صداوسیما، ستاد انتخاباتی یک جریان سیاسی نشود



با رونق گرفتن فضای انتخاباتی در کشور، نمایندگان مجلس هم روز گذشته نطق‌های میان دستور خود را به موضوعات انتخاباتی اختصاص دادند. از انتقاد به صداو سیما که چرا تبدیل به ستاد انتخاباتی یک جناح سیاسی شده، تا درخواست از شورای نگهبان برای رد صلاحیت احمدی‌نژاد و انتقاد از تخریب‌های دولت در نطق‌های مجلسی‌ها مطرح شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی ذوالقدر در نطق میان دستور خود با انتقاد از رفتار دوگانه و چندگانه صداوسیما گفت: صداوسیما دولت را آماج بی‌رحمانه‌ترین تخریب‌ها قرار داده و به‌عنوان نقد، ناخودآگاه مردم را ناامید کرده و ندانسته نظام مقدس اسلامی را به ناکارآمدی متهم می‌کند و این برخلاف رفتارش در دولت قبل است. به گزارش ایسنا، نماینده میناب و رودان افزود: من به صداوسیما که با بودجه بیت‌المال اداره می‌شود تذکر می‌دهم که خود را به ستاد انتخاباتی یک جریان سیاسی تبدیل نکند و برای زمین زدن دولت کمر همت نبندد و بر اساس اصل 175 قانون اساسی رعایت اصل بی طرفی را در برابر جریانات سیاسی داشته باشد.
کاظمی: از مردم برای مبارزه با فساد کمک بگیریم
محمد کاظمی نماینده ملایر هم دیگر نماینده‌ای بود که در نطق خود با اشاره به اهمیت انتخابات، یکی از چالش‌های کشور را مسأله فساد خواند. وی لازمه کمک گرفتن از مردم در راه مبارزه با فساد را تصویب قانونی با هدف تضمین حق دسترسی آزاد به اطلاعات دانست و افزود: درمسأله حقوق‌های نامتعارف و مسأله واگذاری خلاف حق املاک شهرداری به جای نهادهای نظارتی، این مردم بودند که فسادها را برملا کردند. به گفته کاظمی، مردمی که از چنین ابزاری برای کنترل مسئولان برخوردار باشند؛ ضمن اینکه آگاهانه عمل می‌کنند منتظر نمی‌مانند تا نمایندگان درمجلس به تحقیق و تفحص از شهرداری رأی بدهند یا خیر. عضو فراکسیون امید همچنین تأکید کرد: از رئیس جمهوری درخواست می‌کنم در راستای انجام تکالیف دراصل 113 قانون اساسی با استمداد از بزرگان نظام به اصول 33 و 36 این قانون عنایت کنند، مفاد این دو اصل به این معنا است که اجبار به اقامت در محلی معین باید به حکم دادگاه صالح باشد. انتظار می‌رود رئیس جمهوری دردفاع از حقوق آحاد ملت که درجهت رفع مشکلاتی در خصوص برخی شهروندان فرهیخته به وجود آمده است اقدام کند.


فتح باب فتنه جدید
محمدقسیم عثمانی عضو هیأت رئیسه مجلس هم در نطق خود گفت: نافرمانی احمدی‌نژاد از توصیه رهبری فتح باب فتنه‌ای جدید است و نشان می‌دهد که یک جریان خطرناک به دنبال تغییر ساختار و زیر پا گذاشتن قانون اساسی است. نماینده بوکان افزود: امروز مدافعین و هواداران احمدی‌نژاد، دیگر اصولگرایان و پابرهنگان نیستند بلکه جریان اپوزیسیون و مخالفان ولایت فقیه و نظام اسلامی ما هستند و اگر شورای نگهبان صلاحیت چنین فردی را که نماد تخطی از قانون و نافرمانی از رهبری و فریبکاری است، تأیید کند، چیزی از کشور باقی نمی‌ماند. عثمانی ادامه داد: امروز همه ولایتمداران کشور اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان چشم امیدشان به شورای نگهبان است. اگر شورای نگهبان صلاحیت احمدی‌نژاد و جریانش را تأیید کند من نخستین کسی هستم که از مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهم زیرا نمی‌خواهم مورد تأیید شورای نگهبانی باشم که صلاحیت ضد ولایت فقیه را تأیید کرده است.