نحوه اجرای ایده و عملیاتی کردن آن از دید ماکان آریا پارسا

انسان ها روزانه با هزاران هزار ایده روبرو می شوند که اگر نحوه اجرایی کردن آن ها را بدانند می‌ توانند زندگی خیلی بهتری را تجربه کنند. عوامل زیادی هستند که مانع اجرایی کردن ایده ها می شوند. این عوامل شامل: عدم آگاهی به نحوه اجرایی و حتی کمالگرایی می شود. کمالگراها توقع دارند تا زمانی ایده های خود را اجرایی کنند که همه چیز در بهترین حالت خود قرار دارد در صورتی که هیچگاه این زمان خیالی نمی آید. به همین دلیل از دیدگاه ماکان آریا پارسا، افراد باید با روش های مختلف اجرایی کردن ایده و نکاتی که باید برای آن بدانند، آشنا باشند تا بتوانند زندگی خود را تغییر دهند. ادامه این بخش را برای آشنایی با نحوه اجرایی کردن ایده سازمان و فردی از دست ندهید.

آشنایی با نکات مهم اجرایی کردن ایده ها از دیدگاه ماکان آریا پارسا

پیش از اجرایی کردن ایده ها باید بدانید که یک سری نکات وجود دارند که باید آن ها رعایت کنید. از دیدگاه ماکان آریا پارسا، این نکات می توانند تعیین کننده این باشند که شما می توانید آن ایده را اجرایی کنید یا خیر! یکی از این نکات این است که برای اجرایی کردن ایده های خود زیاد از حد فکر نکنید. فکر کردن بیش از اندازه سبب می شود تا شما به مشکلاتی که ممکن است در سر راهتان قرار بگیرند بیش از اندازه فکر کنند و کلا از اجرایی کردن ایده صرف نظر کنید. برای رسیدن به جواب ماکان آریا پارسا کیست می توانید به این لینک مراجعه کنید.

این نکات را حتما رعایت کنید

البته که پیش از انجام کاری باید به نحوه انجام دادن و شرایط آن فکر کرد، اما هر چیزی حدی دارد. از نظر ماکان آریا پارسا، شما باید به میزان مناسب درباره اجرایی کردن یک ایده فکر کنید و سپس با افراد درست مشورت بگیرید. بنابراین در صورتی که بیش از حد به اجرایی کردن یک ایده فکر کنید، آن ایده را غیر ممکن می پندارید. کارآفرینی یکی از حوزه هایی است که فکر زیادی باعث از بین رفتن تمامی کار شما می شود.

دومین نکته ای که باید رعایت کنید این است که سعی کنید در زمان مناسب، ایده های خود را بنویسید. برای نوشتن ایده نباید محدودیتی بر روی ذهن خود بگذارید، نباید سعی کنید ایده خود را به بهترین شکل بنویسید. تنها هر چیزی که در ذهن دارید را به ساده ترین شکل ممکن بنویسید. زیرا تمامی ایده های بزرگ در ابتدا یک ایده خام و شاید غیر قابل اجرا بودند. این ایده ها نوشته شدند و سپس به بهینه ترین شکل ممکن خود درآمدند.

سومین نکته ای که ماکان آریا پارسا پیشنهاد می کند آن را برای اجرایی کردن ایده های خود رعایت کنید، داشتن تفریح است. بله! خوش بگذرانید! چه ایده های ناب و درجه یکی به ذهن دانشمندان بزرگ در اوقات فراغت رسیده است. یک مثال برای این نکته خواهیم زد که همه می دانند، نیوتون و کشف قانون جاذبه. در صورت تمایل به آشنا شدن با زندگی نامه ماکان آریا پارسا به این لینک حتما مراجعه کنید.

