تظاهرات روز جهانی قدس در کشورهای جهان

همزمان با برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در سراسر شهرهای ایران و تاکید بر حمایت از انتفاضه ملت فلسطین و مقاومت آن مردم دیگر کشورها و در راس آن فلسطینی‌ها تظاهرات خود به مناسبت این روز را برگزار کردند.
به گزارش منابع خبری همزمان با روز جهانی قدس حضور پرشور مردم کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسلامی طی دیروز (جمعه) حائز اهمیت بود.در این رابطه بحرینی‌ها صبح دیروز در تعدادی از مناطق این کشور برای بزرگ داشت روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی بر پایبندی خود را به آرمان و مقدسات فلسطین اعلام کرده و اقدام حکومت بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. این تظاهرات در مناطق المالکیه، النبیه صالح، مصلی، کرباباد و النویدرات آغاز اما با استفاده از گازهای سمی سرکوب شد.
هزاران یمنی نیز دیروز در تظاهرات روز جهانی قدس در تعدادی از استان‌های این کشور به خصوص استان‌های صعده، صنعا و الحدیده حضور به هم رساندند. از ساعات اولیه صبح دیروز عراقی‌ها نیز دست به راهپیمایی روز جهانی قدس زدند.


خیابان فلسطین و راه‌های منتهی به شرق بغداد همزمان با شروع تظاهرات روز جهانی قدس مسدود شدند. همچنین تظاهرات روز جهانی قدس در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد.
در همین حال تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف دمشق پایتخت سوریه به ویژه از ورودی بازار الحمیدیه تا مسجد جامع اموی برای بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار شد.
صدها نفر از مردم مالزی نیز به همراه برخی از احزاب، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی همزمان با روز جهانی قدس، پس از اقامه آخرین نماز جمعه ماه رمضان با شرکت در یک تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا در کوالالامپور اجتماع و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
همچنین راهپیمایی روز قدس در کشمیر باشکوه‌تر از هر سال برگزار شد و مردم سرینگر پایتخت این سرزمین پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس"، روزه‌داران پاکستانی شامل شیعیان و اهل سنت نیز همپای مسلمانان دیگر کشورها به خیابان‌ها آمده و فریاد بلند «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
راهپیمایی روز قدس همزمان با اسلام آباد پایتخت این کشور، پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای "کراچی، لاهور، راولپندی، مولتان" برگزار شد.
راهپیمایی‌های روز قدس در پاکستان با حضور شیعیان و اهل سنت برگزار شده و مردم شهر کراچی که خود را برای راهپیمایی روز قدس آماده کرده بودند، به محض پایان نماز جمعه با فریاد "مرگ بر اسرائیل" پرچم آمریکا و رژیم صیهونیستی را به آتش کشیدند. لازم به ذکر است که دولت پاکستان رژیم "اسرائیل" را به رسمیت نمی‌شناسد و اتباع پاکستانی حق سفر به فلسطین اشغالی را ندارند.
ازسوی دیگر پلیس جمهوری آذربایجان از برگزاری راهپیمایی روز قدس در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در باکو جلوگیری و چند نفر از تظاهر کنندگان را بازداشت کرد.
پلیس جمهوری آذربایجان همه مسیرها و خیابان‌های منتهی به سفارت رژیم صهیونیستی در باکو را مسدود کرد و به خودروها اجازه عبور در این مسیر را ند اد.
سایر اخبار این روزنامه
مهر تایید بانک جهانی بر جایگاه ایران در بازار جهانی نفت با وجود خروج آمریکا از برجام ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان می‌ماند دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس تظاهرات روز جهانی قدس در کشورهای جهان هشدار سازمان ملل به عربستان و امارات درباره حمله به بندر الحدیده یمن تهدید ماکرون علیه ترامپ: گروه 7 مى تواند بدون آمریکا گروه 6 شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره): آمریکا در نقشه جدید نیز از ملت ایران شکست خواهد خورد ضرورت تقویت محور اصلی آرمانخواهی وزیر اطلاعات خبر داد: دستگیری چند تیم تروریستی در کشور ممنوعیت فروش اقلام غیرمطبوعاتی بویژه دخانیات در کیوسک ها وزیر خارجه آرژانتین: مسابقه با اسرائیل به خاطر شهر قدس لغو شد وزیر مسکن مصر مامور تشکیل کابینه جدید شد دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس