دزد جوان تار‌های صوتی راننده پرادو را قطع کرد

شهروند| سارق خطرناکی که باعث از بین رفتن تار‌های صوتی شاکی پرونده‌اش شده بود، دستگیر شد‎. ‎اوایل دی ‏ماه‌سال جاری ماموران کلانتری تهرانپارس در جریان درگیری خونین مرد جوانی در منطقه تهرانپارس قرار ‏گرفتند و خیلی زود تیمی از ماموران برای تحقیقات به محل درگیری اعزام شدند‎.
ماموران با حضور در محل با مرد جوانی روبه‌رو شدند که از ناحیه گردن هدف چاقو قرار گرفته بود که خیلی ‏زود این مرد به بیمارستان منتقل شد‎. ماموران در تحقیقات میدانی پی‌بردند که مرد جوان قصد فروش ‏خودروی پرادوی سفید رنگ خود را داشته و روز حادثه در سر قرار معامله فروش خودرویش رفته که این ‏درگیری خونین رخ داده است‎.با سرقت شدن خودروی پرادوی مرد جوان ماموران متوجه درگیری خونین برای سرقت خودروی گرانقیمت مرد ‏جوان شدند و تحقیقات در این پرونده آغاز شد‎.
دادیار شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در این مرحله دستور داد تا تیمی از ماموران پایگاه چهارم پلیس ‏آگاهی تهران برای رسیدگی به پرونده سرقت به عنف تحقیقات خود را به صورت ویژه آغاز کنند‎.
کارآگاهان در ابتدا منتظر ماندند تا صاحب خودروی پرادو بهبود پیدا کند که مشخص شد تار‌های صوتی مرد ‏جوان در درگیری با سارق خودرویش پاره شده و به سختی حرف می‌زند‎.


صاحب خودرو در تحقیقات پلیسی به ماموران گفت: «قصد فروش خودرویم را داشتم و آن را در سایت دیوار ‏آگهی کردم که پسر جوانی ادعا کرد قصد خرید خودرویم را دارد به همین دلیل قرار ملاقاتی را هماهنگ ‏کرد‎.»
پس از نخستین قرار پسر جوان درباره قیمت خودرو صحبت و ادعا کرد در جلسه بعدی با واریز پول به ‏حسابم برای گرفتن خودرو در محل حاضر می‌شود اما روز قرار با یک فیش بانکی به محل قرار آمد و ادعا ‏کرد که پول را به حسابم واریز کرده است‎.
به فیش نقدی پسر جوان شک کردم و احساس کردم جعلی است که پسر جوان وقتی متوجه شک من شد ‏ناگهان چاقویی از جیبش بیرون کشید و ضربه‌ای به گردنم زد و سپس مرا از خودرو به بیرون پرت کرد و ‏سوار بر خودرویم  شد و پا به فرار گذاشت‎.‎
ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که خودروی سرقتی به شهرستان ‏بوکان منتقل شده است که خیلی زود تیمی از ماموران با هماهنگی مقام قضائی به شهرستان بوکان رفتند و ۲ ‏مرد جوان به نام جمال و کمال را دستگیر کردند‎.‏۲‏‎ ‎مرد جوان که راهی جز اعتراف نداشتند گفتند که خودرو را از پسر جوانی به نام زاگرس که ۲۹‌سال دارد ‏به قیمت ۳۲‌میلیون تومان خریده‌اند‎.‎کارآگاهان در گام بعدی با اطلاعات به دست آمده از زاگرس، تجسس‌های پلیسی را برای دستگیری این سارق ‏جوان در دستور کار خود قرار دادند‎.تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا مخفیگاه زاگرس در تهران شناسایی شد و پسر جوان روز پنجشنبه ۱۸ ‏بهمن ماه در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد‎.
زاگرس ۲۹ ساله در اعترافاتش به ماموران گفت: «در سایت دیوار آگهی فروش خودروی پرادو را دیدم و تصمیم به ‏خرید آن گرفتم، اما پولی نداشتم به همین دلیل یکی از دوستانم در شهرستان مهاباد اقدام به جعل فیش ‏بانکی کرد و روز خرید خودرو با فیش جعلی به سراغ صاحب خودرو رفتم‎.»
صاحب خودرو به فیش بانکی شک کرد و قصد داشت به بانک برود و حسابش را بررسی کند که با چاقو ‏ضربه‌ای به گردنش زدم و او را از خودرو به بیرون پرت کردم و سپس سوار بر خودرو به کرج رفتم‎.‎خودرو را به قیمت ۳۲‌میلیون تومان در شهرستان بوکان فروختم که از آن برای قاچاق انسان و مواد مخدر ‏استفاده می‌کردند.‎کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در ادامه جاعل فیش بانکی را  نیز دستگیر کردند‎.
قاضی پاکزاد از شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ پس از دستگیری متهمان این پرونده دستور داد تا سارق پرادو ‏برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گیرد‎.‎