آقای علی‌عسکری! الوعده وفا

مراسم مربوط به بزرگداشت چهلمین‌ سال پیروزی انقلاب به خوبی و با شکوه انجام شد، راهپیمایی نیز به مدرن‌ترین و به‌روزترین شیوه ممکن پوشش داده شد، مردم در ایام مبارک دهه فجر، زیباترین و خلاقانه‌‌ترین فیلم‌ها و سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌ها را دیدند و خبری از سریال‌های اشک‌انگیز معمول (همچون لحظه گرگ و میش) نبود و خلاصه رسانه ملی از این گردنه سخت -با حضور و همراهی مدیران باتجربه‌اش- گذر کرد. مدیرانی که اگر نبودند، معلوم نبود چه بلایی سر صداوسیما می‌آمد و -خدای‌ناکرده- چه برنامه‌هایی روی آنتن می‌رفت! همه این کنایه‌های ریز و کم‌نمک را نوشتیم که یک ماجرای نه‌چندان قدیمی را از قول یک خبرگزاری مورد اعتماد اساتید، به رئیس رسانه ملی یادآوری کنیم؛
۱۳ آذر تسنیم در خبر شماره ۱۸۹۱۴۴۳ چنین نوشت: «رئیس رسانه ملی که با پرسش‌های متعدد دانشجویان درخصوص زمان بازنشستگی مدیران باقی‌مانده مواجه شده بود، گفت: «من قطعا تا ۲۲ بهمن به تیم موجود دست نخواهم زد و بعد از این زمان به تدریج و با دقت افراد جایگزین را مشخص خواهیم کرد.»
جناب علی ‌عسکری! این روزها روز عمل به وعده‌هاست. تا همین الان که پنج روز کاری از چنین قول و قراری می‌گذرد، چه کاری انجام داده‌اید و «به تدریج و با دقت» چه کسی را جایگزین فهرست بلندبالای مدیران بازنشسته و استثناشده‌تان کرده‌اید؟
آیا در تمام این سال‌ها و ماه‌ها کاری برای کادرسازی کرده‌ایدکه با اعلام زمان تغییر بعد از 22 بهمن دست‌تان بالا نباشد و بتوانید از میان گزینه‌های مختلف، اصلح‌ را انتخاب کنید و به دنبال سعی و خطا نباشید. گرچه حضور جوانان با تمام خطاهایشان، خود بازگشایی راهی است برای خلاقیت و خلاقیت رمز ماندگاری رسانه است.


بد نیست مردم و رسانه‌ها بدانند چقدر به عهدی که در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به ‌مناسبت روز دانشجو داشتید، پایبند هستید و محکم پای قولتان ایستاده‌اید. حالا وقتش رسیده که مشخص شود تا چه میزان می‌توان روی حرف‌های آقای رئیس حساب باز کرد.
اگر -رویمان به دیوار- روزنامه جام‌جم در پوشش تصمیم‌های شما، عزل و نصب‌های تازه و میدان دادن به جوان‌ترها کوتاهی می‌کند، روزنامه شهروند مصرانه اعلام آمادگی می‌‌کند تا سنگ محک این ماجرا باشد. ما همان‌طور که برای این یادآوری پیش‌قدم بودیم، برای پوشش این عمل به وعده هم حاضر به یراقیم.