حسن روحانی:‏

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نشست صمیمی با جوانان و نخبگان ‌استان سمنان، بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم را امنیت و آرامش سراسری ملت دانست و با اشاره به تلاش‌‌های دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید نه تنها بیشترین تلاش را برای ‌تامین امنیت در کشور کرد، بلکه برای امنیت منطقه نیز از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نکرد. اگر ‌تلاش ایران نبود، چه بسا امروز بغداد در اختیار تروریست‌ها بود و شرایط دیگری در سوریه و لبنان و کل ‌خاورمیانه حاکم بود.
رئیس‌جمهور با طرح این سوال که آیا امروز آرامش بیشتری در بازار حاکم است یا دیروز؟ گفت: ‌مقایسه و رسیدن به پاسخ این سوال آسان است. در حال حاضر تورم مواد غذایی حداکثر
۸ درصد و حتی ‌کمتر است، اما در آغاز این دولت تورم موادغذایی به ۵۱درصد رسیده بود.
روحانی افزود: آرامش، ثبات و امنیت امروز زندگی مردم و اقتصاد کشور باید باعث افتخار همه ما ‌باشد. اگر اقدامی شده و اتفاق مثبتی افتاده است، این کار دولت نبوده بلکه حضور، اعتماد و تلاش و ‌همت مردم بوده است. روزگاری اگر رئیس بانک مرکزی به مردم می‌گفت که ارز نخرید، ارزان می‌‌شود، مردم می‌دانستند که حتما گران می‌شود، اما امروز مردم به مسئولان و دولت اعتماد دارند و اگر ‌مسئولی به آنها توصیه‌ای کند، می دانند که درست است و به صلاح آنهاست.


رئیس‌جمهور اظهارداشت: همه دیدید که عده‌ای تلاش کردند بازار ارز را متشنج کنند، اما توصیه‌ها و ‌راهنمایی‌های مسئولان و دولت و همراهی و اعتماد مردم، مانع از تحقق این تلاش شد. اگر نیاز شد ‌گفته خواهد شد که کدام بخش‌ها و چه کسانی می‌خواستند بازار ارز را بهم بریزند.
روحانی تصریح کرد: روزی که در کشور در تمام بخش‌ها رکود حاکم بود و کشور در سال ۹۱ رشد ‌اقتصادی منفی8/6 درصد را تجربه می‌کرد، برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها حتی یکبار از رکود سخن ‌نگفتند، اما امروز که در تمام بخش‌ها از رکود عبور کرده‌ایم و فقط بخش مسکن است که هنوز گرفتار ‌رکود است، به طور مرتب واژه رکود را در وصف وضعیت اقتصادی کشور از این رسانه‌ها می‌شنویم ‌و می‌بینیم.
رئیس‌‌جمهور تاکید کرد: امروز به آرامش موجود در بازار، زندگی مردم، دانشگاه‌ها و خیابان‌های ‌سراسر کشور افتخار می‌کنیم.
روحانی به برگزاری مراسم و سخنرانی نمایندگان همه سلایق و جناح‌ها، گروه‌ها و دانشگاهیان در ‌دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری آرام این مراسم و سخنرانی‌ها، نشانگر آن است که به ‌سمت آرامش حرکت می‌کنیم و وضعیت کشور، روزبه‌روز در حوزه‌های فرهنگی، آرام‌تر می‌شود و ‌باید این وضعیت را در محیط‌های دانشگاهی، فرهنگی و علمی با ۴ سال قبل از این دولت مقایسه کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت یازدهم زنجیر و قفل سازمان برنامه و بودجه و ‌سازمان اداری و استخدامی را باز کردیم، گفت: در حقیقت ما راه مشورت را باز کردیم و در سایه ‌مشورت و خردجمعی شاهد هستیم که وضعیت بهتری در کشور حاکم شده است.
وی تاکید کرد: انتخابات به عنوان حادثه سرنوشت‌ساز در کشور است و همه باید مردم را برای حضور ‌حداکثری در پای صندوق آراء تشویق کنیم.
رئیس‌‌جمهور ادامه داد: ان‌شاءالله همه مردم کشور پای صندوق آراء حاضر شوند و مردم را به این ‌حضور تشویق کرده و آنان نیز در انتخاب خود آزاد هستند و در این صورت شاهد حماسه‌ای دیگر در ‌سال ۹۶، همانند سال ۹۲ یا بالاتر از آن نیز خواهیم بود.
به گزارش ایلنا، روحانی تصریح کرد: شکر نعمت ما در همین نکته است و باید شکرگزار باشیم و بیشتر پای ‌صندوق‌های رای حاضر شده و واقعیت‌ها گفته شود و نقصی که در برخی رسانه‌ها و رسانه ملی برای ‌بیان واقعیات خدمات دولت وجود دارد، با حضور مردم در صحنه جبران شود.