باز هم بردی علیرضا

2 طلای ناب برای ایران در روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی دیروز برگزار شد. در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دیدار رده‌بندی با نتیجه 9 بر 4 از سد کیم سوگ گئون از کره‌جنوبی گذشت و برنز گرفت. در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری با شکست مقابل نماینده چین در مبارزه اول از دور رقابت‌ها کنار رفت و در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی به مقام پنجم رسید.  در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی 10 بر صفر نماینده میزبان را شکست داد، 11 بر صفر حریف هندی را مغلوب کرد و 12 بر 2 کشتی‌گیر مغول را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. یزدانی در فینال نیز 10 بر صفر ابونادر از لبنان را مغلوب کرد و مقتدرانه صاحب مدال طلا شد. در وزن 97 کیلوگرم علی‌رضا کریمی پس از استراحت در دور نخست 11 بر صفر یاماگوچی از ژاپن را مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی ابراگیم‌اف ازبک را با ضربه فنی شکست داد تا فینالیست شود. کریمی نیز در فینال 6 بر صفر موسی‌ یف از قرقیزستان را شکست داد و طلا گرفت.

چهارمی ایران با ۲ طلای کشتی در پایان روز نخست بازی‌ها در مجموع 74 مدال توزیع شد که سهم کاروان ایران 5 مدال بود. حسن یزدانی و علیرضا کریمی در کشتی آزاد به مدال طلا دست یافتند، کوروش بختیار و مرجان سلحشوری در پومسه نقره گرفتند و رضا اطری در کشتی آزاد صاحب مدال برنز شد. چین، ژاپن و کره‌جنوبی در رده‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی قرار دارند.



برنامه ورزشکاران ایران در روز دوم تیراندازی تفنگ 10متر مردان و زنان روز دوم و فینال تراپ آقایان و بانوان
دوچرخه‌سواری کوهستان مقدماتی تا فینال: حسین زنجانیان
تکواندو فرزان عاشورزاده وزن 58- کیلوگرم- الهه شیدانی وزن 53- کیلوگرم- ملیکا میرحسینی وزن 67- کیلوگرم
کشتی آزاد ابراهیم هادی در وزن 125 کیلوگرم
ووشو - فاطمه حیدری و هانیه رجبی
قایقرانی ـ روئینگ تک‌نفره سبک وزن مردان: محسن شادی – تک‌نفره سبک وزن زنان: نازنین ملایی - دو نفره سبک وزن مردان: امیرحسین محمود‌پور - رضا قهرمانی - دو نفره سبک وزن زنان: نازنین رحمانی - مریم امیدی پارسا - چهار نفره سبک وزن مردان: بهمن نصیری - مجتبی شجاعی - مسعود محمدی - سیاوش سعیدی
شمشیربازی - سابر مردان انفرادی: 1- محمد اسماعیلی 2- محمد رضایی - سابر دختران انفرادی: 1- نجمه سازنچیان 2- فائزه رفیعی
ژیمناستیک مقدماتی تیمی
سپک‌تاکرا ایران ـ هند
پاراگلایدر
کبدی مردان ایران- پاکستان، بانوان ایران - بنگلادش
سوارکاری درساژ سهیلا سهی
فوتبال ایران - میانمار
هندبال ایران - بحرین
والیبال ساحلی ایران الف - تیمور شرقی، ایران ب - تایلند