4 ویژگی کاربردی شیر آب ظرفشویی که زندگی را ساده تر می کند!

4 ویژگی کاربردی شیر آب ظرفشویی که زندگی را ساده تر می کند!

شیرآلات ظرفشویی می تواند زندگی کاربران را ساده کند؛ بسته به اینکه تا چه حد با امکانات آن آشنایی داشته باشید و از آن بهره بگیرید. انواع شیر آب ظرفشویی تولید و ارائه می شود و شما می توانید مدلی را انتخاب نمایید که کارایی و ویژگی های آن با نیاز های شما بیشترین همخوانی را دارد. برخی ویژگی های جذاب انواع شیر ظرفشویی عبارتند از: قابلیت حفظ دما و فشار آب، قابلیت چند مدل پاشش آب، دارا بودن شیر آب تصفیه و یا اسپری کننده و دارا بودن آبریز جدا شونده (شیر ظرفشویی شاوری). در این مقاله این ویژگی ها را بررسی کرده ایم.

ویژگی های کاربردی و جذاب انواع شیر آب ظرفشویی

هر شیر ظرفشویی می تواند امکانات کاربردی و منحصر به فردی داشته باشد. بسیاری از این امکانات امروزه دیگرکاملاً جا افتاده اند و به عنوان بخشی از شیر آشپزخانه پذیرفته شده اند، اما قطار تکنولوژی هر روز امکانات جدید به مدل های متنوع شیر آب ظرفشویی اضافه می کند که زندگی روزمره کاربران ساده تر شود. با اینکه قیمت شیر آب ظرفشویی به دلیل این ویژگی ها ممکن است کمی بالاتر رود اما ارزشی که خرید شیر ظرفشویی مناسب برای کاربران، چه از نظر صرفه جویی زمانی و چه از نظر صرفه جویی مالی، فراهم می آورد در بلند مدت این قیمت را جبران می کند. در مقاله مقایسه انواع شیرآلات ظرفشویی می توانید با انواع شیر مخلوط ظرفشویی آشنا شوید.

شیر ظرفشویی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه است. دوام شیر ظرفشویی اهمیت بالایی دارد؛ چرا که در طول زمانی که فرد در خانه می گذراند، با شیر آشپزخانه سر و کار زیادی دارد. مدل های مختلف شیر ظرفشویی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند و هر یک برای استفاده خاصی طراحی شده اند. مثلا شیر ظرفشویی شاوری دارای شلنگی با قابلیت چرخش 360 درجه است؛ و یا شیر ظرفشویی فنری ارتفاع بلند و ظاهری شیک دارد. شیر ظرفشویی دوکاره علاوه بر خروجی آب اصلی، دارای خروجی آب تصفیه نیز هست. شیر ظرفشویی دیواری برای نصب بر روی دیوار مناسب است و فضای سینک را اشغال نمی کند. قیمت شیر ظرفشویی برحسب وزن، رنگ و طرح شیر سینک ظرفشویی متفاوت است.

قابلیت حفظ دما و فشار آب شیر آشپزخانه

بعضی شیرآلات ظرفشویی قابلیت حفظ دما و فشار آب مورد نظر کاربران را در قالب پروفایل های گوناگون دارند. این نوع شیرآلات معمولاً از نوع دیجیتال هستند که دارای یک نمایشگرند. کاربران می توانند ویژگی های مورد نظر خود را در سیستم این شیرآلات ذخیره کنند و با فشار یک دکمه پروفایل مورد نظر خود را فعال نمایند. به کمک این قابلیت در مصرف آب صرفه جویی می شود و کاربر در لحظه جریان آب با ویژگی های مورد نظر خود را از شیر آب ظرفشویی دریافت می کند.

انواع مختلف پاشش آب شیر ظرفشویی

این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز آب را بر روی حالت پاشش بارانی قرار دهید تا سطح بیشتری را پوشش دهد و احتمالاً فشار بیشتری نیز داشته باشد. این حالت معمولاً برای شیر ظرفشویی شاوری و شیر ظرفشویی فنری در نظر گرفته شده است، اما ابزارها و گجت هایی نیز وجود دارد که می توانید با بستن آن بر روی شیر آب ظرفشویی خود این قابلیت را اضافه کنید. به واسطه یک دکمه کوچک می توانید حالت پاشش را تغییر دهید.

نصب شیر جانبی آب تصفیه و یا اسپری کننده

شیر آب تصفیه و اسپری کننده را به دو صورت می توانید به  مجموعه شیر ظرفشویی خود اضافه کنید. با توجه به ابعاد سینک ظرفشویی و تعداد سوراخ های روی سینک می توانید تصمیم بگیرید یک شیر ظرفشویی دو منظوره خریداری کنید و یا شیر آب تصفیه و اسپری کننده را، به صورت جداگانه، در کنار شیر آب ظرفشویی خود نصب کنید. به هر ترتیب، این نوع شیر امکان دسترسی به آب تصفیه شده از شیر آشپزخانه را به وجود می آورد و در صورت نیاز نیز می توانید از حالت اسپری آن برای آبکشی راحت تر ظروف و حتی حمام کردن فرزند خردسال خود استفاده نمایید.

آبریز جدا شونده (شیر ظرفشویی شاوری)

احتمالاً تا به حال در زمان پر کردن کتری، شستشوی سینک ظرفشویی و یا آبکشی قابلمه های بزرگ دچار دردسر شده اید. شیر ظرفشویی شاوری برای حل این مسائل و افزایش کارایی شیر آب ظرفشویی ابداع شد و کم کم جای خود را در میان انواع شیرآلات آشپزخانه باز کرد. آبریز شیرآلات شاوری را می توانید با اندک کششی از بدنه علم جدا کنید و در جهت های مختلف حرکت دهید. شلنگ متصل به آبریز معمولاً حدود 1 متر طول دارد و دامنه دسترسی مناسبی در اختیار کاربران قرار می دهد. پس از پایان کار با به جای خود برگرداندن آبریز، شلنگ شاوری نیز در زیر شیر آشپزخانه قرار می گیرد.

در این مقاله با 4 ویژگی شیرآلات ظرفشویی آشنا شدید که کار با شیر آشپزخانه را ساده تر می کند. حفظ دما و فشار آب، چند مدل پاشش آب، شیر آب تصفیه و یا اسپری کننده و آبریز جدا شونده (شیر ظرفشویی شاوری) امکانات جذابی است که می توانید شیر آب ظرفشویی خود را با آنها تجهیز کنید!

برچسب ها : شیر ظرفشویی,شیر آشپزخانه,شیر آب ظرفشویی,شیرآلات,شیرآلات بهداشتی