قیمت تجهیزات ضروری برای رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی، به دستگاه هایی گفته می شود که در انواع رستوران ها و انواع آشپزخانه های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات معمولا از نظر فیزیکی نسبت به تجهیزات آشپزخانه های خانگی بزرگ تر و حجیم تر هستند و همچنین قیمت بالا تری هم دارند. حال اگر علاقه مند به کسب اطلاعات درباره آشپزخانه صنعتی و قیمت تجهیزات آن هستید یا قصد دارید بزودی آشپزخانه رستوران، هتل، اداره یا بیمارستان خودتان را راه اندازی کنید در این مقاله اطلاعات مفیدی برایتان گرد آوری شده است


تجهیزات آشپزخانه های صنعتی دسته بندی های مشخصی دارند و بیشترمدیران آشپزخانه ها بنا به نیاز خود، این دسته ها را تهیه می کنند. به طور کلی دسته بندی تجهیزات مهم در آشپزخانه های صنعتی شامل: تجهیزات پخت و پز، تجهیزات سرو غذا، تجهیزات فست فود، تجهیزات آماده سازی ، تجهیزات سلف سرویس،  تجهیزات برودتی یا سرمایشی، تجهیزات تهویه، تجهیزات شست و شو، تجهیزات لاندری و رختشویخانه می باشد.  این دسته بندی ها خود شامل دستگاه های مختلفی هستند و هر کدام از این دستگاهها با ویژگی های بسیار متنوعی در بازار عرضه می شود. اما سوال اساسی که ممکم است برایتان به وجود بیاید، این است که آیا خرید تجهیزات تمامی این دسته بندی ها برای آشپزخانه مورد نظرتان لازم است؟ پاسخ این سوال قطعا نه است.

هر آشپزخانه صنعتی و رستوران با توجه به نیازی که دارد و خدماتی و غذاهایی که ارائه می کند و همچنین بررسی دقیق فاکتورهای مهم دیگری مانند فضای موجود و سرمایه اولیه  تجهیزات مورد نیاز و ضروری را خریداری می کند. اما انتخاب وخرید  تجهیزات مهم و ضروری کار ساده ای نیست ومعمولا با غذایی که ما داریم سرو می کنیم، رابطه مستقیمی دارد. دراین مقاله قصد داریم برخی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی، همراه با قیمت آن ها را به شما معرفی کنیم.

1-یخساز صنعتی

در نگاه اول ممکن است یخساز صنعتی جزئی از تجهیزات ضروری به نظر نیاید، ولی با کمی تامل بیشتر درمیابیم که یخساز صنعتی چقدر نقش مهمی در آشپزخانه ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، کافه ها و تمام مکانهایی که نوشیدنی سرو میکنند ایفا میکند. اصلا تصور سرو نوشیدنی بدون یخ امکان پذیر نیست.

اگر رستورانی دارید که در آن نوشیدنی سرو می کنید، تصور آن رستوران بدون یخساز صنعتی امکان پذیر نیست. یخسازهای صنعتی با داشتن سیستم برودتی در زیر مجموعه تجهیزات برودتی قرار می گیرند و انواع مختلفی دارند و که انواع مختلفی از یخ را تولید می کنند. برای خرید یخساز صنعتی فاکتورهایی مانند حجم مورد نیاز یخ به صورت روزانه، محدودیت فضا و نوع یخی که مد نظر دارید بسیار مهم هستند و باید به دقت بررسی شوند. یخساز های صنعتی از نظر ظاهری در دو مدل ایستاده و رومیزی و از نظر ظرفیت تولید یخ از 15 تا 500  کیلو وجود دارند البته ساخت یخ ساز های با ظرفیت بالاتر به صورت سفرشی هم امکان پذیر است. قیمت یخسازها رابطه مستقیمی با برند، متریال و ظرفیت آن دارد. قیمت یخسازها معمولا از 20 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان متفاوت است وبه صورت میانگین در یه رستوران یا کافی شاپ کوچک یا متوسط، می توانید با 30 میلیون الی 50 میلیون یک  یخسازصنعتی مناسب خریداری کنید


