رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل ترامپ اتهاماتش علیه ایران را تکرار کرد

گروه سیاسی- دانلد ترامپ پیش از ورود به سالن مجمع عمومی و در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهیم روابط خیلی خوبی با ایران داشته باشیم اما این محقق نشده است. آنها باید شیوه خود را تغییر دهند. تا ایرانی‌ها شیوه خود را تغییر ندهند هیچ دیداری با آنها رخ نخواهد داد. آنها راهی جز تغییر رویکرد خود ندارند.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با لحنی تند به موضوع ایران پرداخت و افزود: سران ایران از آشوب‌ها حمایت می‌کنند و به حقوق کشورها احترام نمی‌گذارند. آنها آشوب و نا آرامی را در خاورمیانه و فراتر از آن به راه انداخته‌اند. مردم ایران از اوضاع اقتصادی خود ناراضی هستند و بهای طرح‌های توسعه طلبانه نظام خود را می‌پردازند. توافق هسته‌ای پول زیادی را به خزانه آنها سرازیر کرد و در یک سال نزدیک به 40 درصد عایدات آنها رشد کرد و این بودجه هنگفت خرج موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای، تروریسم و ایجاد ویرانی در دیگر نقاط جهان مثل سوریه و یمن شد.
مقامات ایران میلیون‌ها دلار از خزانه عمومی کشور خود را برای حمایت از جنگ و گسترش آن در دیگر نقاط جهان به سرقت بردند. ما با خروج از آن توافق در دو مرحله کار برای مقابله با این اقدامات ناامن کننده را آغاز کردیم و مکانیسم‌هایی را برای توقف فروش نفت ایجاد کردیم. ایالات متحده نمی‌تواند اجازه دهد که یک کشور حامی تروریسم به اقدامات خود برای نا امن کردن جهان ادامه دهد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کسانی که مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند و به دنبال نابودی اسرائیل هستند، هر کاری که می‌خواهند بکنند.
رئیس جمهوری آمریکا پس از این تهدیدات، با «جدا کردن حساب مردم ایران از مسئولان» به زعم خود، از آنچه که «تلاش مردم ایران برای احقاق حقوق خود» خواند، حمایت کرد. ترامپ حمایت از مردم ایران را در حالی مطرح کرد که به گفته بسیاری از تحلیل‌گران اقتصادی داخلی و خارجی، تحریم‌های این کشور بیش از هرچیز بر گرده مردم ایران سنگینی می‌کند.


حملات تند ترامپ در حالی از سوی او مطرح شد که چنین رفتاری از سوی او تکراری و قابل پیش بینی بود و در عین حال و تلویحا خود را تاجری معرفی کرد که آماده گفت‌وگو است.
او همچنین با عصبانیت به اوپک نیز حملات تندی کرد و شاید دلیل آن این بود که این سازمان و روسیه برخلاف نظر او تن به افزایش قیمت نفت ندادند. ترامپ نشان داد که مایل است روی قیمت نفت کنترل داشته باشد در حالی که چنین قدرتی ندارد اما می‌تواند صادرات نفت آمریکا را بالا ببرد.
سخنان ترامپ می‌تواند تاثیری مستقیم بر روی افزایش نرخ دلار و پیامدهای ناشی از آن داشته باشد.
سایر اخبار این روزنامه