افتتاحیه لیگ، فینال است!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، از قبل مشخص شده بود که بیست و دومین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتبال از روز 21 مردادماه شروع خواهد شد. به همین خاطر تیم‌های مختلف تمرینات خود را برای حضور مقتدرانه در مسابقات از مدتی قبل استارت زدند.

تیم‌های لیگ برتری بعد از حدود یک ماه تمرین در انتظار مشخص شدن حریفان خود بودند. به همین خاطر در مراسمی که عصر دوشنبه در سالن اجتماعات هتل اوین تهران برگزار شد، 16 تیم لیگ برتری رقبای خود در بازی‌های لیگ برتر را طبق قرعه شناختند و مشخص شد که از هفته‌های یک تا سی‌ام با چه تیمی رو در رو خواهند شد.

اولین قرعه دربی پایتخت بود!

نکته قابل توجه درباره مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر مشخص شدن زمان دربی تهران میان استقلال و پرسپولیس با همان اولین قرعه بود. ابراهیم میرزاپور و محمدرضا مهدوی که قرعه‌های مختلف را برمی‌داشتند در اولین گام نام استقلال و پرسپولیس را بیرون آوردند تا مشخص شود این دو تیم در هفته دوازدهم رو در روی هم قرار می‌گیرند.



جالب اینکه در مراسم قرعه‌کشی بیژن طاهری، سرپرست استقلال و افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس کنار یکدیگر نشسته بودند و وقتی مشخص شد نام تیم‌های آنها اولین قرعه است لبخند رضایت روی لب آنها نشست.

دربی دور رفت لیگ برتر بیست و دوم، نود و نهمین رقابت استقلال و پرسپولیس در طول تاریخ است و البته که امسال این بازی جذابیت‌های زیادی هم خواهد داشت. استقلال به‌عنوان قهرمان فصل گذشته و پرسپولیس به‌عنوان تیمی که بعد از 5 سال جام قهرمانی را از دست داد، با تغییرات فراوانی قرار است در هفته دوازدهم لیگ برتر رو در روی هم قرار بگیرند.

بدون‌شک در این مسابقه تقابل شاگردان ریکاردو ساپینتو و یحیی گل‌محمدی هم جذاب خواهد بود. چند دربی قبلی لیگ برتر و سایر تورنمنت‌ها با مربیان ایرانی برگزار شد و حالا اینکه یک مربی خارجی مثل ساپینتو در این مسابقه حاضر است و روی یکی از نیمکت‌ها می‌نشیند هم قابل توجه است. ضمن اینکه یحیی گل‌محمدی با تدابیر خود تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرده است.

به هر ترتیب علاقه‌مندان به فوتبال تا هفته دوازدهم لیگ به انتظار می‌نشینند تا یک مسابقه زیبا و هیجان‌انگیز را میان استقلال و پرسپولیس تماشا کنند.

حاشیه‌های جذاب از قرعه تیم‌های مختلف

بعد از انجام قرعه‌کشی لیگ برتر، برنامه کامل مسابقات مشخص شد. از این رو معلوم شده که تیم‌های مختلف در چه هفته‌ای با هم رو به رو می‌شوند. یکی از اتفاقات جذاب تقابل استقلال و سپاهان در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر است؛ بازی‌ای که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

پیش از این، استقلال در نهمین و یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر و در هفته اول به مصاف سپاهان رفت. در لیگ نهم آبی‌ها با یک گل به پیروزی رسیدند و در لیگ یازدهم نیز حساب کار با تساوی یک – یک به پایان رسید. پرسپولیس نیز در هفته نخست کارش را در اصفهان با ذوب‌آهن شروع می‌کند که تقابل مهدی تارتار با سرخ‌پوشان پایتخت در نوع خود جالب است.

بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته هشتم برگزار می‌شود. نکته جالب دیگر بازی‌های سخت سپاهان در هفته‌های ابتدایی است. آنها در 4 هفته اول باید با استقلال، گل‌گهر و فولاد مصاف بدهند که کار بسیار دشواری محسوب می‌شود.

لیگ برتر بیست و دوم پر خواهد بود از تقابل‌های جذاب و دیدنی که در روزهای آینده بیشتر به همه این تقابل‌ها خواهیم پرداخت.

//انتهای پیام