هک سیستم توزیع بنزین به خاطر دیپلماسی خودمان است!

  سرویس سیاسی-
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در یادداشتی با عنوان «بنزین فقط یک تلنگر بود!» در موضعی وقیحانه و ضد امنیت ملی ضمن توجیه خرابکاری و تروریسم سایبری صهیونیست‌ها علیه سامانه هوشمند توزیع بنزین، نظام و کشور را به حوادث بیش‌تر و خسارت‌بارتر نیز تهدید کرد و نوشت: «با اتخاذ سیاست‌ها و دیپلماسی تهاجمی باید منتظر حوادث بیش‌تری از نوع هک سیستم توزیع بنزین بود و شاید با موارد خسارت‌بارتر و در زمینه‌های حیاتی‌تر مواجه شویم. همه نوع ایجاد آمادگی دفاعی لازم است ولی چرا راه آسان‌تر تشنج‌زدایی را نپیماییم؟ بهتر و امنیت‌سازتر ایجاد فضایی با کم‌ترین سطح دشمنی و درگیری است. مثل خیلی‌های دیگر ما آسیب‌پذیریم و نباید مردم در مقابل خسارت‌آفرینی‌ها قرار گیرند و هزینه شعارهای تند را پرداخت کنند.»
گفتنی است به خاطر بیان همین مواضع ضد امنیت ملی و البته دشمن پسند است که مقامات آمریکا و اسرائیل بارها و بارها از اصلاح‌طلبان به‌عنوان «سرمایه اجتماعی» اپوزیسیون در ایران نام برده‌اند!
تصمیمات دولت سیزدهم فعالان اقتصادی را امیدوار کرد


روزنامه دنیای اقتصاد ضمن اشاره به پیشتازی صادرات در مهرماه، خاطرنشان می‌کند که از ابتدای دولت سیزدهم چندین تصمیم مهم درباره صادرات گرفته شد و فعالان اقتصادی را نسبت به بهبود روند تجارت امیدوار کرد.
این روزنامه اصلاح‌طلب دیروز در گزارشی نوشت: «جدیدترین آمارهای تجارت خارجی ایران از ایستادن ارزش صادرات در قله ۲۹ ماهه حکایت دارد. آخرین بار اردیبهشت سال ۹۸ بود که صادرات ماهانه کشور از مرز ۵ میلیارد دلار گذشت. حال در مهرماه امسال نیز بار دیگر صادرات کشور از این مرز عبور کرده و به ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. پیشتازی صادرات در مهر ۱۴۰۰، تراز تجاری ماه را نیز مثبت کرده است. فعالان اقتصادی، رفع موانع صادراتی از یک‌سو و کاهش آثار جانبی تحریم‌ها را عامل رشد صادرات در نخستین ماه پاییز می‌دانند.»
در این گزارش همچنین آمده است: «این رشد در حالی اتفاق افتاده که هنوز در عرصه سیاست خارجی شاهد اتفاق جدیدی نبوده‌ایم. محمد لاهوتی، رئیس‌کنفدراسیون صادرات ایران در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» تحلیل خود را از جدیدترین آمار تجارت خارجی این‌گونه توضیح می‌دهد: از ابتدای دولت سیزدهم چندین تصمیم مهم درباره صادرات گرفته شد و فعالان اقتصادی را نسبت به بهبود روند تجارت امیدوار کرد. یکی از این تصمیمات منفک‌کردن استرداد مالیات از رفع تعهد ارزی است. این تصمیم به افزایش منابع مالی بنگاه‌ها کمک خواهد کرد، اما رشد مهرماه را نمی‌توان متأثر از این امر دانست و مسلماً آثار چنین سیاست مهمی را در ماه‌های آینده شاهد خواهیم بود، اما می‌توان اعداد ثبت‌شده برای صادرات را ناشی از چند عامل دانست. نخست اینکه در چند ماه اخیر در بخش تجارت خارجی شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم و افزایش یا کاهش زیادی در این بازار رخ نداده است.»
