طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود عمل کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پکن گفت: هرچند طرف‌های برجام از پذیرش خواسته نامشروع آمریکا امتناع کرده و به حفظ برجام اهتمام ورزیده‌اند اما از آنها انتظار داریم در حفظ این توافق و رعایت چندجانبه‌گرایی، به طور کامل و متوازن به تعهدات خود عمل کنند و زیربار زور نروند.
به گزارش ایرنا «علی لاریجانی» در دانشگاه رنمین پکن و در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با اشاره به اینکه تاکنون 13 بار پایبندی کامل ایران به تعهدات خود توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اثبات رسیده است، تاکید کرد آمریکا با بهانه‌هایی ماجراجویانه از عمل به تعهدات خود در این توافق فرار کرده و با خروج خود از برجام، گستاخانه سایر طرف‌ها را نیز به ارتکاب چنین عملی تشویق می‌کند.
به گفته وی جمهوری اسلامی ایران قویاً از اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها، حفظ حاکمیت ملی کشورها و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها تبعیت کرده و از آن حمایت می‌کند اما متاسفانه آمریکا در اشکال مختلف نظیر حمایت از تروریست‌های بین‌المللی و افراط گرایی برای سرنگونی دولت‌های مستقل و تحمیل رژیم‌های نامشروع در مناطق مختلف جهان تلاش می‌کند و این مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها، خطری جدی است.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 40 سال پیش، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) ریشه سلطنت فاسد و آمریکایی را کند و آمریکا را از ایران بیرون کرد، افزود: تئوری امام زندگی مسالمت‌آمیزملت‌ها و حمایت از صلح و دفاع از مظلومان بود.
به گفته وی مقابله ایران با تروریست‌های آدم کش که به درخواست دولت عراق و سوریه صورت پذیرفت و خوشبختانه امروز با ضربه‌های جدی دچار ازهم‌پاشیدگی شده است به جهت ایجاد صلح و دفاع از انسان‌های مظلوم بود که باتدبیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحقق یافت. رییس مجلس شورای اسلامی، آمریکا را پشتوانه اصلی جریان تروریستی معرفی کرد که سال‌ها افغانستان، عراق و سوریه و سایر کشورها را دچار به‌هم‌ریختگی امنیتی کرده است.