فاکس نیوز: جنگ تجاری ترامپ برای آمریکا خودکشی است


جنگ تجاری آمریکا با چین، اتحادیه اروپا و کشورهایی مثل کانادا و مکزیک مدتی است که شروع شده و همه این کشورها را در یک جبهه واحد مقابل آمریکا قرار داده است. شدیدترین جنبه این جنگ تجاری با دولت چین آغاز شده است. به نوشته آسوشیتدپرس کسری تراز تجاری آمریکا در برابر چین سال گذشته به رقم بی‌سابقه ۳۷۵ میلیارد دلار رسید و این موضوع آتش خشم دونالد ترامپ را شعله‌ور کرده است.. اجرای تعرفه‌های جدید آمریکا بر شماری از کالاهای وارداتی از چین از بامداد جمعه ۱۵ تیرماه آغاز شد که بر اساس آن دولت آمریکا تعرفه برخی کالاهای وارداتی از چین را، که ارزش آنها به ۳۴ میلیارد دلار می‌رسد، به ۲۵ درصد رساند. به دنبال آن ترامپ اعلام کرد اگر چین خواسته‌های واشنگتن را نپذیرد و دست به تلافی بزند، آماده است که کالاهای چینی مشمول تعرفه را تا ۵۵۰ میلیارد دلار هم برساند.وزارت خارجه چین نیز بیکار ننشست و همزمان با اعمال این تعرفه‌ها اعلام کرد تعرفه‌های تلافی‌جویانه «دقیقاً به همان میزان» بلافاصله به اجرا گذاشته شد. مقامات چینی رئیس‌جمهور آمریکا را به آغاز «بزرگ‌ترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصادی جهان» متهم کرده‌اند. اما ترامپ بار دیگر دور جدید تعرفه‌ها را همچنان‌که وعده داده بود بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین اعمال کرد و ابعاد جدیدی از جنگ تجاری با پکن را کلید زد. مقام‌های آمریکایی لیستی شامل بیش از 6 هزار کالای وارداتی از چین منتشر کرده‌اند که دولت آمریکا قصد دارد تعرفه‌های جدیدی بر آنها اعمال کند و از جمله شامل محصولات غذایی، تنباکو، زغال سنگ، فولاد و آلومینیوم می‌شود.
خودکشی
اما گسترش ابعاد جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا به نوشته فاکس نیوز که نزدیک به دولت ترامپ است در نهایت به ضرر آمریکا تمام خواهد شد. فاکس نیوز در گزارشی در این‌باره نوشت‌: جنگ تجاری ترامپ در اصل مشتریان آمریکایی و اقتصاد این کشور را متضرر می‌کند و با از بین بردن فرصت‌های شغلی خودکشی اقتصادی است.
پایگاه اینترنتی این شبکه خبری در مطلبی به قلم دونالد جی بودریوکس نوشت: زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ماه گذشته تعرفه 25 درصدی را برای واردات فولاد اعمال کرد، بزرگ‌ترین کارخانه تولید میخ آمریکا چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات خود نداشت. این شرکت به سرعت 50 درصد از سفارش‌های خود را از دست داد زیرا مشتریان قصد داشتند کالای ارزان تری را پیدا کنند. ظرف چند هفته این شرکت مجبور شد 60کارگر خود را اخراج کند. اگر این تعرفه‌ها برداشته نشود، ممکن است این کارخانه تا سپتامبر ورشکست شود. این شرکت و کارگران آن از اولین قربانیان جنگ تجاری ترامپ هستند. اگر رئیس‌جمهور آمریکا به سیاست‌های خود برای افزایش هزینه واردات و خشمگین کردن شرکای تجاری آمریکا ادامه دهد، تعداد بیشتری از کسب و کارهای آمریکا قربانی خواهند شد.


فاکس نیوز می‌افزاید: جنگ تجاری ترامپ به معنی هزینه‌های بیشتر برای مشتریان آمریکایی و کاهش حاشیه سود و درآمد برای شرکت‌های آمریکایی و بدتر شدن اوضاع کار برای کارگران است.
ترامپ به تازگی اعلام کرده است دولتش برای اعمال تعرفه 200 میلیارد دلاری دیگر بر کالاهای چینی آماده می‌شود. باید بار دیگر تاکید کرد مشتریان آمریکایی‌– نه خارجی‌ها- قربانیان اصلی این جنگ تجاری هستند و باید هزینه آن را پرداخت کنند.به نوشته فاکس نیوزبخش انرژی آمریکا نیز از این سیاست‌های جدید ترامپ متضرر می‌شود زیرا شرکت‌های فولاد آمریکایی لوله‌های ویژه مورد نیاز برای بسیاری از خطوط لوله را خود تولید نمی‌کنند و به همین علت پروژه‌های جدید هزینه‌های بیشتری خواهند داشت و حتی ممکن است تعطیل شوند.