صادرات نفت ایران افزایش یافت

به گزارش مرکز انرژی کلانیش، صادرات نفتی ایران در دو هفته اول ماه اکتبر با افزایش همراه بوده است.
به گزارش مرکز تحلیلی کلانیش، صادرات نفتی ایران در دو هفته اول ماه اکتبر به 2.2 میلیون بشکه در روز رسیده و نسبت به کل ماه گذشته (سپتامبر) با افزایش 195 هزار بشکه‌ای همراه بوده است.
براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط مرکز تانکر ترکرز، حجم کل صادرات نفتی ایران در ماه سپتامبر در حدود دو میلیون بشکه در روز بوده است.
از اول تا سیزدهم ماه اکتبر ایران عضو سازمان اوپک به مقدار 28.64 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است. براساس گزارش تانکر ترکرز، با در نظر گرفتن قیمت حدودی81 دلاری نفت برنت، ایران توانسته در دو هفته اول ماه اکتبر درآمد 2.50 میلیارد دلاری از فروش نفت خام داشته باشد.


با نزدیک شدن به آغاز دومین مرحله تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در 13 آبان، بسیاری از کشورهای جهان به دلیل خرید نفت از ایران بسیار نگران افزایش قیمت نفت جهانی هستند.
رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به صفر رساندن صادران نفتی را وعده داده و همچنین تحریم‌های سختی برای کشورهای خریدار نفت از ایران بعد از اجرایی شدن مرحله دوم تحریم‌ها در نظر گرفته است.
بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرایط امروز بازار جهانی نفت گفت: بازار با کمبود عرضه مواجه است و بر هم خوردن تعادل بازار نفت فقط با افزایش عرضه درست می‌شود و نمی‌توان با شعار و قلدری قیمت‌ها را پایین نگه داشت. بازار و افزایش قیمت‌ها بهترین گواه است که بازار با کمبود روبه‌روست و (بازار) به‌درستی نگران کمبود شدید نفت است.
براساس این گزارش، چین با واردات در حدود 800 هزار بشکه در روز و اختصاص 39 درصد از کل صادرات نفتی ایران همچنان به عنوان بزرگترین خریدار نفتی ایران قرارگرفته و هند نیز بعد از چین با واردات 700 هزار بشکه در جایگاه دوم قرار دارد.
خبرگزاری رویترز در هفته جاری طی خبری نامعتبر از صادرات نفتی ایران در حدود یک و نیم میلیون بشکه در روز در دو هفته اول ماه اکتبر خبر داد که براساس گزارش انرژی کلانیش نادرست است.
افزایش قیمت نفت در واکنش به تحریم‌های نفتی ایران
با افزایش نگرانی بازار جهانی نسبت به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، روز جمعه قیمت نفت برنت با افزایش قیمت همراه بود.
به گزارش مونتل نیوز، پس از کاهش قابل توجه قیمت نفت در جلسه گذشته به دلیل جهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت به دلیل افزایش نگرانی بازار بین الملل نسبت به کاهش صادرات نفتی ایران با توجه به تحریم‌های آمریکا با افزایش همراه بود.
براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا، دیروز با 9 سنت افزایش به 68 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در پایان جلسه دیروز با 3 درصد افت، برای اولین بار در طی یک ماه اخیر به زیر 70 دلار رسیده بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر هم پس از کاهش 1.7 درصدی در جلسه قبل، روز جمعه 12 سنت افزایش داشت و به 79 دلار و 41 سنت رسید.
گزارش اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا حاکی است، میزان ذخایر نفت خام این کشور در طی هفته گذشته 6.5 میلیون بشکه افزایش داشته که چهارمین افزایش هفتگی متوالی بوده است. این افزایش تقریبا 3 برابر بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران بوده است.
با وجود اینکه تولید نفت آمریکا به دلیل تاثیرات ناشی از طوفان مایکل 300 هزار بشکه کاهش داشت و به 10.9 میلیون بشکه در روز رسید، میزان ذخایر نفت خام این کشور به شدت افزایش داشته است.
سایر اخبار این روزنامه
روزنامه جمهوری اسلامی بررسی می‌کند؛ پیمان پولی دوجانبه؛ روش امن برای حذف دلار از مبادلات جهانی معاون اول رئیس‌جمهور: سران قوا درباره لوایح چهارگانه FATF هماهنگ هستند صادرات نفت ایران افزایش یافت یورش نظامیان سعودی به منطقه شیعه نشین قطیف حمله هوایی ائتلاف آمریکا به دیرالزور سوریه درپی قطعی شدن قتل قاشقچی در کنسولگری عربستان در اسلامبول صورت گرفت پامپئو برای ریاض از کاخ سفید مهلت پاسخگویی گرفت جک استراو: آمریکا در اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران در موضع انزوا قرار دارد در نشست «آسم» در پاریس ؛ سران کشورهای آسیایی و اروپا بر حمایت از برجام تاکید کردند وزیر بهداشت در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه سلامت در اصفهان تاکید کرد: تشویق وترغیب اهالی فرهنگ و هنر برای ارتقا فرهنگ خیرخواهی و سلامت در جامعه بدعت در قانونگزاری چرا؟ نماینده ایران در سازمان ملل متحد: آمریکا نمی‌تواند بر جنایت علیه کودکان فلسطینی سرپوش بگذارد دکتر ظریف: تحریم‌های آمریکا ناقض دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری است معاون شهردار تهران خبر داد آسیب‌شناسی دفاتر "خدمات الکترونیک شهر"