افزایش فشارها به «سوچی» برای استعفا پس از افشای نقش او در نسل‌کشی مسلمانان میانمار


«آنگ سان سوچی» رهبر میانمار که برنده جایزه صلح نوبل هم هست! و از طرف کشورهای غربی به عنوان شخصیتی طرفدار صلح شناخته می‌شود اکنون از طرف سازمان ملل متهم به مشارکت در نسل‌کشی مسلمانان میانمار شده است. وی متهم است در مقابل چشمانش و در طی حداقل یک سال گذشته بیش از 24 هزار مسلمان روهینگیایی کشته شده و بیش از 34 هزار نفر به آتش انداخته شده و بیش از 114 هزار نفر هم مجروح شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در طول یک سال گذشته به 17 هزار و 718 زن و دختر روهینگیایی نیز تجاوز شده است. در این جنایت ۷۳۰ کودک زیر پنج سال نیز توسط نیروهای دولتی کشته شده‌اند. و در همه این جنایت‌ها در حالی که این خانم برنده جایزه صلح نوبل به عنوان رهبری واقعی کشور می‌توانسته جلوی این جنایت‌ها را بگیرد این کار را نکرده است. نه تنها این کار را نکرده بلکه با جنایتکارها همکاری نیز داشته است و در برخی موارد اقدام به نابودی اسناد این جنایت‌ها کرده است.
بازرسان سازمان ملل هفته گذشته اعلام کردند ارتش میانمار با هدف نسل‌کشی به کشتار جمعی مسلمانان روهینگیایی و تجاوز گروهی به زنان آنها دست زده است؛ به همین دلیل «مین آنگ هلاینگ» فرمانده کل ارتش و ۵ ژنرال دیگر میانماری باید به دلیل انجام جنایات بی‌رحمانه محاکمه شوند.این بازرسان در گزارش خود آورده‌اند:«آنگ سان سو‌چی» رهبر حزب حاکم میانمار، اجازه داده است تنفر همه جا را فرا بگیرد، مدارک را از بین برده و از اقلیت‌ها در مقابل جنایات جنگی و بشری در ایالت‌های راخین، کاچین و شان محافظت نکرده است. بدین ترتیب، سو‌چی در ارتکاب این جنایات همکاری کرده است و باید همراه با پنج ژنرال میانماری محاکمه شود.
استعفا
 در پی انتشار گزارش بازرسان سازمان ملل «زید الرعد الحسین» کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد آنگ سان سوچی رهبر دو فاکتوی میانمار باید به خاطر حملات وحشیانه ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا استعفا کند. رعدالحسین در مصاحبه با شبکه بی‌بی سی گفت: سوچی در موقعیتی بود که می‌توانست هرکاری(برای مقابله با این جنایات) انجام دهد. اکنون او باید کناره‌گیری کند.رئیس‌شورای حقوق بشر سازمان ملل افزود: تلاش آنگ‌سان سوچی برای توجیه شرایط آن کشور و اقدامات ارتش و شبه‌نظامیان متحد آن در سرکوب اقلیت روهینگیا «باعث تاسف عمیق» او شده است.رئیس‌شورای حقوق بشر سازمان ملل در این مصاحبه گفت که «احتیاجی نبود آنگ‌سان سوچی به سخنگوی نظامیان میانمار تبدیل شود، بلکه می‌توانست بگوید، ببینید، من حاضرم که رهبر اسمی این کشور باشم ولی نه تحت چنین شرایطی.»


تلاش برای جعل تاریخ
همزمان ارتش میانمار با انتشار کتابی تلاش کرده با تحریف تاریخ روی جنایات خود علیه مسلمانان این کشور سرپوش بگذارد.گاردین نوشت ارتش میانمار در کتابی جدید با انتشار تصاویر ساختگی و تحریف تاریخ سعی کرده است نسل کشی اقلیت روهینگیا را توجیه کند.
 بر اساس این گزارش در کتاب جدیدی که تبلیغاتچی‌های ارتش میانمار در ارتباط با بحران روهینگیا نوشته اند، از تصاویر جعلی استفاده و تاریخ مربوط به آنها به شکل عجیبی بازنویسی شده است.
به نظر می‌رسد این اقدام در تلاش برای توجیه کشتار هزاران تن از مردم روهینگیا طی سال گذشته در حملات ارتش میانمار انجام شده است، اقدامی که سازمان ملل متحد آن را محکوم و نسل‌کشی توصیف کرده است.
در این کتاب ادعا شده این تصاویر در استان راخین تهیه شده است در حالی که یکی از این عکس‌ها در بنگلادش و عکس دیگر در‌تانزانیا گرفته شده و عکس سوم هم که به دروغ گفته شده مربوط به وارد شدن روهینگیاها از بنگلادش به راخین است، در واقع آنها را در تلاش برای خارج شدن از راخین نشان می‌دهد.
سایر اخبار این روزنامه
منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید عراق، غوغای انتخاب نخست وزیر جدید(یادداشت روز) اخبار ویژه 8 هزار خودروی سمند احتکار شده در آذربایجان شرقی توقیف شد رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور دشمنان را ناکام گذاشت افزایش فشارها به «سوچی» برای استعفا پس از افشای نقش او در نسل‌کشی مسلمانان میانمار 420 هزار واحد روستایی از محل تسهیلات مسکن مهر ساخته شد جلسه سه‌شنبه مجلس جنجالی نشد ضد انقلاب عصبانی شد! تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی به عدد 58 رسید والیبال و بسکتبال در آخرین روز مسابقات طلایی می‌شوند؟! توصیه مدعیان اصلاحات به رئیس‌جمهور برای فرار از مسئولیت‌پذیری جشن پنج سالگی دکتر سلام با وجود کارشکنی‌ها برگزار شد با ما در فضای مجازی همراه باشید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید