۱۰۰ هزار دانش آموخته دکترا بیکار هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته دکترا در کشور بیکار هستند و این در حالی است که سالانه ظرفیت پذیرش و تحصیل ۳ هزار نفر در این مقطع وجود دارد.
به گزارش ایرنا، «احمدرضا پیش بین» روز گذشته در آیین تجلیل از دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: ایران پس از روسیه و امریکا سومین کشور به لحاظ حجم بالای دانش‌آموختگان و مدارک دانشگاهی است.
وی با تأکید بر توجه ویژه به کارایی دانشگاه‌ها بر اساس منافع کشور اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از همان ابتدای راه‌اندازی در راستای دانش سودمند و کارآمد گام برداشته است.
وی افزود: از سال‌های گذشته تاکنون نیز مسائلی همچون کیفیت‌گرایی، مأموریت‌گرایی و بالابردن سطح کیفی مهارت‌ها در این دانشگاه مهم و مورد توجه


بوده است.
معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: پیش از این، برخی از مراکز دارای مجوز و اساسنامه نبودند و دامنه فعالیت آن‌ها بسیار گسترده بود و حتی مدرسان مسیر جذب را طی نکرده نبودند، اما اکنون محتوا، رشته‌ها و سایر صلاحیت‌های مدرسان ساماندهی شده و این نهاد با مشارکت مدرسان و مراکز علمی کاربردی به دانشگاهی نسل چهارم، کارآفرین و پاسخگوی نیاز‌های جامعه تبدیل می‌شود.
پیش‌بین تأکید کرد: رعایت اقتصاد آموزشی در دانشگاه‌ها بسیار مهم است و نباید با تحصیلات رایگان و بدون مهارت‌افزایی، قشر دانش‌آموختگان بیکار تحویل جامعه شود.
وی افزود: این‌گونه دانشگاه‌ها نباید مورد حمایت، سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از بودجه کلان کشور قرار گیرند و از طرفی دانشگاه مهارت‌آفرین از حمایت کمتری بهره‌مند شود چرا که نظام آموزشی باید حداقل وظیفه را در قبال آموزش مهارت‌ها انجام دهد.