سفارت ایران درحال پیگیری ماجرای خودسوزی پناهجوی ایرانی در وین است

سفارت ایران در بیانیه‌ای با ابراز تاسف از خودسوزی چند پناهجو از جمله یک ایرانی در یکی از مراکز نگهداری پناهجویان در وین اعلام کرد که درحال پیگیری آخرین وضعیت ایرانی پناهجو با مسئولان ذیربط اتریش است.
در پی انتشار خبری مبنی بر خودسوزی یک پناهجوی ایرانی و پنج پناهجوی افغان در مرکز نگهداری پناهجویان در وین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش بیانیه‌ای را صادر کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین با ابراز تاسف از خودسوزی چند پناهجو در یکی از مراکز نگهداری پناهجویان وین، از جمله یک ایرانی و پنج افغانستانی، خواستار بررسی فوری ‌وضعیت آسیب دیدگان شد.
در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین درحال پیگیری آخرین وضعیت این ایرانی پناهجو با نهادها و مسئولان ذیربط اتریشی است.


خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت که این افراد در پی پاسخ منفی به درخواست پناهندگی‌شان و انتظار برای اخراج از اتریش، اقدام به خودسوزی کرده‌اند.
در همین زمینه «هرالد سوروس» سخنگوی پلیس اتریش به خبرگزاری فرانسه گفت که فکر می‌کنیم این افراد برای اینکه ناراحتی خود را برجسته کنند، دست به این اقدام زده‌اند.
سخنگوی پلیس اتریش همچنین گفته که یکی از این 6 نفر پیش از این اقدام به اعتصاب غذا هم کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
مودی در جمع عزاداران شیعه هند: امروز بیش از هر زمانی به آموزه‌های امام حسین نیاز است تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد تبدیل کارت بانکی یارانه بگیران به کالا کارت گمرک صادرات 7 قلم کالا را ممنوع اعلام کرد واشنگتن پست: دولت ترامپ حامی جنایات جنگی سعودی‌ها در یمن است 3هزار میلیارد تومان طلب بیمه سلامت به صورت اوراق پرداخت شد وزارت بهداشت: مشکلی در تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها وجود ندارد گزارش تحلیلی روزنامه جمهوری اسلامی رسانه ملی و رسالت ترویج محتواگرائی در عزاداری حسینی بصره، نماد تحکیم روابط ایران و عراق عملیات بازگشت حجاج به کشور پایان یافت سفارت ایران درحال پیگیری ماجرای خودسوزی پناهجوی ایرانی در وین است رشد اقتصادی کشور در سه ماهه اول امسال به 1.8 درصد رسید گردهمایی جوانان عاشورایی در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران