کریم باقری: این پرسپولیس قهرمان آسیا است



پرسپولیس و السد باید یک بار دیگر مقابل هم قرار بگیرند. دیداری که مشخص کننده نام یکی از صعود کننده‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا است. کریم باقری، مربی پرسپولیس درباره بازی برگشت با السد حرف‌هایی دارد: «در بازی برگشت می‌توانیم از بازیکنانی که در بازی رفت در اختیار نداشتیم استفاده کنیم و این به ما کمک می‌کند. باید همگی تلاش کنیم تا در بازی برگشت با السد با حمایت یک ورزشگاه پر از تماشاگر نتیجه خوبی بگیریم. باید بتوانیم در تهران همانطور که السد را در قطر کنترل کردیم، آنها را هم در بازی برگشت کنترل کنیم. ما در بازی برگشت برنامه‌های خوبی برای السد داریم. قطعاً نقاط قوت السد را در تهران با عملکرد خوب خودمان می‌بندیم و بازی قابل قبولی ارائه می‌دهیم. البته همه می‌دانیم که در تهران بازی سختی در پیش خواهیم داشت. السد به ما باخته و در تهران هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد. آنها با همه وجود بازی خواهند کرد اما ما هم تلاش می‌کنیم تا با حمایت هواداران‌مان نتیجه لازم را بگیریم.»
وضعیت امروز پرسپولیس که بازیکنان کمی دارد و از جذب بازیکن جدید محروم است خیلی‌ها را به یاد ماجرای طارمی انداخته است. مربی پرسپولیس اما بازیکن سابق این تیم را در اتفاقات رخ داده مقصر نمی‌داند: «من در موضوع محرومیت پرسپولیس مهدی طارمی را مقصر نمی‌دانم بلکه به نظر من مدیران مقصر هستند چون کارهایی که در رابطه با باشگاه انجام می‌شود توسط مدیر باشگاه صورت می‌گیرد، مدیر وقت ما که نمی‌دانم چه کارهایی کرده است باعث شد تا پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شود وگرنه همه می‌دانند که بازیکن تحت نظر باشگاه است و باشگاه باید به بازیکن بگوید که چه کاری انجام دهد. البته این مسائل گذشته و کاری به این نداریم که تقصیر چه کسی بود. الان مهم این است که دست به دست هم دهیم تا روزهای خوبی رقم بخورد و الان هم شرایط تیم خوب است.»
باقری با اشاره به کمبود‌هایی که پرسپولیس با آن دست به گریبان بوده به حرف‌هایش ادامه داد: «ما با این کمبودها جلو آمدیم و به اینجا رسیدیم. شما السد را با آن همه امکانات یک طرف بگذارید و پرسپولیس را هم در طرف دیگر و می‌بینید که تیم ما واقعاً شاهکار کرده است. امیدوارم که مسوولان به پرسپولیس برسند چرا که این تیم استحقاق زیادی دارد. باید از نظر امکانات کاری کنند که پرسپولیس در شرایط خوبی قرار بگیرد. ما الان نماینده ایران در آسیا هستیم و این خیلی مهم است که از مسوولان دولتی گرفته تا وزارت ورزش به تیم ما کمک کنند تا موفقیت کسب کنیم. خودتان می‌دانید که مربیان و بازیکنان به آن اندازه‌ای که باید پول می‌گرفتند، نگرفتند و این مسائل در تیم مشکلاتی به وجود می‌آورد. امیدوارم که با همکاری مناسب تا قبل از بازی برگشت با السد اتفاقات خوبی رقم بخورد و شاهد این باشیم که مربیان و بازیکنان بدون دغدغه، دست در دست هم بدهند تا با انرژی مثبت ان‌شاءا... به فینال برسیم.»


کریم باقری در پایان حرف‌هایش پرسپولیس را شایسته کسب عنوان قهرمانی دانست: «به نظر من این پرسپولیس شایسته قهرمانی در آسیاست چرا که این تیم حدود سه سال است که با هم کار می‌کنند و نتایج خوبی هم گرفته‌ایم. از زمانی که این گروه دور هم جمع شده دو قهرمانی لیگ، یک نایب قهرمانی لیگ و دو قهرمانی در سوپرجام داشتیم و امسال هم برای دومین سال پیاپی به نیمه‌نهایی آسیا رسیدیم. این مساله کار بسیار سختی است و این نتیجه مسلماً تلاش کل مجموعه پرسپولیس است. من خوشبین هستم که پرسپولیس بتواند قهرمان آسیا شود.»