آخرین خبرها از گرانی سوخت

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: رایزنی خودروسازها اجازه اعمال و تصویب مقررات و قانون در رابطه با کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت سوخت نمی‌دهد.
مهرداد تقی زاده در رادیو گفتگو گفت: در سال 88، 267 میلیون نفر با اتوبوس جابه‌جا شدند اما این رقم در سال 97 به 155 میلیون نفر کاهش یافت؛­­ همچنین در بخش حمل و نقل ریلی نیز در سال 89 بیش از 28 میلیون نفر با قطار سفر کردند که آمار مسافران ریلی سال 96 به 24 میلیون نفر کاهش یافت، ­این موضوع نشان دهنده کاهش استفاده از­­ حمل و نقل عمومی و افزایش خودروی شخصی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ­­مقصر سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج چه کسی یا چه چیزی بود؟ اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری مرجع نظر دهی در خصوص سوانح هوایی است و این سازمان اعلام کرده است که خلبان مقصر سقوط هواپیما بوده است؛­­هرچند خلبان ماهر بوده ولی مهارت زیادش باعث شده تصور کند می‌تواند در فرودگاه مقصد نشست داشته باشد.
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی درخصوص پیگیری‌های معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری استراتژی کاهش قیمت خودرو و افزایش نرخ سوخت افزود: ما به دنبال اجرای این استراتژی هستیم اما در حال حاضر بحث از قیمت سوخت، خط قرمز شده است. خودروسازها نیز رایزنی ­زیادی دارند و نمی‌گذارند مقررات مربوطه تصویب شود. حتی به راحتی مسئولان را تغییر می دهند. در نتیجه اجرای این استراتژی با مشکل روبه‌رو شده است.