سید حسن نصرالله: تجاوز به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای


«سید حسن نصرالله» عصر دیروز به مناسبت سی‌امین سالروز تأسیس شبکه المنار سخنرانی کرد. به گزارش فارس، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی، با اشاره به کسالت اخیر خود، از مردم تشکر کرد و در این خصوص گفت: «من به محبت مردم افتخار می‌کنم و به آنان اطمینان می‌دهم که در کنار آن‌ها هستم و ما این راه را با هم ادامه خواهیم داد ان‌شاء‌الله».
نصرالله ادامه داد: «همچنان امید دارم که ما با یکدیگر در مسجدالاقصای مبارک نماز خواهیم خواند». وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: «امام خمینی بزرگ به این امت جان بخشید و اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. او برای بشریت جایگزینی تمدنی در این عصر ارائه کرد. روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت علیه پیکارجویان را زنده کرد»
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن تمجید و تشکر از تلاش‌های شبکه المنار، اضافه کرد:‌ «آنچه در فلسطین، قدس و مسجدالاقصی جریان دارد بیانگر آن است که ما در برابر یک دشمن کینه‌توز و احمق قرار داریم که ممکن است در نتیجه بحران‌های داخلی، به جلو فرار کند».


سید حسن‌ نصرالله افزود:‌ «نتانیاهو، امروز، شکست‌خورده است و در بحران به سر می‌برد. او شاید برای خروج از بحران‌ها، به گزینه‌های متفاوت و عجولانه‌ای روی آورد».
نصرالله همچنین، به مردم فلسطین اشاره کرد و درباره آنها گفت: «فلسطینی‌ها در غزه، قدس، کرانه‌ باختری و در اراضی ۱۹۴۸ بر محافظت از قدس و مقدسات مصمم هستند و امت باید از آنها حمایت کند. ما با جدیت سعی داریم به [این نقطه] برسیم که تجاوز به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای».
دبیرکل حزب‌الله همچنین، به یمن اشاره کرد و گفت که اولین گام درباره بیان معادله جدید قدس، از سوی یمن بود و «سید عبدالملک الحوثی» آن را بیان کرد.
نصرالله بار دیگر به تلاش‌های شبکه‌های المنار در پوشش اخبار مربوط به کشور یمن و تجاوزهای عربستان سعودی اشاره و بیان کرد: «از روز اول تجاوزات سعودی علیه مردم یمن، به توانمندی ملت یمن در پایداری و [کسب] پیروزی باور داشته‌ایم».