پایان دادن به جنگ ظالمانه سعودی در یمن وظیفه همه جهان اسلام است


علی‌اکبر ولایتی صبح دیروز با حضور در جمع شخصیت‌ها، علماء و اندیشمندان جهان اسلام، در نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) با‌ اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام افزود: آنچه همه این دیدگاه‌ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است.
معامله قرن خیانتی در حق ملت فلسطین
وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت‌: امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است. «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش می‌کشند. مسئله فلسطین، این روزها با توطئه‌ای دیگر از سلسله توطئه‌های جهانی دست و پنجه نرم می‌کند. «معامله قرن»، عنوان خیانت دیگری است که در حق این ملت روا داشته شده است و البته با این تفاوت که گویی همکاری برخی با آن خیانت، از خفا به علن بدل
شده است. ولایتی ادامه داد‌: امت اسلامی، شراکت در این خیانت را از سوی هر کسی که باشد نخواهد بخشید، فراموش نخواهد کرد و خائنان به مسئله فلسطین را در همیشه تاریخ، مجازات خواهد نمود، هرچند که کید دشمنان و خیانت برخی کوته‌خردان، هرگز به نتیجه نخواهد رسید و ملت فلسطین که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت و فرجام کار از آن مؤمنان و متقیان خواهد بود.


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد‌: از سوی دیگر در آمریکا فردی به عنوان رئیس‌جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه‌آمیز این دولت را از همیشه آشکار‌تر نموده است. وی در بخش دیگری از این سخنرانی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا، دیر زمانی است که دیگر نمی‌تواند، سیطره خود بر روند امور را حفظ کند و به اهداف خود در عرصه بین‌الملل و البته به‌طور خاص در منطقه خاورمیانه دست یابد و لذا اقدامات خود را در راستای «النصر بالرعب» پیش می‌برد و در واقع می‌خواهد با ایجاد هراس و وحشت در میان رقبا و مخالفان، ایشان را به تسلیم وادارد، حال آنکه این رعب‌انگیزی مانند کوبیدن بر طبل است، آوازهای بلند، اما درونی تهی دارد.
ولایتی گفت: گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاست‌های خود را بر دیگران تحمیل کند و زین‌پس نیز چنین خواهد بود.
وی همچنین گفت: امت اسلامی، هم اینک در فتنه‌های مختلف درگیر است. پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی‌- انسانی است، فتنه‌ای که با جنگ‌های نیابتی و به‌راه انداختن گروه‌های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت‌ها قرار داده است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت‌: در این میان، مسئله یمن هم بیش از هر موضوع دیگری دل‌های مسلمانان و البته همه جهانیان آزادی‌خواه را به درد آورده است.هجومی ناجوانمردانه و البته نابخردانه و محاصره‌ای ظالمانه بر ملت یمن تحمیل شده است. فاجعه‌ای انسانی در این کشور به وجود آمده که میلیون‌ها انسان مظلوم را در آتش کینه آن نابخردان، گرفتار کرده است.
وی تصریح کرده است: پایان دادن به این تجاوز ظالمانه وظیفه همه جهان اسلام است و تنها از طریق گفت‌وگو میان طرف‌های مختلف یمنی حل و فصل می‌گردد و البته پیروزی برای ملت یمن
خواهد بود.