برخی از روش های اجرایی کردن ایده از نظر ماکان آریا پارسا

ایده ها می توانند یک فکر کوتاه باشند، یک روش جدید باشند یا ترکیبی از چندین تفکر باشند که روزانه به ذهن تمامی افراد خطور می کند. خود شما چند ایده در روز دارید که اگر به دنبال راهی برای اجرایی کردن آن باشید، زندگی تان از این رو به آن رو خواهد شد. ایده ها ارزش بسیاری زیادی دارند، به قدری زیادی که اگر یک ایده ناب داشته باشید، می توانید آن را با قیمت خیلی زیاد به فروش برسانید یا حداقل در اجرایی کردن آن نقش مهمی ایفا کنید.

بوم مدل بیزینس، پیشنهاد ویژه ماکان آریا پارسا برای کسب و کارها

یکی از روش های اجرایی کردن ایده که توسط ماکان آریا پارسا پیشنهاد می شود، روش بوم مدل کسب و کار است. این روش که بیشتر برای اجرایی کردن ایده های سازمانی مناسب است توسط آقای الکساندر آستروالدر در کتابشان تالیف شده است. با توجه به رزومه ماکان آریا پارسا، حتما این ایده را بیشتر بررسی کنید.

برای اجرایی کردن ایده ها باید چندین نکته را در نظر داشته باشید، در ابتدا باید بدانید که تمامی عبارات بر روی این بوم مدل باید کوتاه و مفید باشند. این مدل اجرایی کردن ایده دارای نه بخش است که شامل موارد زیر می شوند:

  • بخش مشتری
  • ارزش ها و نظرهای پیشنهادی
  • کانال های مختلف
  • جریان درآمدی
  • ارتباط با مشتریان
  • اقدامات حیاتی
  • همکاران کلیدی
  • بودجه مورد نیاز
  • منابع کلیدی

اجرایی کردن ایده های فردی

همانطور که گفته شد از دیدگاه ماکان آریا پارسا شما می توانید با روش های مختلفی، ایده های فردی خود را اجرایی کنید. پیش از این که بتوانید این ایده ها را اجرا کنید، باید خود را بشناسید. بله شناخته خود تاثیر شایانی در روند انجام عملیاتی کردن ایده دارد. جهت آشنایی با سوابق ماکان آریا پارسا، این لینک را بررسی کنید. برای این که بتوانید ایده های فردی خود را اجرایی کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ایده های بزرگ را به قدم های کوچک تبدیل کنید: همواره در نظر داشته باشید که ایده های بزرگ را می توان به قدم ها کوچک و در دسترس تبدیل کرد. به عنوان مثال اگر می خواهید از همکف به طبقه دوم برسید، باید از پله های کوچک استفاده کنید
  • در نوشتن مراحل دقت کنید: این مرحله شاید در نظر بسیار آسان به نظر برسد، اما بسیاری از افراد نمی توانند مراحلی که باید برای موفقیت طی کنند را به صورت دقیق بنویسند
  • استمرار داشته باشید و تمرین های مکرر انجام دهید: در انجام دادن مراحل موفقیت و رسیدن به ایده های خود استمرار داشته باشید و حواس خود را پرت ایده های گذری و کوچک نکنید
  • بر روی ایده های خود سرمایه گذاری کنید: ایده خاص داشتن خوب است اما کافی نیست، شما باید بر روی بهترین ایده های خود سرمایه گذاری کنید تا بتوانید نتیجه آن را دریافت کنید

ایده های خود را بهینه و سریع اجرا کنید

بنابراین از نظر ماکان آریا پارسا، یکی از بهترین کارآفرینان کشور، افراد برای این که بتوانند ایده های خود را اجرایی کنند نیاز به دانش عملیاتی کردن و خودشناسی دارند. با دانش عملیاتی کردن، می توانید خیلی ساده تر به هدف خود برسید. به عنوان مثال باید بدانید که رسیدن به هدف توسط هدف های کوچک راحت به نظر می رسد. از نظر خودشناسی نیز، شما اگر بدانید که کمالگرا هستید و این ویژگی سبب شروع نکردن کارهای شما می شود، می توانید کم کم این ویژگی را به عملگرایی تبدیل کنید و ایده های خود را اجرایی کنید.