تجمع فعالان ضد جنگ علیه صادرات سلاح از انگلیس به عربستان

فعالان ضد جنگ در انگلیس با محاصره کارخانه تولید تسلیحات در شهر ووسترشایر، اعتراض خود را به صادرات تسلیحات از سوی انگلیس به عربستان سعودی اعلام کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در طول سه سال گذشته گروه‌های صلح طلب و فعالان ضد جنگ بارها از دولت انگلیس به دلیل صادرات بمب‌ و موشک‌های ساخت این کشور به عربستان سعودی که در حملات هوایی به یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتقاد و اعتراض کرده‌اند.
این کارخانه در سایت شرکت تولید تجهیزات موشکی و خمپاره "روکسل" در شهر ووسترشایر قرار دارد.
در همین راستا نیکولاس کوپر، سخنگوی گروه صلح "کریستین" در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد: ما این حرکت را در اعتراض به دستور صادرات یک هزار موشک به عربستان سعودی انجام داده‌ایم. ما احساس می‌کنیم که بسیار مهم است که کارخانه تسلیحات از این اقدام خود دست بردارد.


معترضان مسیر ورودی به کارخانه را مسدود کردند. همچنین برخی از فعالان ضد جنگ تلاش کردند که وارد کارخانه شوند و بتوانند با مدیریت کارخانه گفت‌وگو کنند.
کوپر اعلام کرد: آشکارا ما خواهان گفت‌وگوی صلح آمیز هستیم اما تعجب می‌کنیم که هیچ یک از مقامات ارشد این شرکت تمایلی برای گفت‌وگو ندارند.
کوپر اعلام کرد: زمانی که ما از آنها پرسیدیم که آیا می‌دانید این سلاح‌ها کجا استفاده خواهد شد یک مسوول گفت که من اجازه گفت‌وگو درباره این مساله ندارم.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهور: تثبیت شغل از برنامه‌های جدی دولت است اسکای نیوز: اقلیم کردستان عراق با نظارت ترکیه به اسرائیل نفت می‌فروشد تجمع فعالان ضد جنگ علیه صادرات سلاح از انگلیس به عربستان آغاز به کار اولین المپیاد بین‌المللی فناوری ‌نانو به میزبانی ایران با قبول استعفای نجفی از سوی شورای شهر؛ حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد رئیس مجلس پس از گزارش سیف از برنامه دولت برای کنترل بازار ارز: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند رئیس مجلس پس از گزارش سیف از برنامه دولت برای کنترل بازار ارز: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند هشدار روسیه به آمریکا درباره حمله موشکی به سوریه وزیر دفاع: دشمنان قدرت دفاعی ایران را امتحان نکنند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: "انزوا" پاداش خروج آمریکا از برجام است ترامپ در محاصره جنگ طلبان رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی: اساسی‌ترین مساله در حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است پتروشیمی‌ها ارز حاصل از صادرات را به داخل کشور می‌آورند رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: دستگاه قضایی موظف به رسیدگی به پرونده شهردار اسبق تهران است امکان بیمه‌پردازی اختیاری دارندگان کارت پایان خدمت