انتخابات از نظر بین‌المللی سرنوشت‌ساز است

ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهور روز پنجشنبه در شورای اداری استان خوزستان، با بیان اینکه در سال 96 درخصوص برداشت از میادین پارس جنوبی قطعا از قطری‌ها پیشی خواهیم گرفت، گفت: «نباید کاری کنیم که دیگران منابع ایران را ببرند و بعد افتخار کنیم که ما انقلابی هستیم، بلکه انقلابی کسی است که از منابع دولت و کشور دفاع می‌کند».
اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه در سال جاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیش‌رو داریم که بسیار مهم هستند، افزود: «این یک انتخابات پراهمیت برای ماست و حضور مردم در این انتخابات بسیار تعیین‌کننده است. دنیا دچار تغییرات ویژه‌ای شده، از جمله اینکه اتفاقاتی در آمریکا رخ داده و گروهی بر سر کار آمده است و حرف و حدیث‌هایی در سطح جهان می‌زند که نشان‌دهنده توطئه‌هایی در منطقه است؛ همچنین مسائل عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس حساسیتي را در منطقه به‌وجود آورده است و به ما هشدار می‌دهد که باید از نظام و کشور با تدبیر و عقلانیت حراست کنیم و آن را توسعه دهیم».
او ادامه داد: «بدون تردید اتفاقاتی که در گروه‌های تکفیری در حاشیه ایران رخ داده، با هدف ایجاد ناامنی در ایران است که امنیت با تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور تحقق پیدا کرده و اکنون ایران کانون امنیت منطقه است. این حرف ساده‌ای نیست که کشورهای اطراف ایران در حال جنگ هستند یا اتفاقات تروریستی در آنها رخ می‌دهد اما کانون اصلی منطقه که ایران است، چنین امن و آرام است. شکرگزاری این نعمت و مقابله با توطئه‌های گسترده که امروز درون منطقه در حال رخ‌دادن است، با پاسخ مردم که به وسیله حضور در صحنه‌های مختلف به دست می‌آید، محقق خواهد شد».
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «انتخابات آینده از نظر حساسیت‌های بین‌المللی انتخاباتی بسیار سرنوشت‌ساز است؛ زیرا نگاه‌ها به سمت ایران خیلی حساس است و در این زمینه باید تمامی جریان‌های سیاسی و نخبگان برای حضور پرشور مردم همه تلاش خود را بکنند و همچنین باید زمینه برای حضور تمام جناح‌ها و گروه‌ها در این انتخابات فراهم شود».


جهانگیری افزود: این یک تکلیف مضاعف است که مردم را نسبت به نظام و آینده کشور بدبین نکنیم. برخی‌ها چون خود کوچک هستند می‌خواهند ایران را کوچک ببینند، اما ایران کشوری است که فرصت‌های فراوان، اقتدار و شرایطی چنین امن دارد و دارای نیروهای انسانی جوان و تحصیل‌کرده‌ای است که بی‌نظیر هستند».
او گفت: «برخی‌ها فکر می‌کنند کمک‌کردن به مردم آن است که به خانه آنها برویم و به مردم فقط پول را مستقیم پرداخت کنیم، اما باید این کار محترمانه و با حفظ عزت مردم انجام شود. اینکه ما گندم را از کشاورز در گذشته کیلویی 420 تومان می‌خریدیم اما امسال هر کیلوگرم گندم را از کشاورزان هزارو 270 تومان خریداری کردیم و 14هزارو 500 میلیارد تومان پول به روستاییان و کشاورزان دادیم، یکی از روش‌های شرافتمندانه کمک به مردم است».
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: «سال 96 سال بسیار مهمی برای ماست و ما با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم. کشور در مقطع فعلی با ابرچالش‌هایی مواجه است و برای عبور از این چالش‌ها نیازمند انسجام، هماهنگی و برنامه‌ریزی هستیم».
کار جهادی دولت برای ریزگردها
همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با آیت‌الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: دولت تمام مساعی خود را برای حل مسئله آب، ایجاد شبکه‌های فاضلاب و پایداری صنعت برق در استان خوزستان به کار خواهد بست.
اسحاق جهانگیری با اشاره به موضوع ریزگردها و منشأ داخلی و خارجی آن، عنوان کرد: «دولت کار جهادی را به منظور مقابله با منشأ داخلی ریزگردها آغاز کرده است و برای مقابله با منشأ خارجی نیز قراردادهای بین‌المللی امضا کرده اما باید متوجه بود که حل مسائل خارجی زمان‌بر است».
او با بیان اینکه برای اجرای طرح زیرکشت‌بردن 550 هزار هکتار از اراضی استان تلاش‌های خوبی انجام شده است، گفت: «تاکنون 250 هزار هکتار از این طرح پیش رفته است و امیدواریم با تأمین منابع لازم و تأمین آب به هدف‌گذاری 550 هزار هکتار دست پیدا کنیم. منابع دولتی استان خوزستان با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست و امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح این سرمایه‌گذاری‌ها تأثیر مثبتی در زندگی مردم داشته و رضایت آنها را به دنبال داشته باشد».
در این دیدار آیت‌الله جزایری با اشاره به مسائل استان نظیر ریزگردها، طرح زیرکشت‌بردن 550 هزار هکتار از اراضی و مسئله تأمین آب، خواستار اهتمام بیشتر دولت براي حل مسائل مردم مقاوم استان خوزستان که در طول سال‌های دفاع مقدس دچار رنج‌های مکرر شدند، شد.