خودتحریمی‌ها عامل مهمی در کاهش صادرات کشور بوده‌اند
در ادامه مطلب فوق آمده است: «دوم اینکه روند واردات مواد اولیه کارخانه‌ها تسهیل شده و دیگر از سختگیری‌های سه سال اخیر خبری نیست. این موضوع تولید کالا و به‌تبع آن صادرات را تحت تأثیر قرار‌داده است. ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس‌جمهور امید را به صادرکنندگان برگردانده است. به‌عنوان‌مثال، تسهیل در شرایط واگذاری کوتاژهای صادراتی توانسته رفع تعهد ارزی را آسان کند، اما موضوع دیگر که تصور می‌کنم بخشی از رشد صادراتی ناشی از آن بوده، عضویت در پیمان شانگهای است که با توجه به تعرفه‌های وضع‌شده، راه‌های جدید را برای صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جدید بازکرده است. همچنین برنامه‌های اعلام‌شده از سوی وزیر صمت و معاونان وی همگی حاوی پیام‌های امیددهنده است و به‌تدریج وعده‌ها تبدیل به عمل شده است. همه آنچه گفته شد نشان می‌دهد حرف فعالان بخش‌خصوصی در سال‌های اخیر بیراه نبوده و خودتحریمی‌ها عامل مهمی در کاهش صادرات کشور بوده‌اند.»
اذعان مدعیان اصلاحات به اشتباهات فاحش در متن برجام
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «اینکه دولت بایدن به تعهدات خود در قبال برجام پایبند باشد و در مرحله بعد، دولت‌های بعدی که در آمریکا بر سر کار می‌آیند، از برجام خارج نشوند. این مسئله از تمامی موارد برای ایران مهم‌تر است زیرا اگر رعایت نشود بار دیگر مشکلات اقتصادی و تحریمی برای ایران به وجود خواهد آمد... نباید دولت‌های بعدی آمریکا این مسیر برایشان باز باشد که به‌راحتی از برجام خارج شوند.»
متأسفانه دولت روحانی در برجام، اساس توافق را بر پایه اعتماد بلاوجه به آمریکا گذاشت. پیش‌ازاین روزنامه اعتماد در اعترافی دیرهنگام نوشته بود: «متأسفانه در شرایط کنونی در مسئله توافق هسته‌ای هیچ راه‌حل منفعت‌آوری در مقابل کشورمان وجود ندارد... متأسفانه در تیم کارشناسان مذاکره‌کننده ما تعداد کافی از متخصصان به‌ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به‌طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی‌تعهدی آمریکا و اروپا نشویم.»
روزنامه آرمان نیز پیش‌ازاین در مطلبی نوشته بود: «متأسفانه برجام به شکلی تنظیم شده که هرگونه بی‌تعهدی ایران در مقابل برجام همراه با هزینه است و در مقابل اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی علیه برجام بدون هزینه و یا با هزینه‌های کمی همراه خواهد بود. درنتیجه اشکال از ذات برجام است... هنگامی‌که توافقی امضا می‌شود که ماهیت ساختاری ندارد و فاقد رویکردهای الزام‌آور برای طرف مقابل است و درنتیجه احتمال برگشت تحریم‌ها وجود دارد، طبیعی است که دستاورد قابل‌توجهی به دست نخواهد آمد».
عصبانیت مدعیان اصلاحات از سفرهای رئیسی؛
بازدیدهای رئیسی «نمایشی» است!
روزنامه اینترنتی همدلی در مطلبی نوشت: شاید یکی از بیش‌ترین کارهایی که سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید انجام داده بازدید از اماکن مختلف و طرح وعده‌های متعدد بوده است. رئیسی از زمانی که روی کار آمده تاکنون تلاش کرده هم بازدیدهای سرزده زیادی داشته باشد و هم سفرهای استانی متعددی انجام دهد. تاکنون در این چند ماه هر مکانی که موردتوجه فعالان فضای مجازی بوده بعد از واکنش‌های متعدد خیلی زود رئیسی هم آنجا حاضر شده است؛ اما این رفتار مورد انتقادهای بسیاری است.
در ادامه این مطلب آمده است: چند روز پیش که یک حمله سایبری به سیستم توزیع سوخت کشور انجام شد، بعد از این در اقدامی متفاوت رئیسی در یک جایگاه سوخت حاضر شد و از روند سوخت‌گیری خودروهای مردم بازدید کرد. این اقدام او دستمایه واکنش‌های طنز مردم شد. بسیاری این رفتار رئیسی را تنها نمایشی و بدون اثر دانستند چراکه آنچه در این حادثه آسیب‌دیده بود زیرساخت‌های ارتباطی سیستم توزیع سوخت بود. بااین‌حال تاکنون رئیسی و همراهانش نشان داده‌اند که قصد ندارند باوجود انتقادات متعدد رفتار خود را تغییر دهند. چراکه روز گذشته دوباره رئیسی یک بازدید و سفر ناگهانی داشت. او روز جمعه به‌صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان شهرستان‌اندیکا از محروم‌ترین مناطق خوزستان وارد این استان شد.
