خروج مبهم تخت روانچی از وزارت خارجه

آفتاب یزد- گروه سیاسی: در شرایطی که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز یکشنبه در گفتگو با آفتاب یزد اعلام نمود «در خصوص خداحافظی تخت روانچی از وزارت خارجه فعلا صبر کنید زیرا هنوز مشخص نیست» کمتر از 24ساعت طی حکمی از سوی واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای از وزارت خارجه منتقل و به دفتر رئیس‌جمهور رفت. طبق حکم واعظی همان طور که آفتاب یزد پیش‌بینی نموده بود، تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و جایگزین ابوطالبی می‌شود. هنوز هیچ یک از مقامات دولتی توضیح روشن و مشخصی را در خصوص این جابه‌جایی مبهم ارائه نداده‌اند.
در واقع در شرایطی که تخت روانچی جزو چهره‌های مقبول وزارت خارجه و پروسه برجام بوده برای بسیاری رفتن او از این وزارت‌خانه عجیب به نظر می‌رسد. از سوی دیگر نحوه اطلاع رسانی در مورد این جابه‌جایی هم خیلی‌ها را متعجب ساخت. در شرایطی که بسیاری از رسانه‌ها از جمله آفتاب‌یزد این جابه‌جایی را تقریبا قطعی می‌دانستند مقامات رسمی دولت از جمله سخنگوی وزارت خارجه از تایید آن استنکاف می‌نمودند. این نحوه اطلاع رسانی در شرایطی که این تغییر مسجل و قطعی شده نادرست به نظر می‌رسد. به هر حال از این پس مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و ابوطالبی مشاور حسن روحانی خواهد بود. دفتر رئیس‌جمهور روزگذشته هر دو حکم را منتشر کرد. در حکم واعظی برای تخت روانچی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تجارب ارزنده و توانایی‌های تخصصی جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید.
انتظار دارد با افزایش بهره‌وری مجموعه و تعامل هدفمند با دستگاه‌های ذیربط نسبت به ارائه بهنگام گزارش‌های تحلیلی از موضوعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی اقدام نمایید.
توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.