سرپرست وزارت بهداشت:‏ اعتبار طرح حمایت از بیماران صعب العلاج 20درصد افزایش می‌یابد

سرپرست وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت ادامه می‌یاید و در مسیر حرکت تعمیر می‌شود و به خصوص بخش مربوط به حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج این طرح تقویت می‌شود و اعتبار حمایت از این بیماران 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.
دکتر سعید نمکی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که نگرانی‌های وجود دارد که برخی داروها از لیست بیمه‌ها خارج شده‌اند، گفت: هیچ داورئی به ویژه داروهای اساسی از پوشش بیمه‌ای خارج نشده و این یک شایعه است. اگر موردی دارید حتما به دفتر من منعکس کنید.
وی ادامه داد: داروهای بیماران خاص، داروهای بیماران صعب العلاج و داروهای اساسی که در فارماکوپه (فهرست دارویی ایران) قرار دارند همگی تحت پوشش بیمه هستند و هیچ گونه مشکلی در این خصوص نداریم.
سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در طرح تحول نظام سلامت تجدید نظر شود، اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت. من سال 94 که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت اداره امور مالی این طرح را داشتم عرض کردم ما قطار طرح تحول نظام سلامت را در هیچ ایستگاهی نگه نخواهیم داشت و بلکه در طول حرکت این مسیر را تعمیر خواهیم کرد.
نمکی توضیح داد: بسته‌هایی از طرح تحول نظام سلامت که شامل حمایت از بیماران صعب العلاج و بیماران خاص است را به خصوص در زمینه دارو و کاهش هزینه‌های کمر شکن از دوش مردم در خدمات بستری و ماندگاری پزشک در نقاط محروم تقویت خواهیم کرد و تامین منابع مالی آن در سال 98 افزایش قابل توجهی نسبت به سال 97 خواهد داشت و حداقل در رابطه با طرح تحول نظام سلامت بین 15 تا 20 درصد افزایش خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر جهادکشاورزی: واردات گوشت قرمز دو برابر سال گذشته افزایش یافت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم خطاب به مسئولان تاکید کردند: از اشرافی‌گری پرهیز و به معیشت مردم و طبقات ضعیف اهتمام ویژه کنید در اعتراض به تداوم تعطیلی دولت آمریکا دمکرات‌های سنای آمریکا لایحه تحریم جدید علیه ایران را تایید نکردند رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: اشتغال جوانان و معیشت مردم اولویت‌های اصلی کشور است مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات موافقت کرد تحلیل سیاسی هفته دورجدید سرکوب روهینگیاها بیش از 4 هزار آواره برجای گذاشت عضوشورای روابط خارجی آمریکا: ترامپ به‌زودی به برجام باز خواهد گشت مدارای هاشمی در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی تصویب شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور سرپرست وزارت بهداشت:‏ اعتبار طرح حمایت از بیماران صعب العلاج 20درصد افزایش می‌یابد دروس پیش‌نیاز در دبیرستان حذف شد وزیر راه و شهرسازی: دولت برای تامین مسکن اقشار متوسط و کم درآمد هدفگذاری دارد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آئینه کتاب