مدعیان اصلاحات از بازگشت امید و اعتماد ملت به دولت سیزدهم عصبانی‌اند و در تلاش‌اند تا با وارونه‌نمایی عملکرد و اقدامات انقلابی رئیس‌جمهور را مخدوش کنند. مدعیان اصلاحات در حالی حضور رئیس‌جمهور در میان زلزله‌زدگان ‌اندیکا را مورد طعن و انتقاد قرار می‌دهند که رئیس‌جمهور محبوبشان از پشت شیشه دودی ماشین نظرسنجی می‌کرد! یا در اوج گرانی‌ها اخبار مربوط به سفر تفریحی و تله کابین توچال او بر خروجی رسانه‌ها قرار می‌گرفت!
شکاف طبقاتی در سال 97 به اوج خود رسید
روزنامه همدلی همچنین در مطلبی نوشت: هر چه تورم از دیگر فاکتورهای اقتصادی سبقت می‌گیرد، گزارش‌ها از افزایش شکاف طبقاتی حکایت می‌کند؛ دهک‌های درآمدی پایین، فشار معیشت را بیش‌تر حس کرده و به همان‌اندازه هم بر ارزش دارایی‌های قشر مرفه افزوده می‌شود. بر اساس گزارش‌های رسمی، آنچه این روزها اقتصاد را با چالش بزرگی مواجه کرده، بالا رفتن شکاف طبقاتی است. به عبارتی آنچه در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ و حتی پیش از آن در جریان اقتصادی ایران و توزیع درآمد گذشته نشان می‌دهد که سهم ثروتمندان نسبت به فقیران افزایش بیش‌تری یافته است، این اختلاف طبقاتی در سال ۱۳۹۷ به اوج خود رسیده است.
چراغ سبز بازار مسکن به طرح «نهضت ملی مسکن»
روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: آغاز ثبت‌نام در «طرح نهضت ملی مسکن» با ایجاد امیدواری برای کاهش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن و هدایت تقاضای سرگردان به سمت یک طرح باکیفیت و ارزان، بازار مسکن را در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با ثبات نرخ و البته کاهش قیمت‌ها در برخی مناطق تهران مواجه کرد.
در ادامه این مطلب آمده است: به گزارش ایرنا، همزمان با شروع ثبت‌نام در طرح نهضت ملی که نوید ساخت و عرضه
۴ میلیون واحد مسکونی را تا ۱۴۰۴ می‌دهد، بازار مسکن آرام گرفته و رشد قیمت‌ها در نیمه دوم سال متوقف شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تحت تأثیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن با ریزش قیمت در برخی مناطق و ثبات قیمت در برخی مناطق دیگر مواجه شده است.
چرا برجام هنوز هم آرمان‌شهر اصلاح‌طلبان است؟
روزنامه شرق در سرمقاله خود نوشت: «شاید اگر بگوییم سیاست داخلی و به‌تبع آن مسائل اجتماعی و سیاسی در یک تعلیق ناخواسته به سر می‌برد، چندان اغراق نباشد. ممکن است بخشی از این بلاتکلیفی‌ها و سردرگمی‌ها خاصه در وضعیت اقتصادی به برجام بازگردد، اما مسائل سیاسی و اجتماعی و گشودگی در این حوزه‌ها ارتباط مستقیمی به برجام ندارد.»
