آقای فلاحت‌پیشه! سایر نظرات شما هم مانند آن 500 دوربین خیالی است؟!

سرویس سیاسی - حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: ۵۰۰ دوربین برای بازی روز جمعه در ورزشگاه آزادی نصب شد درحالی‌که اگر یکی از دوربین‌های مذکور فضای پشت جایگاه را در حادثه تروریستی اهواز پوشش می‌داد قلب ایران این گونه به درد نمی‌آمد.
این اظهار نظر از سوی فلاحت‌پیشه که رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است عجیب به نظر می‌رسد چرا که خبر نصب 500 دوربین در ورزشگاه آزادی از اساس دروغ بوده و منشأ آن نیز خبرگزاری ایلنا است که ید طولایی در چنین دروغ سازی‌هایی دارد.
ایلنا در خبر خود که 5 مهر سال جاری در خروجی این خبرگزاری قرار گرفت مدعی شده بود: «500 دوربین مخفی بر سکوهای ورزشگاه آزادی نصب شده است تا افرادی که به دنبال آشوب هستند شناسایی شوند. حتی دخترانی که به هر شکل توانستند به ورزشگاه آزادی بیایند توسط این دوربین‌ها شناسایی خواهند شد.»
هیچ منبعی در گزارش ایلنا ذکر نشده و از محتوای گزارش روشن است که این خبرگزاری با جعل خبر به دنبال اهداف خاص خود است.


تکذیب یک خبرسازی
پس از انتشار این گزارش در ایلنا، فرهاد نیكوخصال مدیر ورزشگاه آزادی ضمن تکذیب آن به ایسنا گفت: من این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم. هیچ دوربین جدیدی در ورزشگاه آزادی برای شناسایی دختران پسرنما نصب نشده است. شاید در حراست ورزشگاه آزادی از سال‌های قبل برای کنترل میدانی در ورزشگاه آزادی نصب شده اما به تازگی هیچ دوربینی در داخل ورزشگاه برای شناسایی دختران پسرنما جهت ورود به ورزشگاه نصب نشده است و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.
با وجود تکذیب روشن و صریح چنین شایعه‌ای دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سخنان دیروز خود در صحن علنی بهارستان به آن استناد کرده و حادثه تروریستی اهواز را به این شایعه مرتبط و از آن نتیجه عجیب‌تری نیز گرفته است.
طبیعی است که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بایستی رویداد تروریستی اهواز را به دقت بررسی و ضمن برخورد با خاطیان احتمالی و آسیب‌ شناسایی، جلوی رویدادهای مشابه در آینده را بگیرند ولی هیچ گاه استناد به شایعات راه را برای چنین بررسی‌ها و برخوردهایی باز نمی‌کند که بر عکس زمینه‌ساز تشویش اذهان عمومی نیز می‌شود چرا که نوک پیکان اتهام را از تروریست‌ها و تروریست‌پرورها به داخل می‌کشاند و این همان هدفی است که دشمنان پیگیری می‌کنند.
حال از آقای فلاحت‌پیشه که ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را بر عهده‌دارد می‌توان پرسید که آیا باقی نظرات ایشان مانند حمایت از FATF نیز همانند 500 دوربین خیالی ورزشگاه آزادی است؟!