معاون هماهنگ کننده ارتش: امنیت زمینه‌ساز توسعه است

معاون هماهنگ کننده ارتش امنیت را ضامن بقای کشور و بسترساز توسعه و پیشرفت دانست و گفت: اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در جامعه رخ نمی دهد.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز گذشته در نخستین کنفرانس بین‌المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها، راهکارها و چالش‌ها، اظهار داشت: مطمئنا امنیت زمینه‌ساز توسعه است و اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در جامعه رخ نمی‌دهد، چرا که امنیت ضامن بقای کشور و بسترساز توسعه و پیشرفت است.
وی با اشاره به ناآرامی‌های منطقه غرب آسیا و ناامنی‌هایی که در کشورهای همسایه وجود دارد، افزود: آمادگی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و بسیج موجب شده ایران با وجود ناامنی در کشورهای پیرامون امنیت بسیار خوبی داشته باشد.
دریادار سیاری ادامه داد: این امنیت موجب پیشرفت‌های مختلف کشور شده و همه ما مدیون رشادت‌های نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و حمایت‌های مردمی در این رابطه هستیم.


وی در پایان تصریح کرد: امروز آسمان و زمین و دریای ما امن است و آسمان کشور ما 24 ساعته توسط سربازان ملت در قرارگاه پدافند هوایی رصد می شود، لذا همه باید قدردان این امنیت پایدار باشیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه امنیت با خود سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و رفاه اجتماعی را به همراه می‌آورد: امروز ما ابعاد مختلف امنیتی را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین امنیت نظامی داریم که پیشرفت‌های بدست آمده زیر سایه همین ایعاد امنیتی شکل گرفته است.
معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: اگر امروز امنیت نظامی نداشتیم افرادی که به همسایگان شرقی و غربی کشور ما حمله ور شدند، قطعا به ما هم حمله می‌کردند.
ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح به آب انداخته می‌شوند
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که به زودی ناوشکن سهند و زیر دریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش می پیوندند.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه همایش اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب و حتی شاید پیش از آن نیز تحریم بودند و این تحریم ها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: تمامی کسانی که ما را تحریم کرده‌اند، بدانند که ما از تحریم سازندگی به وجود می‌آوریم و اگر کسی در خارج از کشور پیش‌بینی کرده که امنیت مرزهای کشور در دوران اعمال تحریم‌های جدید دچار مشکل شود، اشتباه کرده و یاوه گفته است.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه دفاعی به دست آمده است، گفت: در آینده نزدیک شاهد الحاق ناوشکن سهند و زیر دریایی فاتح به ناوگان نیرو دریایی خواهیم بود.
امیر سیاری با تاکید بر اینکه امنیت در مرزهای کشور به طور کلی برقرار است، گفت: اگر در طول زمان اتفاقی رخ دهد دور از ذهن نیست، اما امنیت مرزهای کشور در مقایسه با مرزهای منطقه از ضریب قابل اطمینانی برخوردار است.
وی با بیان اینکه پا در رکاب بودن نیروهای مسلح و همه سازمان‌های لشکری و کشوری مدیریت خوبی را در مرزها ایجاد کرده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران امن ترین آسمان را دارد و در حوزه دریا و آبهای سرزمینی نه تنها امنیت را در آب‌های خود بلکه در خلیج عدن نیز برقرار کرده‌ است.
سهند سومین ناوچه کلاس موج محسوب می شود که توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته و شهریور ماه سال 91 از سازه آن رونمایی شد و به گفته فرماندهان نیروی دریایی اکنون در مرحله تکمیل برخی سامانه های دفاعی قرار دارد.
سابقه زیر دریایی فاتح
زیرسطحی 527 تنی کلاس فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین تلقی شده و تناژ آن در زیرسطح نیز 593 تن است. این زیردریایی از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از زیر دریایی کلاس غدیر بوده و توانایی حرکت در عمق 200 متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز 250 متر است.
در طراحی این زیردریایی متخصصان کشورمان سعی در حرکت به سمت بهینه ترین حالت ممکن برای دستیابی به توانمندی رزمی بیشتر داشته اند از اینرو فاتح دارای 4 مقر پرتاب اژدرهای 533 میلیمتری بوده(قطر اژدر منظور است) و توانایی حمل 8 مین دریایی را نیز دارد.
سایر اخبار این روزنامه
عماد افروغ در گفت‌وگو با «ابتکار» درباره دلایل ظهور کتاب‌های دکوری می‌گوید صورت زیبای ظاهر هیچ نیست! حامد وکیلی جمهوری اسلامی و بحرانِ روایت! کاهش چشمگیر قیمت نفت نتیجه چیست؟ مسیر نامعلوم قیمت نفت «ابتکار» از مشکلات دولت در بودجه 98 با توجه به وضعیت تحریم‌ها گزارش می‌دهد تنظیم بودجه روی ریل تحریم‌ نگاهی به نمایش «جان گابریل بورکمان» که در مولوی روی صحنه رفته است جاه‌طلبان در سراشیبی سقوط بررسی «ابتکار» از دلایل نامه محیط‌زیستی ظریف و زنگنه به رئیس‌جمهوری بوی سیاست از محیط‌زیست می‌آید؟ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با برهم صالح: در کنار برادران عراقی خود خواهیم بود با استعفای لیبرمن و بی نتیجه بودن مذاکرات با نفتالی بنت، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل قوت گرفت چهارمین جشنواره اسباب‌بازی افتتاح شد و تا 30 آبان ادامه دارد جشنواره‌ای برای عروسک‌ها پاسخ دادستان تهران به ابهامات مطرح شده درباره اعدام سلطان سکه معاون هماهنگ کننده ارتش: امنیت زمینه‌ساز توسعه است