کارخانه آمونیاک اسرائیل با تهدید نصرالله از حیفا به صحرای نقب منتقل شد


 
  سرویس خارجی-صهیونیست‌ها هم دیگر خوب می‌دانند وعده‌ها و تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان دروغ نیست و هر سخنی که می‌گوید به آن عمل خواهد کرد. تهدیدات سید حسن نصرالله در زمینه هدف قرار دادن مخازن آمونیاک حیفا، به یک معضل امنیتی برای اسرائیل تبدیل شده بود که برخی از آن به عنوان «بمب اتمی» یا «بمب ساعتی» یاد می‌کردند که هر لحظه قابلیت انفجار دارد. سید حسن نصرالله سال گذشته تهدید کرده بود فهرست کاملی از اهداف در فلسطین‌اشغالی از جمله تأسیسات هسته‌ای و مخازن آمونیاک حیفا در اختیار دارد که در صورت جنگ‌افروزی تل‌آویو، آن را هدف قرار خواهد داد.این تهدیدات موجب شده بود که ساکنان حیفا دچار ترس و وحشت شدید شوند و کارشناسان محیط زیست هم در زمینه فاجعه زیست محیطی در این منطقه هشدار دهند.
شهردار حیفا نیز در گفت‌وگو با تلویزیون عبری در واکنش به تهدید سید حسن نصرالله، گفته بود: متاسفانه اظهارات سید حسن نصرالله در این باره درست است و اسرائیل باید با جدیت به این مسئله رسیدگی کند.
به گزارش خبرگزاری قدس، منابع سیاسی و اقتصادی در تل‌آویو حالا گزارش داده‌اند که شرکت مواد شیمیایی حیفا به تازگی ساخت یک کارخانه جدید در منطقه روتم صحرای نقب(جنوب فلسطین‌اشغالی) را آغاز کرده است و برآوردها نشان می‌دهد که این تاسیسات جدید توانایی تولید ۴۰۰ تن آمونیاک را دارد. به گفته این منابع، تخلیه مخازن آمونیاک در دو مرحله اجرایی خواهد شد. دولت نتانیاهو این تاسیسات را سال گذشته پس از ۳۰ سال فعالیت، تعطیل کرده بود.


برخی منابع عبری نیز گزارش داده‌اند با وجود آغاز ساخت مخازن جدید آمونیاک در صحرای نقب اما همچنان انتقادات از نتانیاهو در این زمینه ادامه دارد و محافل صهیونیستی معتقدند وی به جای توجه به منافع ساکنان حیفا به منافع تجار و سرمایه‌گذاران اسرائیلی توجه دارد.
دولت در لبنان
 لبنان اما هنوز با مسئله عدم تشکیل دولت دست و پنجه نرم می‌کندودر همین رابطه شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان‌‌‌ گفته ‌ سعد حریری نخست‌وزیر این کشور، مسئول تشکیل نشدن دولت است. وی با‌ اشاره به اینکه بیش از 7 ماه است که کشور در پی عدم تشکیل دولت در بحران و سختی به سر می‌برد، تصریح کرد: «مشکل در این است که نتایج انتخابات اخیر معادلات سیاسی را تغییر داد و جایگاه حقیقی نمایندگان سنی مستقل را در معادلات سیاسی مشخص کرد. لیکن برخی حق نمایندگان سنی مستقل را انکار کرده و نمی‌خواهند نمایندگی و نقش آنان را در معادله سیاسی لبنان به رسمیت بشناسند.»
باج‌خواهی
خبر دیگر اینکه مقابله با نفوذ و قدرتمندی حزب‌الله همچنان از سوی آمریکا و اسرائیل ادامه دارد و در همین رابطه 26 اسرائیلی به همراه بیش از 250 خانواده آمریکایی که یکی از اعضای خانواده در زمان‌اشغال عراق (2003-2011) که عضو ارتش بوده و کشته یا زخمی شده‌ به صورت همزمان شکایت‌هایی علیه 11 بانک لبنانی ارائه کرده‌‌اند و خواستار دریافت غرامت از بانک‌های مذکور به اتهام ارتباط با حزب‌الله شده‌اند!
به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهور آمریکا در آبان ماه امسال (1397) مصوبه کنگره درباره تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله را امضا کرد، قانونی که هدف از آن جلوگیری از دسترسی حزب‌الله به شبکه مالی جهانی و کاهش برخورداری از منابع مالی
اعلام شد.