هادی، سومین طلایی کاروان ورزشی ایران لقب گرفت

سرویس ورزشی-دومین روز بازی‌های آسیایی اگرچه به مانند روز اول برای کاوران ورزشی ایران پرمدال نبود، اما طلای باارزش پرویز هادی تعداد مدال‌های طلای ایران در بازی‌های آسیایی را به عدد سه رساند. طلای قبلی کاروان ورزشی کشورمان نیز توسط یزدانی و کریمی و در کشتی آزاد بدست
آمده بود.
در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا پایتخت اندونزی، پرویز هادی آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در دیدار فینال برابر ژی‌وی دنگ دارنده ۲ مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان در سال ۲۰۱۳ از چین رفت و در پایان با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید و سومین و آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.
هادی که مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه خود دارد، پیش از این در دور نخست مقابل سومیت از هند در یک مبارزه آسان و در همان وقت نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.


وی سپس به مصاف اولگ بولتین از قزاقستان رفت و در پایان در مدت زمان ۴ دقیقه حریف خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی نیز برابر داوید مودزمانشویلی دارنده مدال نقره المپیک، برنز جهان و قهرمان آسیا وکشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر ۸ به برتری رسید و راهی فینال شد.
به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران که با 6 کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حاضر شده بود با 3 مدال طلای حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم و پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم و یک برنز رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.
مهران نصیری در وزن 65 کیلوگرم به عنوانی بهتر از سیزدهمی نرسید و مصطفی حسین‌خانی نیز در وزن 74 کیلوگرم پنجم شد.
نیمی از مدالهای طلای کشتی آزاد بازی‌های آسیایی به شاگردان رسول خادم رسید تا کاروان ایران با 3 طلای کشتی جایگاه خوبی در جدول مدال‌ها داشته باشد. از امروز مسابقات کشتی فرنگی آغاز می‌شود.
طلای سنگین وزن بازهم از آن ایران شد
در تاریخ کشتی آزاد بازی‌های آسیایی «در دوره‌هایی که ایران حاضر بوده» همیشه طلای دسته فوق سنگین به ایران رسیده غیر از سه دوره‌ (2002 بوسان، 2006 دوحه و 2010 گوانگجو) که آرتور تایمازوف طلا را از آن خود کرد. تایمازوف کشتی گیر قدرتمندی بود که حالا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است.
دو برنز در تکواندو و شمشیربازی
روز گذشته به غیر از طلای هادی در کشتی آزاد، فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم تکواندو و علی پاکدامن در سابر انفرادی آقایان به مدال برنز رسیدند تا ورزشکاران ایرانی در پایان روز دوم بازی‌های آسیایی صاحب یک طلا و دو برنز شوند. بدین ترتیب جمع مدال‌های ایران در پایان روز دوم به عدد ۷ رسید.