پسران آبی بر منبر آسمان!

امید مافی‪-‬ راز سر به مهر لیگ با قهرمانی آبی‌ها در نیم فصل فاش شد تا پایان شب سیه برای شاگردان فرهاد مجیدی سپید باشد و پرچم‌های آسمانی پس از سال‌ها سکوت و سکون به اهتزاز درآیند.
استقلال برای آنکه تا خاکریز پانزدهم بیدار بماند و خواب چشمانش را نگیرد ثانیه‌ای پلک نزد و هر هفته بی‌آنکه به خود حسادت کند کلک حریفان را کند. اگر پنج فصل پیاپی این سرخ‌ها بودند که گوی سبقت را از رقیبان ربوده و به صدر اسباب کشی کرده بودند، اینبار قرعه به نام آبی‌ها خورد و روبان لاجوردی بر بلندای قله لیگ نظرها را جلب کرد و گلخنده‌های سربازان مجیدی جهان را زیبا نمود. آن‌ها در واپسین روز نیمه اول لیگ، مسجد سلیمانی‌ها را به توپ بستند.
با این همه هنوز هیچ چیز به آخر نرسیده و فرهاد لابد این را می‌داند که با دلشوره از افق‌های پیش رو سخن می‌گوید. سرخ‌های پایتخت تنها با سه امتیاز اختلاف در بیخ گوش استقلال جا گرفته‌اند و کمی لغزش کافی است تا ارتش قرمز فاتحه آبی‌ها را بخواند و به آش دهان سوز لیگ بدل شود. تیمی که پوست کاکوها را در آزادی می‌کند برای رژه روی ابرهای پنبه‌ای هیچ کم و کسری ندارد و می‌تواند در نیم فصل دوم شهر را بهم بریزد.
طرفه اینکه فقط پرسپولیس نیست که زنگ‌ها را به صدا درآورده و طلایی‌های پل خواجو نیز هنوز امید خود را برای چنگ زدن به صدر از دست نداده اند. کمی خوش اقبالی همراه با سخت کوشی و جاه طلبی می‌تواند مسیر سنگلاخ رسیدن سپاهان به بالاترین نقطه را هموار کند و به رویاهای محرم جامه عمل بپوشاند.
آنچه مبرهن است اینکه در پایان نیم فصل اول عروسی به کوچه آبی سرک کشیده و تیمی که سال‌ها با آرزوی فتح جام روزها را به شب‌ها سنجاق کرده بر منبر آسمان نغمه خوشبختی را با صدایی بلند و گیرا می‌خواند. آیا پایان شاهنامه نیز برای توپچی‌هایی که این روزها دنیا را روی سر خود گرفته و سنگر خود را به امن‌ترین جای دنیا تبدیل کرده اند، خوش خواهد بود؟