تدابیر ویژه دولت پاکستان برای حفاظت از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع)


سالانه و با فرا رسیدن ایام محرم جهان در سوگ می‌نشیند و جمع گسترده‌ای از مردم جهان از هر نژاد و مذهب و در نقاط مختلف جهان مراسم عزاداری برپا می‌کنند. مردم پاکستان هم از این قاعده مستثنی نیستند و در گوشه و کنار این کشور با برپایی دسته‌های عزاداری به اجرای مراسم می‌پردازند. از این رو، دولت پاکستان با در نظر گرفتن تدابیر ویژه امنیتی به مناسبت ماه‌های محرم و صفر، اعلام کرد، رفت و آمد موتورسیکلت‌ها با دو سرنشین به مدت 2 ماه ممنوع خواهد بود.
طبق بیانیه دولت افراد سالخورده، کودکان، زنان و خبرنگاران از قانون منع تردد موتورسیکلت با دو سر نشین معاف هستند.  پلیس پاکستان گفته این قانون از روز گذشته اجرا شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت. دولت پاکستان همچنین اعلام کرده برای جلوگیری از هر نوع حادثه ناگواری در ایام عزاداری امام حسین(ع) تدابیر ویژه در ایالت‌های مختلف از جمله پنجاب و سند اجرا می‌شود.
در این بیانیه آمده: «دولت پاکستان برای تأمین امنیت بیشتر، سرویس خدمات موبایل‌ها را هم در روزهای تاسوعا و عاشورا قطع خواهد کرد. مردم پاکستان مراسم عزاداری امام حسین(ع) را باشکوه برگزار می‌کنند و تمام شهرهای بزرگ و کوچک این کشور شاهد حضور گسترده عزاداران حسینی است.