پاسخ قاطع ایران به اظهارات پر از خشم و عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا ظریف: ترامپ در چهل سال سیاست شکست خورده آمریکا تجدیدنظر کند

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات خصمانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی وی،علیه ملت ایران تاکید کرد سایاستهای کاخ سفید 40 سال است در مقابل ایران شکست خورده است.
در همین ارتباط، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به چهل سال شکست سیاست‌های آمریکا در برابر مردم ایران گفت که زمان بازنگری در این سیاست‌ها فرا رسیده است.
دکتر محمدجو اد ظریف در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی‌های هرگز مطیع نخواهند شد. چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت. چهل سال شکست در بی‌ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن. پس از چهل سال انتخاب‌های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند.
*بهرام قاسمی:جان بولتون از یک توهم مزمن نسبت به ایرانیان رنج می‌برد


سخنگوی وزارت امور خارجه هم گفت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا از یک نوع توهم کاملا مزمن نسبت به ایران و ایرانیان رنج می‌برد و به جای بازنگری در برداشت‌های اشتباه خود سعی کرده است مفری برای پیشگویی‌های نافرجامش داشته باشد.
بهرام قاسمی در گفتگو با ایرنا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا افزود: جان بولتون از یک نوع توهم کاملا مزمن نسبت به ایران و ایرانیان رنج می‌برد و به‌رغم تمامی توهمات و تخیلا‌ت خودساخته و القائات برخی گروه‌های تروریستی هم کیش، رویاهای خام و خواب‌های پریشان خود را در مراسم شکوهمند راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب تاریخی ملت بزرگ ایران بر باد رفته دیده است.
قاسمی اظهار داشت: بولتون در یک عکس العمل انفعالی، خصمانه و عصبیت حاد بار دیگر به جای درک و فهم و آموختن فرهنگ مردم بزرگ ایران و ریشه‌های عمیق انقلاب اسلامی با زبان تلخ و بدون درک واقعیات و بازنگری در بینش و برداشت اشتباه خود و با کینه توزی همیشگی سعی کرده است با وعده‌های خام و تصورات خیالی مفری برای رهایی و توجیه تحلیل‌های غلط و پیش گویی‌های نا فرجام خود داشته باشد.
قاسمی خاطر نشان کرد: شاید امروز فرصتی مغتنم باشد این مقام آمریکایی با نگاهی به آنچه در سالگرد انقلاب و با حضور فراگیر و گسترده مردم گذشت و آنچه دیگر نااهلان به او آموخته بودند، به دور از کینه ورزی‌های کهنه و دیرینه نسبت به ایران و ایرانیان و با کمی تامل و تفکر از بیان چنین سخنان غلطی خودداری کند.
حضور میلیونی ایرانی‌ها در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خشم و استیصال مقام‌های آمریکایی و صهیونیست‌ها را در پی داشت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مشاور امنیت ملی وی "جان بولتون" و نیز "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پست‌های توئیتری در مورد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی عجز خود را در مقابل حرکت گسترده مردم ایران نشان دادند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و مشاور امنیت ملی وی «جان بولتون» و نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ارسال پیام‌هایی در توئیتر ناتوانی خود را در برابر این حرکت مردم ایران نشان دادند.
ترامپ در توئیت روز دوشنبه خود که به زبان فارسی منتشر شد تلاش کرد 40 سال انقلاب اسلامی ایران را محکوم کند.
وی به بهانه حمایت از مردم ایران در پیامی فریبکارانه مدعی شد آنها لیاقت آینده‌ای روشن‌تر را دارند.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز که در سال 2017 در ادعایی واهی گفته بود که امیدوار است انقلاب ایران تا تولد 40 سالگی دوام نیاورد روز دوشنبه توئیتی را به اصطلاح در حمایت از «خواسته مردم ایران» منتشر کرد.
او که به همراه ترامپ و پمپئو یکی از اضلاع مثلث ضد ایرانی را تشکیل می‌دهد در توئیت خود مدعی شد که ایران بعد از 40 سال نتوانسته به وعده‌های خود برای حفظ و حراست از حقوق شهروندانش عمل کند.
وی مدعی شد حکومت ایران به وعده‌های خود عمل نکرده است و دولت آمریکا از خواسته مردم ایران حمایت می‌کند و در کنار آنها است.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر ستاد تنظیم بازار: از هفته آینده صف گوشت نخواهیم داشت وزیر صمت: بازار با بخشنامه اصلاح نمی‌شود وزیر ورزش و جوانان در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه: فولاد مبارکه اصفهان در توسعه ورزش بسیار موفق عمل کرده است‏ جدال 30 ساله سلمان رشدی مرتد با کابوس مرگ این وحدت کلمه را نهادینه کنیم پاسخ قاطع ایران به اظهارات پر از خشم و عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا ظریف: ترامپ در چهل سال سیاست شکست خورده آمریکا تجدیدنظر کند محسنی اژه ای: رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال معرفی می‌شود ترکی الفیصل از راز ارتباط 25 ساله اعراب با رژیم صهیونیستی پرده برداشت سناتور آمریکایی: 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند انگلیس آمریکا توانایی تحریم استفاده کنندگان از سازوکار مالی اروپا را ندارد ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران دادستان تهران تشریح کرد: جزئیات عفو 50 هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دکتر ظریف در نشست بررسی سیاست خارجی 40 ساله جمهوری اسلامی: با هیچ کشوری سرجنگ نداریم؛ اما از خودمان با قدرت دفاع می‌کنیم به دعوت رسمی پوتین و برای شرکت در نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه؛ رئیس جمهور فردا عازم سوچی می‌شود سومین دادگاه محاکمه متهمان محیط‌زیستی برگزار شد سخنگوی سازمان سنجش آموزش: نام نویسی آزمون سراسری از امروز آغاز می‌شود تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه پاسخ موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی به ادعای مطهری