حسین انتظامی بار دیگر نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت شد

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات گفت: همزمان با برگزاری دور دوم هفدهمین انتخابات نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات حسین انتظامی باکسب 959رای به عنوان نماینده مدیران مسئول در این هیات انتخاب و معرفی شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علاء ظهوریان عصر یکشنبه با اعلام این خبر، افزود: هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات به‌صورت الکترونیکی از ساعت 10 صبح آغاز و راس ساعت 18 دیروز با شرکت 1719 مدیر مسئول در انتخابات پایان یافت.

وی یادآور شد: مطابق تبصره 4 ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات بر مطبوعات، تعداد 3415نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در این دوره از انتخابات شناخته شدند.


ظهوریان گفت: این انتخابات بین 90 نفر از مدیران مسئول متقاضی حضور در هیات نظارت بر مطبوعات برگزار و نتایج آن بلافاصله پس از اتمام زمان رای‌ گیری و تایید کمیته متشکل از نمایندگان قوای سه گانه منتشر ‌شد.
وی در تشریح تمهیدات امنیتی این دوره از انتخابات هم خاطرنشان کرد: نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، نماینده بازرسی کل کشور همچنین پلیس «فتا» در ستاد انتخابات برای افزایش ضریب امنیت انتخابات حضور داشتند.
وی افزود: همچنین مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق در این انتخابات، موفق به کسب 538 رای شد.
هیات نظارت بر مطبوعات در کشور براساس ماده 10 و 11 قانون مطبوعات شکل گرفته و این هیات یک نهاد فرا قوه‌ای است که در ترکیب آن، نمایندگانی از سه قوه نیز حضور دارند.
این هیات نقش مهمی در نظارت بر رسانه دارد چرا که در همان ابتدای حیات رسانه با مجوز و تایید صلاحیت هیات نظارت به وجود می‌آید و در طول حیات نیز بر بقای شرایط تبصره ماده 11 و عدم تحقق یکی از موارد مندرج در مواد 6 و 7 نظارت دارد و در صورت لزوم می‌تواند رسانه‌ها را از ادامه کار خود منع کند.
براساس ماده 11 این قانون مطبوعات، رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول به عهده هیات نظارت بر مطبوعات است.
طبق ماده 10قانون مطبوعات، اعضای هیات نظارت بر مطبوعات شامل یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یک نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یک استاد دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یک مدیر مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یک استاد حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا هستند.
سایر اخبار این روزنامه
لایحه بودجه سال 1398 کل کشور در هیات دولت تصویب شد گزارشی از پولشویی قاچاقچیان تطهیر 80 هزار میلیارد تومان پول کثیف مواد مخدر در ایران مبارزه با پولشویی و دلالی ارز با مدیریت نقدینگی رئیس کل بانک مرکزی: رقم دلار در بودجه 98 حدود 5700 تومان خواهد بود حسین انتظامی بار دیگر نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت شد عفو بین الملل ابعاد جدید توحش آل‌سعود را فهرست کرد پس از فرانسه و بلژیک اعتراضات "جلیقه زردها" به هلند هم کشیده شد آیت‌الله استادی در مراسم بزرگداشت شهید مدرس: سیاست، هیچگاه ابعاد شخصیتی شهید مدرس را تحت‌الشعاع قرار نداد دکتر ظریف در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس: حرف‌هایم در مورد پولشویی کاملا واضح است بخشنامه جدید چک تضمینی با هدف مبارزه با پولشویی ابلاغ شد خسارت خارجی کشتی سانچی پرداخت شد خوش خدمتی به دشمن رای قطعی دادگاه 5 صراف هفته آینده صادر می‌شود حذف طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده پاسخ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی نامزدهای داستان کوتاه جایزه جلال معرفی شدند