سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت 26 آبان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری از برگزاری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت در روزهای 26 و27 آبان ماه در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.
به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری گفت: بیش از 11 دستگاه از جمله مراکز آموزش عالی دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.
وی با اشاره به اینکه آخرین بخش این جشنواره درحال برگزاری است، ادامه داد: در ابتدا ثبت‌نام و مرحله گزینش شرکت کنندگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بین 350 هزار دانشجو صورت گرفت و از این تعداد 650 نفر از منتخبین به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده‌اند.
غفاری با اشاره به اینکه امسال وزارت علوم، میزبانی و برگزاری این جشنواره را بر عهده دارد، افزود: گفتمان سازی قرآنی در محیط‌های آموزشی کشور و شناخت، ترویج و زمینه سازی فهم و تدبر در قرآن به صورت درونی و بیرونی برای دانشجویان از هدف‌های برگزاری این جشنواره است.


به اعتقاد معاون فرهنگی وزیر علوم: باید نگاه قرآنی در رفتار و عمل جامعه دیده شود و آموزه‌های آن در دانشجویان تجلی پیدا کند.
غفاری این توضیح را نیز داد که برای مراسم پایانی جشنواره از وزرای علوم، بهداشت، معاونان وزارتخانه‌ها، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اعضای کمیسیون آموزش و تخقیقات مجلس دعوت به عمل آمده است.
وی با اشاره به تنوع بالای بخش‌های رقابتی این جشنواره افزود: دانشجویان قرار است در بخش‌های آوایی. معارفی. پژوهشی (مقاله. تفسیر کتب و آثار قرآنی). ادبی و هنری (شعر. خوشنویسی. عکس. فیلم کوتاه) فناوری (تولید نرم افزار. آثار فضای مجازی) با یکدیگر رقابت کنند.

غفاری در خصوص داوری رقابت‌ها نیز توضیح داد: داوران مجرب و متخصص دانشگاهی که از نظر کیفیت شناختی آثار مطرح هستند، برای داوری انتخاب شده‌اند.
وی با بیان اینکه دانشجویان دختر و پسر به صورت همزمان با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: نفرات برتر مسابقات هر دو سال یک بار به بخش رقابتی در سطح بین الملل راه پیدا می‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی در همایش استانداران سراسر کشور مطرح کرد؛ تمهیدات جدید برای بازگشت ارز صادراتی دکتر ظریف: استدلال های منتقدان FATF با واقعیت منطبق نیست سید حسن نصرالله: عادی سازی روابط با اسرائیل نقاب از چهره‌های منافق عربی برمی‌دارد افشای معامله نظامی بزرگ عربستان و رژیم صهیونیستی دکتر روحانی در پایان نشست سران سه‌قوه: هدف تحریم های غلط آمریکا تاثیر بر زندگی و معیشت مردم ایران است آمانو: ایران درحال اجرای تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام است وزیر انرژی پیشین آمریکا: آمریکا در تحریم ایران هیچ حمایت بین‌المللی ندارد عدالت، گمشده امروز ما استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد پیامدهای شوم جنگ نیابتی آمریکا در یمن دبیر همایش المیزان و علوم انسانی اسلامی: اندیشه علامه طباطبایی برای کشف‌ در علوم انسانی راه‌گشاست سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت 26 آبان برگزار می‌شود کتاب مصور«ایران از نگاه یک مجاری»در بوداپست رونمایی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد استاندار کرمانشاه: بیش از 70 هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان بازسازی شد