ائتلاف سعودی در «الحدیده» یمن به زانو درآمد

ائتلاف سعودی پس از چند روز نبرد بی‌حاصل برای به اشغال درآوردن شهر بندری الحدیده یمن، بالاخره در برابر مقاومت و ایستادگی نیروهای مردمی و ارتش این کشور تسلیم شده و فرمان توقف حمله نظامی در این بندر را صادر کرد.
به گزارش ایرنا، یک مقام نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در گفت وگو با رویترز ضمن اعلام این مطلب ابراز داشت: ائتلاف از عناصر مزدور خود خواست تا نبرد در داخل الحدیده را متوقف کنند.
امارات دیروز پس از ناکام ماندن عناصر نظامی وابسته‌اش در به اشغال درآوردن بندر الحدیده، خواستار حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن از راه انجام مذاکرات سیاسی میان طرف‌های درگیر در این کشور شد.
ازسوی دیگر کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و نهادها و جامعه بین الملل چندی است خواستار توقف جنگ در یمن شده‌اند تا بدین ترتیب زمینه برای ازسرگیری تلاش‌های صلح آمیز به رهبری سازمان ملل جهت پایان دادن به جنگ در این کشور که بیش از سه سال است جریان دارد، فراهم آید.


عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی‌های خاص خود در یمن به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت‌ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است.
عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است.
مدیر برنامه جهانی غذا نسبت به اوضاع بحرانی یمن هشدار داد
"دیوید بیزلی" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا نسبت به اوضاع انسانی وخیم یمن اعم ازقحطی وکمبود دارو ناشی از محاصره و بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها توسط هواپیماهای سعودی اظهار تاسف کرد.
به گزارش المیادین وی روز گذشته پس از بازدید بیمارستان الحدیده و عیادت بیماران و زخمی‌های ناشی از بمباران‌ها گفت: قلبش از دیدن صحنه‌های تاسف بار بیمارستان الحدیده به درد آمده است که در میان بیماران، کودکان خردسالی دیده می‌شوند که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند وبدن‌های آنها تبدیل به پوست و استخوان شده و به سختی نفس می‌کشند.
وی با اشاره به اوضاع بسیار بد کودکان یمنی بر اثر سوء تغذیه ناشی از بمباران و محاصره گفت: به عنوان مثال "غازی محمد "کودک یمنی که 10 سال سن دارد وزنش فقط 8 کیلوگرم است یعنی اینکه این کودک یک سوم وزن کودکان هم سن خود را دارا می‌باشد.
براساس گزارش سازمان ملل 22 میلیون یمنی از مجموع 29 میلیون جمعیت این کشور نیاز به کمک‌های بشر دوستانه دارند و18 میلیون از گرسنگی رنج می‌برند وبیش از 8 میلیون در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.
"بیزلی" با اظهار تاسف از آنچه در بیمارستان الحدیده مشاهده کرده است گفت: کودکان خردسال الحدیده از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند تا حدی که بدن آنها به پوست واستخوان تبدیل شده است و از شدت بیماری وسوء تغذیه به سختی نفس می‌کشند وبه دلیل کمبود دارو،توانی برای آنها باقی نمانده است.
وی بار دیگر با هشدار نسبت به اوضاع انسانی وخیم یمن خواستار پایان دادن به جنگ خانمانسوز این کشور شد وگفت: آنچه یمن به آن نیاز مبرم دارد صلح است که پس از آن امکان بازسازی اقتصادی ممکن می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر صمت: بخشی از صندوق توسعه ملی برای آرامش بازار اختصاص یافته است کابینه نتانیاهو فروپاشید ائتلاف سعودی در «الحدیده» یمن به زانو درآمد ماکرون خطاب به ترامپ: فرانسه رعیت آمریکا نیست با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم؛ مراسم تشییع پیکر مدیرعامل و معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد مجلس این هفته میزبان وزیر نفت برای پاسخ به سوال جمعی از نمایندگان است فرمانده کل سپاه: 5 نفر از مرزبانان ایرانی آزاد شدند جریمه 50هزارتومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی از امروز اعمال می‌شود ایران با خانواده قربانیان آتش‌سوزی کالیفرنیا ابراز همدردی کرد واکنش شهرداری تهران به انتشار فیلمی از حناچی حضرت آیت‌الله سبحانی: واجب است مومنین به هر وسیله‌ای به کمک مردم مظلوم یمن بشتابند بلاتکلیفی چرا؟ با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها با انتشار بیانیه مشترک تاکید سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی بر حفظ برجام و لغو تحریم ها