علت اعلام دیرهنگام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد؛ معاون وزیر علوم: دانشگاه آزاد قانونمند عمل نکرد

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در باره حاشیه‌هایی که در باره نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به وجود آمد، گفت: نکته‌ای که برای این دانشگاه اتفاق افتاد و خوب نیست، آن است که قانون‌مند عمل نکرد.
به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر توضیحاتی درباره علت اعلام دیرهنگام نتایج کارشناسی ارشد ازسوی دانشگاه آزاد، مطرح کرد.
وی گفت: به طور طبیعی این مباحث برای تمام زیرنظام‌ها پیش می‌آید، نظام یکپارچه سنجش و پذیرش یعنی اینکه تمام زیرنظام‌ها باید از کانال سازمان سنجش عبور کنند. وقتی دانشگاهی قبل از سازمان سنجش، نتایج را اعلام می‌کند این مشکلات هم ایجاد می‌شود.
شریعتی نیاسر گفت: با وجود اینکه نباید نتایج را اعلام کنند اما دانشگاه آزاد به سرعت شش هزار و 919 رشته محل را ظرف یک روز بررسی کرد، تعدادی از رشته محل‌ها حذف شد اما 96 درصد رشته محل‌ها به تایید رسید.


وی تاکید کرد: به همان دلیل که دانشگاه آزاد اوایل شهریور سال گذشته نتایج را اعلام کرد امسال هم می‌توانست این کار را بکند نه اینکه 24 شهریور ماه نتایج را منتشر کند.
وی ادامه داد: داوطلبان هم در تمام رشته محل‌ها باید خودشان متوجه باشند که رشته محل‌های مورد نظرشان، قانونی و دارای مجوز باشد. اگر هم شبهه‌ای ایجاد شد، سعی در برطرف کردن این شبهه کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم، گفت: دانشگاه آزاد ساعت هشت صبح 24 شهریورماه سی دی اعلام نتایج را به دست سازمان سنجش رساند درحالی که نتایج را قبلاً اعلام کرده بود. هر رشته‌ای که از قبل مجوز داشته باشد به هیچ عنوان حذف نمی‌شود، رشته‌هایی که حذف شده است دارای مشکل بود.
وی در مورد تعیین تکلیف چهار هزار دانشجوی دانشگاه آزاد که انتخاب رشته کرده اند، گفت: دانشگاه و موسسه‌ای که به صورت ناهماهنگ و بدون مجوز پذیرش می‌کند خودش باید پاسخگو باشد. از زمانی که برخی از زیرنظام‌ها بدون هماهنگی اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند، این مشکلات ایجاد شد.
سایر اخبار این روزنامه
تکذیب آزادسازی قیمت لوازم خانگی ازسوی وزارت صنعت گزارش کامل از حادثه تروریستی اهواز حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز و شهادت عده ای از هموطنان یو اس‌ای تودی: رهبران جهان آماده مقابله با ترامپ می‌شوند انتظار از مسئولین اطلاعاتی و امنیتی لاوروف: آمریکا تهدیدی برای تمامیت ارضی سوریه است امارات میزبان دیدارهای محرمانه عربی-غربی برای حذف آرمان فلسطین رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس: نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر کشور بهره امروز ما از دفاع و ایستادگی هشت ساله سازمان ملل: مردم یمن در آستانه مرگ جمعی قرار دارند در ایام تاسوعا و عاشورا عزاداران حسینی 2 هزار واحد خون در تهران اهدا کردند نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه: تحریم‌های آمریکا، روسیه و ایران را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند اذعان مقام سابق آمریکایی به کاهش توانمندی واشنگتن برای احیای تحریم‌ها علیه ایران علت اعلام دیرهنگام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد؛ معاون وزیر علوم: دانشگاه آزاد قانونمند عمل نکرد رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس: نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر کشور رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس: نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر کشور رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس: نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر کشور رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس: نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر کشور رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس: نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر کشور