تنها بازمانده !

مسعود خوشابى- مجتبى محمدى، سربازى که با رشادت تمام جان چند نفر را از مهلکه حادثه تروریستى‌ ٣١ شهریور اهواز نجات داده است در مصاحبه اختصاصى با روزنامه ابتکار (8/7/97) مى‌گوید: «کشور ما یک کشور امن است و جنگى در آن اتفاق نمى‌افتد.»
على‌القاعده کسى که در چهار نوبت پى در پى جان خود را براى نجات جان هموطنانش بدون هیچ چشمداشت مادى و معنوى به خطر مى‌اندازد، یک قهرمان است.
مجتبى محمدى، ما را یاد تعداد پرشمارى از جوانان خرمشهر مى‌اندازد که در 31/6/1359 براى حفظ سرزمین‌شان شجاعانه جنگیدند اما چون از نیروهاى کمکى خبرى نشد، شش روزه شاهد سقوط شهرى بودند که آبا و اجدادشان خشت به خشت و آجر به آجر آن را طى ده‌ها سال در گرمایى جهنمى با بى‌آبى و بى‌برقى بنا کرده بودند؛ شهرى که در آن متولد شده بودند، به مدرسه رفته بودند، در کوچه پس کوچه‌هایش پرسه زده بودند، از بازار صیف‌اش میوه و تره بار و گوشت و مرغ زنده خریده بودند، از بازار ماهى‌فروش‌هایش سحرگاهان ماهى صبور، شوریده، حلوا، سرخو، خارو، راشگو و ... خریده بودند، از بازار صفایش انواع پارچه‌هاى مورد نیاز خود و خانواده‌هایشان را تامین کرده بودند، در مدارس معتبرى چون پهلوى، بایندر، دکتر هشترودى و ... درس خوانده بودند، درآرامگاه سید معتوک آن راز و نیاز کرده بودند و براى اداى احترام به ساحت آن سید شافى آلام شمع‌ها افرخته بودند .
آن‌ها براى مقابله با ارتش به غایت مجهز متجاوزى که با تدارکى زمان‌بندى شده بى‌محابا و به طور سیستماتیک با دویست تانک قدم به قدم پیش مى‌آمد، سلاحى جز رشادت و از خود گذشتگى نداشتند، با تلفات قابل توجه، خونین و مالین شهر را ترک کردند تا عراقى‌ها شهر را تسخیر کردند و همه چیز را غارت و ویران کردند .


ما در آغاز جنگ غافلگیر شدیم. ما غالباً غافلگیر مى‌شویم؛ در ترور دانشمندان هسته‌اى، در حمله به مجلس شوراى اسلامى، در حمله به مقبره امام راحل و اخیراً در حمله تروریستى ٣١ شهریور ٩٧ اهواز .
به عنوان یک خواننده این گفت‌وگو چند سوال برایم مطرح شد :
١- چرا در حالی که کشور ما فعلاً عملاً حداقل در سه جبهه در حال جنگ است، قهرمان ما، آن را باور ندارد؟
٢- چرا وقتى که حتى مقامات نظامى کشور ادعا مى‌کنند کشور ما در حال جنگ اقتصادى است و امنیت اقتصادى اساس امنیت جامعه است که فعلاً در تلاطم شدید است و وجود ندارد، قهرمان ما کشور را امن مى‌داند؟
٣- و بالاخره در این حادثه هولناک چرا ما با «مجتبى محمدى»‌ها، روبه‌رو نمى‌شویم؟
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از رفتارهای انتقاد برانگیز نمایندگان در جلسات علنی بهارستان گزارش می‌دهد جلال‌خو ‌شچهره حاشیه و متن تصویب CFT رفتارهای اعتراضی حامیان جریان منتقد دولت چقدر مردمی است؟ خودجوش‌‌های سازماندهی شده میزان اثر گذاری اخبار محکومیت مفسدان اقتصادی بر مردم چقدر است؟ داروی کم جان تب فساد «ابتکار» از وضعیت تحصیل پاکستانی‌های ساکن شهر ری گزارش می‌دهد مدرسه‌ بدون مرز! «ابتکار» از فراز و نشیب‌های بازگشت 11 هزار لوح به کشور پس از 83 سال دوری گزارش می‌دهد «ابتکار» از فراز و نشیب‌های بازگشت 11 هزار لوح به کشور پس از 83 سال دوری گزارش می‌دهد راه‌اندازی نگارخانه‌ کودک چه تاثیری در آینده هنر خواهد داشت؟ دیواری برای قاب‌های کودکانه نخستین جلسه استماع شکایت ایران از آمریکا برای بلوکه شدن 2 میلیارد دلار از اموال کشورمان برگزار شد نیلوفر تاجیک کارگردان نمایش «مینیمالیست‌هایی برای کودکی» در گفت‌وگو با «ابتکار»: تنها بازمانده ! واعظی در نشست هم‌اندیشی با مدیران و سردبیران ارشد رسانه‌های داخلی: دولت دردهای رسانه‌ها را می‌شناسد مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی: کودکان را در خانه بیشتر آزار می‌دهند