قالیباف: باید به دولت کمک کرد تا از این شرایط سخت عبور کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که مشکلات اقتصادی امروز کشور ما راه حل اقتصادی دارد نه سیاسی گفت: باید همان‌طور که نظر مقام معظّم رهبری نیز است، به این دولت کمک کرد تا از این شرایط سخت عبور کند.
به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف پنج شنبه گذشته در اجلاسیه شهدای محمد شهر کرج با بیان این که اگر دهه اول انقلاب شهدا پای کار ایستادند موضوع ما دفاعی بود، خاطرنشان کرد: امروز موضوع ما اقتصاد و رسانه ای است و باید محکم مقابل آن ها بایستیم. قالیباف افزود: بنا بر کارهایی که در نیروی انتظامی، شهرداری و... انجام داده ام، با مسائل اقتصادی بیگانه نیستم. به ویژه در این یک سال اخیر هم متمرکز بر حوزه های اقتصادی و مبانی و مشکلات آن شدم و با صاحب نظران این حوزه ساعت‌ها جلسه گذاشتم تا راهکار مشکلات کنونی را بیابم.  با توجه به آن چه در این مدت دریافته ام به وضوح عرض می‌کنم مشکلات اقتصادی امروز کشور ما راه حل اقتصادی دارد. اگر کسی در کشور برای حل مشکلات اقتصادی به دنبال راهکار سیاسی است، ظرفیت های کشور را نشناخته و بیش از اندازه به دشمنان ما اعتماد دارد. دشمنان ما از مشروطه تا همین برجام، دشمنی شان را ثابت کرده اند. دیدید آمریکا با برجام چه کرد.
پیشقراولان انقلاب زیر بار مشکلات هستند
وی تصریح کرد: من مواضع خودم را درباره دولت روشن و شفاف گفتم و هنوز بر سر آن موضع هستم و همه هم می‌دانند اما امروز مصلحتی بزرگ تر پیش آمده است. امروز فشار بر مردم ماست و مردم ما دارند اذیت می‌شوند. امروز پیشقراولان انقلاب اسلامی که محرومان و مستضعفان بودند زیر فشار اقتصادی دارند له می شوند. پس امروزمصلحت این مردم و کشور از هر مصلحت سیاسی اولی تر است و باید همه با هم کمک کنیم تامشکلات حل شود.


در زمان بسیار کوتاه حداکثر 3 ماهه قیمت ارز را می‌توان تثبیت کرد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من با صراحت عرض می‌کنم اگر این ناکارآمدی نباشد و باور کنند که مشکلات اقتصادی با راه حل اقتصادی رفع می‌شود، بعضی از این مشکلات در کوتاه مدت حل و فصل می‌شود. در زمان بسیار کوتاه حداکثر سه ماهه قیمت ارز را می‌توان تثبیت کرد. در بحث نقدینگی می‌توان حداقل جلوی رشد را گرفت و در حوزه حمل و نقل می‌توان مشکلات را با تصمیمات جدی حل کرد.وی افزود: من به سهم خودم پیشنهادات روشن آن را به مسئولان- سران سه قوه- داده ام. این پیشنهادات را در حوزه های واردات، قاچاق کالا، بسته های حمایتی برای شش میلیون  خانواری که توان اداره زندگی شان را ندارند، ارز، نقدینگی و... در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه داده ام. مردم مطمئن باشند که مشکلات را می‌توان رفع و وضع را بهتر کرد و باید همان‌طور که نظر مقام معظّم رهبری نیز است، به این دولت کمک کرد تا از این شرایط سخت عبور کند.
همه با دیدن من می‌گفتند به ما گفته اند شما لندن هستید!
وی افزود: چند وقت قبل توفیق رفتن به مشهد مقدس را یافته بودم. اما همه با دیدن من می‌گفتند به ما گفته اند شما لندن هستید. یا از من می‌پرسند شما کجا هستید و چه می‌کنید؟ در پاسخ می‌گویم مگر در جمهوری اسلامی قرار است حتماً مسئولیتی داشته باشیم و بعد کار کنیم؟ یعنی اگر مسئولیت نداشته باشیم نباید کار کنیم؟ مگر روزی که برای پیروزی انقلاب مبارزه می‌کردیم یا در دوران دفاع مقدس، مسئولیتی داشتیم؟ آیا اگر مسئولیت ندارم باید بروم در خانه ام استراحت کنم؟ نه باید باز هم تلاش کنم.
لندن ما همین کنار محرومان با گروه های جهادی بودن، است
وی تصریح کرد: من کردستان هستم، لرستان و خوزستان و سیستان و بلوچستان هستم. با گروه های جهادی به حاشیه نشین‌ها کمک می‌کنیم. به کودکان کار و محرومان و مستضعفانی که در شرایط سخت اقتصادی روزگارشان با سختی می‌گذرد، کمک می‌کنیم. من از این افراد (شایعه کنندگان) می‌خواهم آرزوهای خود را به ما نسبت ندهند. لندن ما همین کنار محرومان با گروه های جهادی بودن، است. پای کار این مردم هستیم. چون این مردم با جان و مال و آبروی شان پای این نظام و انقلاب و کشور هستند. ما هم تا جان داریم چه مسئولیت داشته و چه نداشته باشیم پای کار آن ها هستیم. اما هر روز شایعات متعددی بیان می‌کنند. بخشی از این شایعات توسط ایادی غرب در داخل کشور ایجاد می‌شود.