تمام مدارس تا پایان هفته آینده «مجوز بازگشایی» دریافت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار مدرسه «مجوز بازگشایی» را در سطح کشور، دریافت کرده‌اند و تمام مدارس تا پایان هفته آینده «مجوز بازگشایی» دریافت می‌کنند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در سفر به استان سیستان و بلوچستان که در اولین روز آذرماه و همزمان با سومین مرحله بازگشایی مدارس، صورت گرفت، در حاشیه بازدید از نحوه بازگشایی برخی مدارس استان اظهار داشت: تا کنون ۱۰۵هزار آموزشگاه در کشور از نظر «رعایت اصول بهداشتی» «مجوز بازگشایی» را دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان هفته آینده تمامی مدارس کشور این مجوز را دریافت کنند.
کمرئی با بیان اینکه امروز گام سوم و نهایی بازگشایی حضوری مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برداشته شد، افزود: خوشبختانه با همدلی و هماهنگی همه همکاران ستادی و صف، همه تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری در مدارس کشور به خوبی انجام شد و در بازدیدی که از مدارس زاهدان نیز داشتیم وضعیت و شرایط بازگشایی مدارس مطلوب بود. وی ادامه داد: تا کنون ۱۰۵هزار واحد آموزشی در کشور، فرآیندهای اصلی را برای ورود به مرحله ارزیابی و دریافت مجوز طی کردند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: «رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی» مخصوصا موضوع فاصله گذاری و تهویه کلاس‌های درس در مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این نکات باید در طول سال تحصیلی با همین دقت و قوّت ادامه یابد.


کمرئی با بیان اینکه برنامه زمان بندی و گروه بندی حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در اختیار مدیران و بر اساس شرایط مدارس است، ادامه داد: امیدواریم در هفته آینده شاهد حضور همه دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت نقش والدین در آموزش نکات بهداشتی به دانش‌آموزان، گفت: رعایت بهداشت فردی از سوی دانش‌آموزان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط مدارس توسط عوامل مدرسه قطعا به استمرار آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان کمک خواهد کرد.
کمرئی بیان داشت: غربالگری قبل از بیماریابی مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کروناست که در این زمینه نیازمند همراهی والدین هستیم تا اگر در خانواده و اطرافیان دانش‌آموزان کسی به علائم بیماری کرونا دچار شد، از حضور فرزند خود در مدرسه جلوگیری کنند.