مخبر: بسته‌های جذاب سرمایه‌گذاری تدوین می‌شود

در پی دستور رئیس‌جمهور برای اقدام جهت کاهش نرخ بیکاری ۶ استان با نرخ بیکاری بالاتر از میانگین کشور، در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور تصمیمات و اقدامات مورد نیاز برای کاهش نرخ بیکاری در این استان‌ها اتخاذ شد.
محمد مخبر در این جلسه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط را سریع‌ترین میانبر برای کاهش نرخ بیکاری در این استان‌ها در کوتاه‌مدت برشمرد و تأکید کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و همچنین نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد امام خمینی (ره) نرخ بیکاری در این ۶ استان به زیر ۱۰ درصد برسد.
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر در اختیار قرار دادن منابع حساب عدالت و پیشرفت دستور داد، تسهیلات پرداخت‌شده به این حساب طبق قانون اشتغال پایدار روستایی توسط مؤسسات و بانک‌های متولی بازگشت داده شود.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید به تناسب ظرفیت‌های این ۶ استان یک وزیر به‌عنوان معین این استان‌ها برای رفع چالش‌ها و مشکلات بیکاری تعیین شود و همچنین با برگزاری جلسه با اعضای حساب پیشرفت و عدالت اقدامات لازم برای فعال شدن بیش از گذشته این حساب اجرایی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه که وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر هیأت دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و استانداران اردبیل، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان، لرستان و کرمانشاه حضور داشتند، گفت: دولت با اعطای زمین، مجوز و تسهیلات بانکی در کنار استانداران این ۶ استان است تا با تهیه بسته‌های جذاب سرمایه‌گذاری بستر فعالیت و توسعه صنعتی و اقتصادی این استان‌ها فراهم شود.