گشایش‌های جدی در مسائل مختلف ایجاد خواهد شد

رئیس جمهور روز گذشته در دیدار با جمعی از بسیجیان نهاد ریاست جمهوری و سازمان‌های تابعه که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، تفاوت و وجه تمایز نظام اداری ایران اسلامی با سایر کشورها را برخورداری از روحیه بسیجی دانست و تأکید کرد که با روحیه بسیجی می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این دیدار که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم، تصریح کرد که تحریم هرگز کشور را متوقف نخواهد کرد و امروز دشمنان بخوبی متوجه شدند که ایران در موضع اقتدار ایستاده است.
 بسیج در هر اداره‌ای پرچمدار ارزش‌ها باشد
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در سخنان خود، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به نقش و تأثیر ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی در همه امور زندگی فردی و اجتماعی، گفت: بسیجی در هر سازمان و اداره‌ای باید پرچم برافراشته ارزش‌های انقلابی، دلسوزی برای رسیدگی به مشکلات مردم و دعوت به صداقت و پاکی باشد.


آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیر بودن و خطرپذیری از ویژگی‌ها و شاخصه‌های اصلی بسیجیان است، اظهارکرد: اگر در نهاد ریاست جمهوری کارکنان مسئولیت‌پذیر بوده و به مردم و ارباب رجوع پاسخگویی شایسته و مناسب داشته باشند، بدون تردید بقیه سازمان‌ها نیز از این نهاد الگو خواهند گرفت.
رئیس جمهور، اصلاح نظام اداری و تلاش برای تقویت کارآمدی در سازمان‌ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: کارآمدی در سیستم اداری به این است که کارکنان نسبت به وظیفه خود شناخت کامل داشته و با احساس مسئولیت و محبت نسبت به رفع مشکلات مردم و ارباب رجوع عمل کنند. رئیسی با تأکید بر اهمیت روحیه مسئولیت‌پذیری انسان در نهاد خانواده و جامعه، افزود: در فرهنگ دینی، همه مسئول هستند و باید نسبت به موضوعات اطراف خود احساس مسئولیت کنند و همه وظیفه داریم برای ترویج عدالت، صفا و صمیمیت، امانتداری، گسترش خوبی‌ها و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم. آیت‌الله رئیسی افزود: برخورداری از روحیه مسئولیت‌پذیری اجازه نمی‌دهد تا انسان نسبت به اطراف خود و مشکلات مردم بی‌تفاوت باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جامعه قرآنی، صبر در مقابل ناملایمات و مصائب و ایستادگی در برابر دشمنی‌ها از اصول اساسی است، اضافه کرد: در جامعه دینی صالح بودن به تنهایی کافی نیست، بلکه انسان باید مصلح باشد و دیگران را نیز به کارهای خوب دعوت و از منکرات نهی کند، از این رو فرد بسیجی نیز باید در اداره و سازمان خود، روحیه بسیجی و جهادی را در بین همکارانش نیز گسترش دهد.
 اصلاح ناکارآمدی نظام اداری با روحیه بسیجی
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از نارسایی‌ها و مشکلات موجود در سیستم اداری کشور، گفت: یقیناً اگر نظام اداری کشور از روحیه بسیجی برخوردار باشد، شاهد بسیاری از مشکلات و ناکارآمدی موجود نخواهیم بود لذا برای کارآمدی نظام اداری، لازم است این روحیه را ترویج و گسترش دهیم.
رئیس جمهور، برپا داشتن نماز، ارتباط صمیمی با مردم، تلاش برای گسترش خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها در جامعه و برپایی عدالت و مسئولیت‌پذیری را از اصول محوری تشکیل جامعه صالح و قرآنی دانست و ادامه داد: باید تلاش کنیم در جامعه پاکی، صداقت، امانتداری، اخلاق، معنویت و عدالت گسترش پیدا کند و لازمه تحقق آن توجه به این اصول محوری از درون نهاد خانواده تا جامعه است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه، وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه باید وظیفه خود را به درستی شناخته و به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهند، کما اینکه در اصول فکری حضرت علی(ع) نیز اگر کسی در سنگر وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه‌ خود فوت کند، این فرد از درجه شهادت برخوردار است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با روحیه بسیجی می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد، گفت: تفاوت و وجه امتیاز نظام اداری ایران اسلامی با سایر کشورها برخورداری از روحیه بسیجی است.
 تحریم هرگز کشور را متوقف نخواهد کرد
آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود، با تأکید بر اینکه تحریم هرگز کشور را متوقف نخواهد کرد، گفت: هر روز که از عمر دولت می‌گذرد به پیشرفت کشور امیدوارتر می‌شوم و یقین دارم که گشایش‌های جدی در مسائل مختلف ایجاد خواهد شد و امروز دشمنان به خوبی متوجه شدند که ایران در موضع اقتدار ایستاده است و این اقتدار را از خون شهیدان خود داریم و اجازه نمی‌دهیم آثار خون شهدا از بین برود. رئیس جمهور تصریح کرد: باید با روحیه بسیجی و همت و کار مضاعف در مسیر رفع مشکلات و ایجاد گشایش حرکت کنیم و بی‌تردید اگر درست حرکت کنیم، یاری خداوند نیز برای جبهه حق حتمی خواهد بود. آیت‌الله رئیسی گفت: با پیشرفت در ابعاد مختلف، روزهای روشنی را برای کشور انتظار می‌کشیم.
در این مراسم، نماز ظهر و عصر با حضور آیت الله رئیسی و به امامت حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اقامه شد. پس از پایان سخنان رئیس جمهور، بسیجیان با حضور در کنار رئیس جمهور، در فضایی صمیمی، مسائل و دیدگاه‌های خود را با ایشان درمیان گذاشتند. برخی دیگر نیز نظرات و مسائل خود را با غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور و صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور که در مراسم حضور داشتند، طرح کردند.

بــــرش
تبریک رئیسی به میشل عون به مناسبت سالروز استقلال لبنان  

رئیس جمهور در پیامی به «میشل عون» رئیس جمهور لبنان سالروز استقلال این کشور را به او و مردم مقاوم لبنان تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این پیام اظهار کرد: امیدوارم با تدابیر جناب‌عالی، تلاش مسئولان و همت مردم لبنان، همچون گذشته شاهد کشوری با ثبات، امن و رو به رشد باشیم و جمهوری اسلامی ایران نیز همانند گذشته از هیچ تلاشی برای گسترش روابط دو جانبه در راستای منافع متقابل، دریغ نخواهد کرد. آیت‌الله رئیسی در پایان، سلامتی و موفقیت رئیس جمهور لبنان و عزت و سربلندی مردم عزیز جمهوری لبنان را از خداوند مسألت کرد.