در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت دفاع تمام قد آلمان، چین و روسیه از اجرایی شدن برجام

بخش خبری: وزرای خارجه آلمان، چین و روسیه روز گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر پایبندی به تعهداتشان در توافق هسته‌ای و حفظ مناسبات تجاری با تهران، به دفاع تمام قد از اجرایی شدن برجام برخاستند.
وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش هر کاری که لازم باشد، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام انجام خواهد داد.
سرگئی لاوروف در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این مطلب افزود: ایران به طور کامل به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده است بنابراین مسکو تمام توان خود را برای حفظ این توافق به کار خواهد گرفت.
وی افزود: آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است حال آنکه ایران به طور کامل به تعهدات خود در این توافق پایبند بوده است و روسیه خود را موظف به حمایت از توافق هسته‌ای می‌کند که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است.


*چین: اجرا نشدن برجام، اعتبار شورای امنیت را زیر سوال می‌برد
وزیر امور خارجه چین هم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تاکید مجدد بر اهمیت برجام و اعتبار بین‌المللی آن گفت: چنانچه این توافق به طور کامل اجرا نشود، اعتبار و نقش شورای امنیت زیر سوال خواهد رفت و صلح و ثبات منطقه و جهان تضعیف خواهد شد.
وانگ در صحبت‌های خود گفت: برجام یک توافق چندجانبه مورد اجماع بین‌المللی است که حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد را دارد. این توافق، منافع همه طرف‌های مربوطه و به طور کلی، جامعه جهانی را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: این سناریویی است که هیچ کس از آن منتفع نخواهد شد.
وزیر خارجه چین ادامه داد: تداوم اجرای برجام در شرایط کنونی سرنوشت ساز است.
وانگ افزود: چین از همه طرف‌ها می‌خواهد که به نظارت و اجرای توافق هسته‌ای ادامه دهند.
وزیر خارجه این کشور ادامه داد: بر همین مبنا، می‌توان این احتمال را هم مورد بررسی قرار داد که چارچوبی برای گفتگوهایی شفاف و جامع تدوین شود تا نگرانی‌های طرف‌ها به نحوی صحیح و از طریق رایزنی و گفت وگو حل و فصل شود.
*وزیر خارجه آلمان: اروپا یکپارچه پای برجام ایستاده است
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تاکید بر لزوم حفظ مناسبات تجاری با تهران گفت: اروپای یکپارچه پای برجام ایستاده است.
ماس ادامه داد: توافق با ایران شاید بی‌نقص نباشد، اما تاکنون از دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای و بروز وضعیت تنش‌زایی که سه سال پیش احتمال آن می‌رفت، جلوگیری کرده است. این موضوعِ کم‌اهمیتی نیست.
این ادعای نخ‌نما در شرایطی است که ناظران بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع راستی‌آزمایی در این ارتباط، همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده‌اند.
ماس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص برجام گفت: مشغول اقداماتی برای حفظ تبادلات تجاری با ایران هستیم و از این کشور خواسته‌ایم که همچنان به اجرای کامل تعهدات خود ادامه دهد.
وی پیشتر هم در گفت‌وگو با شبکه دویچه وله، اظهارات مشابهی مطرح کرده و گفته بود که برلین موضوع برجام را در رده مسائل مهم امنیتی اروپا می‌بیند.
سایر اخبار این روزنامه
صادرات غیرنفتی ایران از 23 میلیارد دلار گذشت در جلسه شورای عالی هماهنگی به ریاست دکتر روحانی؛ واردات ارز به صورت اسکناس به هر میزان آزاد است با هدف اجرای دولت الکترونیک؛ سامانه‌های جامع تجارت کشور رونمایی شد مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اولین محموله تیرآهن H30 ذوب آهن اصفهان به خریدار تحویل داده شد جریان سازی برای ظهور بابک زنجانی‌های جدید در انتظار کارآمدی و چابکی بیشتر دولت در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت دفاع تمام قد آلمان، چین و روسیه از اجرایی شدن برجام وزیرراه و شهرسازی: تردید در الحاق به FATF سبب تاثیر منفی در بازار شده است وزیر آموزش و پرورش: امسال 10 تا 11 درس پایه دوازدهم در هر رشته به صورت نهایی برگزار خواهد شد پاسخ ایران به اتهامات اخیر وزیر امور خارجه عربستان 16 کتاب در مرحله نهایی «جایزه قیصر امین‌پور» سامانه آتش‌نشانی هوایی در شاهین شهر رونمایی شد رسانه روسی فاش کرد: عربستان بواسطه آذربایجان از اسرائیل سلاح خریداری می‌کند ماهاتیر محمد: سازمان ملل نیازبه اصلاح دارد سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد نشست غیرعلنی مجلس در مورد مسائل اقتصادی امروز و در مورد حادثه تروریستی اهواز سه شنبه برگزار می‌شود عضو هیات رئیسه مجلس: مشکل کامیون‌داران با قید فوریت رسیدگی می‌شود ابراز تاسف سخنگوی وزارت خارجه در پی وقوع زلزله و سونامی مهیب در اندونزی