چنانکه خواندید این روزنامه اصلاح‌طلب به‌وضوح اقتصاد را به برجام گره می‌زند و مسائل سیاسی و اجتماعی را به‌صورت غیرمستقیم به برجام مربوط می‌داند: «آنچه همه بر سر آن توافق دارند، پذیرش این تعلیق است؛ تعلیقی که از اواخر دوره ریاست‌جمهوری روحانی آغاز شد [!!] و این امیدواری وجود داشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و ابراهیم رئیسی، مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از حالت تعلیق خارج شده و جنب‌وجوش در طبقات اجتماعی، حتی به لحاظ صوری اتفاق بیفتد. اما چنین نشد و در بر همان پاشنه چرخید. [!!] تازه‌نفس‌ها و تازه ازراه‌رسیده‌های سیاست می‌پنداشتند خودِ همین جابه‌جایی منشأ تحریک و پویایی خواهد شد، اما نه‌تنها چنین چیزی رخ نداد، بلکه طیف‌های مختلف اصولگرایان، آن‌چنان درگیر مسائل خود و حواشی سیاست شده‌اند که بعید به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک توجهی جدی به مسائل مردم [!!] داشته باشند.»
گویا اصلاح‌طلبان به عمد خود را به خواب زده‌اند و کسی را که خود را به خواب زده نمی‌توان بیدار کرد. چراکه در سال 1394 اصلاح‌طلبان به مدد دولت محبوبشان (دولت قبل) برجام پرطمطراق را به سرانجام رساندند اما دستاورد آن برای کشورمان به گواه مقامات دولت تدبیر و امید تقریباً صفر بود. نه‌تنها دستاورد برجام تقریباً صفر بود بلکه حتی تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان دو برابر قبل از برجام شد آن‌هم درحالی‌که ایران زودتر از موعد به همه تعهداتش عمل کرده بود.
حالا چرا این جماعت همچنان بهبود همه‌چیز را در گرو برجام می‌دانند؟! و چرا از گزیده شدن چندباره از یک سوراخ درس عبرت نمی‌گیرند؟! (یک‌بار در دوره دولت اصلاحات و یک‌بار نیز در دوره دولت تدبیر و امید کشورمان با غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا کرد اما در هر دفعه غرب به تعهداتش عمل نکرد)
دیگر اینکه دولت محبوب اصلاح‌طلبان (یعنی دولت تدبیر و امید) بود که کشور را در تعلیق نگه داشته بود تا وضعیت غرب و تعهدات برجامی‌اش مشخص شود وگرنه اگر روزنامه شرق چشم واقع‌بین و انصاف حداقلی حتی می‌داشت به این نکته اذعان می‌کرد که در همین سه‌ماهه پس از استقرار دولت؛ دولتمردان جدید نشان داده‌اند که بی‌چشمداشت به دست معاندان بیگانه در تکاپوی حل مشکلات هستند.
عنوان کردن این نکته که در دولت رئیسی «در بر همان پاشنه [دولت قبل] چرخید» و یا این نکته که اصولگرایان توجهی به مسائل مردم ندارند را به قضاوت مخاطبان واگذار می‌کنیم. تنها این نکته را ذکر کنیم که اهالی دولت و رئیس‌جمهور و اهالی مجلس و رئیس‌مجلس در حالی به سفرهای استانی و به میان مردم می‌روند که این نوع مدیریت به‌شدت مورد اعتراض جماعت اصلاح‌طلب واقع شد؛ همان کسانی که شیوه مدیریت پشت‌میزنشینی و عافیت‌طلبانه را می‌پسندند.
سایر اخبار این روزنامه
مشکل آنجاست که ایران از تهدیدهای آمریکا نمی‌ترسد هویج آبدار بارِ قایق‌های توپدار (یادداشت روز) اخبار ویژه فتنه‌گری جدید سعودی‌ها علیه بیروت این بار به بهانه اظهارات ضد جنگ وزیر لبنانی شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش ابلاغ شد پیکر فرمانده شهید لشکر فاطمیون در مشهد مقدس تشییع شد رشد قیمت مسکن در تهران متوقف شد آیین استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم با شکوه تمام برگزار شد رئیس‌جمهور: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر برنامه‌ریزی شود سرورهای شرکت مهم اینترنتی «سایبرسرو» رژیم صهیونیستی هک شد باقری: هیچ کشوری حق اظهارنظر درباره توانمندی‌های دفاعی ایران را ندارد شروط جدیدی برای مذاکرات داریم باید سهم خود را از «برجام» بگیریم هک سیستم توزیع بنزین به خاطر دیپلماسی خودمان است! مشکل آنجاست که ایران از تهدیدهای آمریکا نمی‌ترسد مشکل آنجاست که ایران از تهدیدهای آمریکا نمی‌ترسد