این هیات مدیره زیبنده استقلال و پرسپولیس نیست

















هیات مدیره استقلال و پرسپولیس به شکل مطلوبی فعالیت نمی‌کنند و دایم در نشست‌ها غایبند. وضعیتی که باعث بروز مشکلاتی در دو تیم شده است. در همین راستا محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و سرپرست فدراسیون والیبال اظهاراتی داشته که جالب توجه است. او این وضعیت را زیبنده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی‌داند: «بعد از اتمام لیگ درباره ترمیم هیأت مدیره با توجه به سیاست‌های وزیر ورزش تصمیم می‌گیریم. برخی از اعضای هیأت مدیره رفته‌اند و در جلسات شرکت نمی‌کنند. این اصلا زیبنده نیست که ما در ساختار هیأت مدیره دو باشگاه چنین شرایطی را ببینیم. انتظاری که مردم دارند این است که اعضایی که در هیأت مدیره این دو باشگاه کار می‌کنند فعالیت‌شان به بهترین نحو ممکن باشد.»
داورزنی اعتقاد دارد که استقلال و پرسپولیس در عین حال خوب نتیجه گرفته‌اند: «البته این دو باشگاه تا الان خوب اداره شده‌اند و توانسته‌اند انتظاراتی که وجود داشته را برآورده سازند. استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با وجود مشکلاتی که در جذب بازیکن و احکام فیفا داشتند و با وجود اینکه شرایط برایشان سخت بود اما با تدابیری که اندیشیده شد حضور خوبی در لیگ داشتند. فصل جدید هم می‌توانند با خیال راحت کار کنند چرا که هیأت مدیره باید فعال‌تر باشد و وزارت ورزش هم در این خصوص ترمیم خواهد کرد.»
داورزنی در ادامه حرف‌هایش به موضوع اعتصاب بازیکنان پرسپولیس پرداخت: «جلسه‌ای را با آقای طاهری برگزار کردیم. آنها در تلاش هستند تعهدات‌شان را انجام دهند. پرسپولیس ارقام مناسب‌تری را به بازیکنانش داده و به تعهداتش عمل کرده است. درصدی که باقی مانده هر دو باشگاه تلاش می‌کنند این مبلغ را پرداخت کنند. باید یادآوری کنم که پرسپولیس و استقلال از محل باشگاه هواداران حمایت می‌شوند. تعداد هواداران نیز متفاوت است. از سوی دولت نیز براساس قوانین ریالی به باشگاه‌های دولتی پرداخت نمی‌شود و مبنای کمک هر دو باشگاه با ارسال پیامک از طریق سامانه هواداری تامین می‌شود. هر ماه پرداختی‌ها جمع شده و بعد به بازیکن و مربی تزریق می‌شود. ممکن است بازیکن و مربی بگویند باشگاه به آنها پولی نداده است اما هواداران توجه کنند منبع تامین‌کننده مالی آنها هستند. آنها عضو باشگاه هواداری هستند که ممکن است برخی روزها تعدادشان کمتر بیشتر شود.»
داورزنی تاکید کرد که دولت نمی‌تواند کمکی به سرخابی‌ها کند: «ممکن است گاهی اوقات بازیکنان و مربیان گله کنند اما دولت نمی‌تواند ریالی کمک کند و حامیان مالی و سامانه‌های هواداری به این دو باشگاه کمک می‌کنند. اینکه پرسپولیسی که قهرمان لیگ شده و حتی استقلالی‌ها نسبت به پرداختی‌ها گله دارند و تمرینات منظم‌شان بهم بخورد درست نیست. هواداران انتظار دارند همانطور که از این باشگاه‌ها حمایت می‌کنند، تمرینات نیز منظم برگزار شود و تیم‌ها نیز باید بهتر عمل کنند.»
طی روزهای اخیر شایعه بازگشت علی فتح‌ا...‌زاده که جام‌های بسیاری را با استقلال گرفته بود، دهان به دهان شده است. حتی صحبت از نشست‌های خصوصی داورزنی با این مدیر فوتبالی بود اما داورزنی دراین باره حرف‌های دیگری به زبان می‌آورد: «صحبتی با او نداشته‌ام. ما درباره افراد صحبت نمی‌کنیم. اخیراً گمانه‌زنی‌هایی را دیده‌ام که باید بگویم صحت ندارد.»

رییس فدراسیون اجازه
دخالت فنی ندارد
این روزها حاشیه‌های والیبال بانوان هم زیاد شده است. نایب رییس بانوان استعفا کرد و از طرفی مطرح شده قرار نیست با مایدا چیچیچ تمدید قرارداد شود. داورزنی در این باره هم توضیحاتی داده است: «ما در حال بررسی وضعیت عمومی مربی، کادر فنی و نایب رییس هستیم. باید بگویم برخی درک‌شان از ساختار مدیریتی اشتباه است؛ رییس فدراسیون در همه موضوعات مشورت کرده و اوست که تصمیم نهایی را می‌گیرد. اگر این انتظار وجود دارد که رییس تصمیم نگیرد غلط است. من باید پاسخگوی همه موارد باشم و اگر مشکلی وجود دارد من باید جواب بدهم. پس این حرف غلط است که می‌گویند رییس فدراسیون همه کاره است. شما داخل فدراسیون والیبال را بررسی کنید و ببینید در حوزه آموزش، داوری، سازمان لیگ و غیره رییس فدراسیون چقدر دخالت می‌کند. طبیعتا در حوزه بانوان هم همین است. ما در این حوزه حساسیت بیشتری داریم اگرچه من سعی می‌کنم از مشورت دوستان استفاده کنم، باز هم تصمیم نهایی را رییس فدراسیون می‌گیرد. شما ببینید برای انتخاب کولاکوویچ چند گروه تشکیل شد تا تصمیم نهایی گرفته شود.»
داورزنی ادامه داد: «رییس فدراسیون اجازه دخالت فنی ندارد. ما به کادر فنی نمی‌گوییم فلان بازیکن، مربی، بدنساز یا آنالیزور را انتخاب کنید. به عنوان مثال سازمان لیگ برنامه‌ریزی مسابقات را انجام می‌دهد و کمیته داوران نیز تصمیم می‌گیرد کدام داور در کدام مسابقه حضور داشته باشد. در ورزش به صورت کلی هم همینطور است؛ فدراسیون‌ها و ادارات کل استان‌ها کارشان را انجام می‌دهند اما در نهایت وزیر ورزش پاسخگوی همه مسائل است. گاهی اوقات اختلاف سلیقه است اما باید بگویم ما باید برداشت اشتباه از حوزه مسوولیت را با موارد دیگر تفکیک کنیم. امیدوارم که خانم میرسپاسی هم در هر جایی که قرار است کار کند منشا خیر و موفقیت باشد.»