 2-ماشین ظرفشویی صنعتی

از تجهیزات مهم و ضروی در آشپزخانه های صنعتی بخصوص آشپزخانه هایی که روزانه حجم ظروف کثیف بالایی دارند، ماشین ظرفشویی صنعتی می باشد. ماشین های ظرفشویی علاوه بر صرفه جویی در نیروی کار، ظرف ها را به سرعت و در کمترین زمان با ایمنی کامل شستشو می دهند.  از فاکتور های انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب میزان حجم ظروف کثیف تولید شده می باشد که در ماشین های ظرفشویی بر اساس تعداد ظرف در ساعت مشخص می شود. ماشین های ظرفشویی انواع مختلفی دارند که به مدلهای ، زیرکانتری، هود تایپ، ریلی و فلایت تایپ تقسیم بندی می شوند و هرکدام از مدل ها به ترتیب برای مکان های با حجم ظروف کم به بالا مناسب می باشند.  قیمت این دستگاه ها از 40 میلیون تا 200 میلیون تومان متفاوت است. برای یک آشپزخانه صنعتی با ظرفیت متوسط، با قیمت 50 الی 70 میلیون تومان خواهید توانست یک ماشین ظرفشویی صنعتی مناسبی و با کیفیت تهیه کنید.

-3 سرخ کن صنعتی

در حال حاضر در بیشتر رستوران های ایرانی و سنتی، بعضی از پیش غذاهای فست فودی مانند سیب زمینی و یا قارچ سوخاری نیز سرو می شود. این پیش غذاها باید در دستگاه مناسب سرخ شوند یا به اصطلاح سوخاری شوند. دستگاه سرخ کن هم باید در طول روز به صورت مکرر عمل سرخ کردن را انجام دهد و هم اینکه مواد غذایی در حجم زیاد را بتواند به صورت همزمان سرخ کند. به این دستگاه های سرخ کردنی که در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی استفاده می شوند، سرخ کن های صنعتی می گویند. سرخ کن های صنعتی انواع رومیزی، گازی، برقی و ایستاده دارند و قیمت آنها از 5 میلیون تا 40 میلیون متفاوت است.در یک رستوران با اندازه ای متوسط، می توانید با 12 الی 15 میلیون سرخ کن صنعتی درجه یکی تهیه کنید.

-4 تجهیزات تهویه

سیستم تهویه از مهمترین بخش های آشپزخانه های صنعتی است و باید طبق مهدنسی های دقیق طراحی و ساخته شود. تجهیزات تهویه شامل هودهای صنعتی، اگزاست فن ها و یونیت هیترها هستند. این دسته از تجهیزات باید به گونه ای انتخاب شوند که حداقل به مدت 10 سال مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو جهت انتخاب این گونه وسایل حتما باید از مشاوران متخصص در این زمینه کمک بخواهید. قیمت این دسته از وسایل کاملا به مساحت رستوران و آشپزخانه شما بستگی دارد و از 3 میلیون تا 50 میلیون می تواند برای رستوران شما هزینه داشته باشد. اگر رستوران یا فست فودی کوچک و یا متوسطی دارید با 5 میلیون تا 10 میلیون می توانید تهویه مناسبی را راه اندازی کنید.

-5 فر پیتزا

فر پیتزا از تجهیزات ضروری و با اهمیت فست فودی ها می باشد. فرهای پیتزا 2 نوع کلی دارند که شامل فر پیتزا ریلی و فرپیتزا صندوقی می شود. اهمیت فرهای پیتزا، در پخت با کیفیت  و زمان پخت انواع پیتزاها است. قیمت فرهای پیتزا بستگی به جنس و برند دستگاه دارد و از 20 میلیون تا 50 میلیون می تواند متفاوت باشد. اگر در این زمینه آگاهی ندارید می توانید از مشاوران متخصص در این زمینه استفاده کنید. چون این دستگاهها برای شما باید سالیان زیادی کارکرد بهینه و با کیفیتی داشته باشند از این رو انتخاب مناسب، می تواند به نوعی فست فودی شما را بیمه کند.

نگین طبخ خاورمیانه

شرکت استارت آپی است که به صورت کاملا  تخصصی  درحوزه انواع  تجهیزات آشپزخانه صنعتی فعالیت می کند. این شرکت آشپزخانه ها و رستوران ها را از صفر تا 100 طراحی، تجهیز و راه اندازی می کند و کارمندان رستوران و آشپزخانه ها را به صورت کامل آموزش می دهد. تمامی محصولات گروه صنعتی نگین طبخ خاورمیانه دارای گارانتی معتبر می باشند و همچنین از محصولات خود به صورت 24 ساعته پشتیبانی می کنند. نگین طبخ همکاری بسیار خوبی با ادارت، هتل ها و مراکز صنعتی دارد و می تواند با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت آشپزخانه مورد نظر را تحویل شما دهد. اگر می خواهید از این گروه مشاوره بگیرید می توانید به سایت https://negin-tabkh.com/ مراجعه کنید.