احمدرضا دالوند به خانه آخر رسید

شهروند| پیکر احمدرضا دالوند گرافیست و پژوهشگر هنر به آرامگاه ابدی بدرقه شد.
مراسم تشییع این هنرمند پیشکسوت روز گذشته با حضور جمعی از اهالی هنرهای تجسمی و روزنامه‌نگاران در خانه هنرمندان برگزار شد. در این مراسم دوستان و همکاران احمدرضا دالوند او را هنرمندی بامروت خواندند که تاثیرگذاری در حوزه گرافیک و دغدغه‌مندی بارزترین خصوصیاتش بود.
سیروس علی‌نژاد که سابقه همکاری با دالوند را در مجله آدینه داشت، در آغاز مراسم ضمن بیان خاطره‌ای، متنی را که برای او نوشته بود، برای حضار خواند. بعد نوبت فریدون صدیقی روزنامه‌نگار قدیمی بود تا بگوید «دالوند همچون تمام هنرمندان غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی بود، تصاویر او معنابخش بود و نگاه دلنشین و گفت‌وگوی امیدوارکننده داشت. دالوند هنوز نمرده است و ما و دانش‌آموخته‌های او هستیم»... فرزاد ادیبی به‌ نمایندگی از انجمن طراحان گرافیک نیز درباره این عضو تاثیرگذار جامعه گرافیست‌ها گفت: «هر زمان که کاری از او می‌بینم، یاد تصویرسازان بزرگ عرصه مطبوعات می‌افتم. او در نوشتن، نقد و تصویرسازی بسیار تاثیرگذار بود.»
حبیب‌الله صادقی، نقاش پیشکسوت نیز بزرگترین ویژگی دالوند را فتوت و جامع‌نگری دانست و او را یک سمفونی بزرگ نامید.


پیش از بدرقه پیکر زنده‌یاد احمدرضا دالوند به بهشت‌زهرا؛ آبی دالوند دختر این هنرمند نیز به یاد پدر سخن گفت: «هیچ‌وقت گمان نمی‌کردم که ماه آذر که تولدم هست یادآور غم‌انگیزترین خاطره برایم باشد، پدرم بیماری قلبی داشت و با وجود بیماری اما بعد از آن‌که دیابت گرفت سراشیبی عجیبی شروع شد که هنوز نمی‌دانم چرا اتفاق افتاد...»
 کامبیز درم‌بخش، سیدمحمد مجتبی حسینی معاون هنری ارشاد،‌ هادی مظفری مدیر دفتر هنرهای تجسمی، علی‌محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر، امین مؤیدی، محمدعلی بنی‌اسدی، عباس عبدی، ایرج اسکندری و حسن نمکدوست از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.