سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان امیدوار کننده است

تصویب و ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را می‌توان یکی از دست آوردهای مثبت دولت روحانی نامید؛ مصوبه‌ای که بعد از دست به دست شدن در ادوار مجلس شورای اسلامی، در نهایت با موافقت دولت یازدهم در حمایت از قشر معلول ایران اجرایی شد تا این شهروندان دارای شرایط خاص بتوانند زندگی بهتری داشته باشند همچنین این لایحه می‎تواند راه را برای بهبود وضعیت زندگی معلولان و حضور آنها در جامعه و اشتغال‌شان تا حدودی بهتر کند. در این زمینه با سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی را انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
محمدنعیم امینی‎فرد، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد تصویب و ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که برخی از کارشناسان آن را یکی از فعالیت‌های درخشان دولت تدبیر و امید می‌دانند، گفت: تصویب این قانون که بررسی آن از ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی کلید خورده بود در مجلس دهم به تصویب رسید و در این رابطه دولت در زمینه کمک به قشر معلول کشور خود را مکلف کرد تا خدماتی را به این شهروندان کم‌توان ارائه دهد و در ادامه وظایف سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های حمایتی مانند تامین اجتماعی در این زمینه مشخص شد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر همکاری دولت و مجلس ادامه داد: اینکه دولت و مجلس برای توانمندسازی طیف کم‌توان جامعه قوانینی را اجرایی کرده است باعث امیدواری مردم خواهد شد. با برطرف شدن خلاء‌های قانونی که پیش از این وجود داشت می‌توانیم آینده بهتری را برای معلولان متصور شویم. لازم به ذکر است هرچقدر به آنها کمک شود بازهم نمی‌توان یک زندگی معمولی را برایشان مهیا کرد. از همین روی باید بگوییم که اجرایی شدن این قانون آغاز راهی خواهد بود برای معلولان کشورتا شرایط زندگی بهتر برای آنها فراهم شود. نباید فراموش کنیم که دولت حسن روحانی خود را اجبار کرده تا هر سال تعدادی از معلولان را استخدام کند.
نماینده شهروندان ایرانشهر با حضور معلولان در جامعه با توجه به این قانون اضافه کرد: در کشورهای مترقی و پیشرفته هم چنین قانون‌هایی وجود دارد و عدم وجود چنین قانونی در ایران شرایط زندگی را برای شهروندان کم‌توان و داری معلولیت سخت کرده بود. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که دولت تدبیر و امید توانسته کارگاه‌های آموزشی را برای معلولانی که می‌توانند به‌نوعی در بازار کار فعالیت کنند، تشکیل داده است که نه‌تنها این کارگاه‌ها باعث کسب درآمد برای معلولان خواهد شد بلکه باعث بهبود روحیه آنها نیز خواهد شد.
امینی‌فرد به مورد دیگر اقدامات دولت برای بهبود زندگی معلولان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مثبتی که می‌توان ذکر کرد، مشاوره‌دادن پیش از بارداری و آزمایش‌های دوران بارداری برای خانواده‌هایی است که دارای یک یا چند فرزند معلول با ریشه ژنتیکی هستند‌ که سازمان بهزیستی آن را تقبل کرد. این موضوع در شهرستان‌ها نیز در حال پیگیری است که می‌تواند از به دنیا آمدن نوزادانی با معلولیت‌های شدید جلوگیری کند. این موضوع برای خانواده‌هایی که از مشکلات ژنتیکی رنج می‌برند نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. بهزیستی باید در به دنیا آمدن نوزادان با معلولیت شدید به خانواده‌هایی که از نظر مالی مشکل دارند کمک کند. دولت می‌تواند با افزایش این خدمات و ارائه آنها به شهروندان قدم‌های مثبت خود را ادامه دهد.
سایر اخبار این روزنامه
پیدا شدن سر و کله یک سیاه‌گوش در ارومیه چه معنایی دارد؟ صیاد صید می‌شود! علیرضاصدقی اظهارنظرهای عجیب و بدیهیات سیاست‌پیشگی «ابتکار» از اعتراض نمایندگان نسبت به افزایش 70 درصدی قیمت کالاهای اساسی گزارش می دهد آیا با اکران فیلم «مارموز» کمال تبریزی رونق به سینماها باز می‌گردد؟ نگاه‌ خیره به کمدی سیاسی «تبریزی» بازار مسکن به چه سمتی می‌رود؟ سایه سنگین رکود بر سر مسکن «ابتکار» از واکنش‌ها به اظهارنظر اخیردبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش می‌دهد می‌گویم تا بمانم زنگ خطر برای اروپا با سرایت موج اعتراضات از فرانسه به هلند و بلژیک به صدا درآمد وارونگی تاریخ و بازگشت جلیقه‌زردها ابوالفضل زرویی نصرآباد درگذشت خاموشی عبید زاکانی طنز معاصر آمریکا و چین به توافقی 90 روزه برای آتش‌بس در جنگ تجاری دست یافتند آب بر آتش جنگ تجاری سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان امیدوار کننده است ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: صحبت‌هایم در مورد پولشویی کاملا مشخص است