حمايت لندن از برجام


وزير امور خارجه انگليس در آستانه فرارسيدن مهلت کاخ سفيد براي تائيد مجدد پايبندي تهران بر توافق هسته اي (برجام)، پس از تماس تلفني با همتايانش در ايران و ايالات متحده، بر حمايت کامل لندن از اين توافق، تاکيد کرد. 
به گزارش ايرنا از تارنماي وزارت خارجه انگليس، بوريس جانسون با رکس تيلرسون و محمد جواد ظريف وزيران امور خارجه ايالات متحده و ايران براي تاکيد بر تداوم منافع برجام براي همه طرف‌هاي اين توافق تلفني گفت و گو کرد.اين بيانيه مي‌افزايد: انگلستان، فرانسه و آلمان بر پايبندي حکومت ايران به تعهدات هسته اي خود تاکيد کرده‌اند. بيانيه وزارت امور خارجه انگليس مي‌افزايد: جانسون با دکتر علي اکبر صالحي معاون رئيس جمهوري ايران براي تاکيد بر تداوم پايبندي ايران بر برجام، در لندن ملاقات خواهد کرد.دکتر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي‌ايران، پس از حضور در يک نشست هسته اي در رم، به لندن سفر کرده است.
جانسون افزود: توافق هسته اي، توافق بسيار مهمي‌است و بريتانيا از اين توافق حمايت و بر اهميت تداوم پايبندي همه طرف‌ها به تعهداتشان تاکيد مي‌کند.وي افزود: من همچنان بر ديدگاهم ثابت و استوار باقي هستم که توافق هسته اي دستاورد تاريخي بود که بدون شک جهان را امن تر کرده است. اين توافق که نتيجه 13 سال تلاش و فعاليت‌هاي ديپلماتيک است، موجب افزايش امنيت هم در منطقه (خاورميانه) و هم در انگليس شده است و ما به تشويق و ترغيب ايالات متحده به درنظر گرفتن اين تاثيرات و پيامدهاي امنيتي (در تصميم گيري‌هايش در باره برجام) ادامه مي‌دهيم.اين بيانيه مي‌افزايد: کارن پيرس مدير سياسي دفتر امور خارجي و مشترک المنافع انگليس وابسته به وزارت امور خارجه انگليس نيز در نشست سه شنبه شب همتايانش از فرانسه، آلمان و اتحاديه اروپا براي بررسي موضع اروپا در باره برجام حضور يافت.
کيم داروچ سفير انگليس در ايالات متحده نيز با همتايان اروپايي خود درباره اهميت اين توافق در نشست شوراي آتلانتيک مذاکره کرد و به ملاقات با سياستمداران بلندپايه ايالات متحده براي تشريح موضع انگلستان (در باره برجام) ادامه مي‌دهد.