ستاره‌ها در آسمان سیاست

چند روز قبل تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از ازدواج مجدد مریم کاویانی بازیگر ۴۸ ساله سینما و تلویزیون با رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه  در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد داشت. حاصل ازدواج اول کاویانی یک فرزند بیست‌ویک ساله پسر به نام علی است و نازی خوش‌اخلاق عکاس سینمایی با انتشار عکسی از کاویانی در کنار مهمانپرست از ازدواج مجدد آنها خبر داده است.
این بازیگر در گفت‌وگو با خبرآنلاین خبر ازدواج خود با رامین مهمانپرست را تأیید کرده و تمایلی به صحبت درباره جزییات آشنایی و ازدواجش با این دیپلمات مشهور نداشته است. او که فارغ‌التحصیل لیسانس پرستاری از دانشگاه بابل است، فعالیت خود را بدون تجربه قبلی در سینما شروع کرد و در تلویزیون به شهرت رسید. او نخستین‌بار در ‌سال 1381 با فیلم رویای جوانی در نقش پرستار تجربه کوتاهی را در بازیگری به دست آورد و در ادامه مورد توجه سایر کارگردانان قرار گرفت. در‌ سال 1384 با سریال راه شب به کارگردانی داریوش فرهنگ وارد تلویزیون شد و چند ماه بعد با سریال او یک فرشته بود و فیلم هوو مشهور شد.رامین مهمانپرست هم در دولت احمدی‌نژاد، سمتِ سخنگوی وزارت امورخارجه را داشت، مدتی هم سفیر ایران‌ در لهستان و لیتوانی بود. در اسفند ‌سال ۹۶ همسر اول مهمانپرست -فاطمه یعقوبی- به علت بیماری سرطان در ورشوی لهستان درگذشت. آقای سفیر با پایان ماموریت چهارساله خود در مرداد ۹۷ به ایران بازگشت. او همچنین سابقه فعالیت به‌ عنوان سفیر جمهوری‌ اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد که اردیبهشت ‌سال ۱۳۹۲ به علت کاندیداتوری ریاست‌جمهوری از سمت خود استعفا کرد.او در یکم اسفند ۹۷ به همراه همسر دوم خود، مریم کاویانی، بازیگر سریال‌های تلویزیونی در مراسم اکران فیلم «قرارمون پارک شهر» موجب حیرت اهالی هنر شد. اما حاشیه‌ای که به تازگی برای کاویانی ایجاد شده،  تصویری است که این روزها از او در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود؛ حضور او در تشییع جنازه همسر سابق مهمان‌پرست. ماجرایی که مریم کاویانی درباره آن توضیحی نداده است و در پاسخ به خبرگزاری‌ها هم توضیح داده تمایلی به تشریح زندگی خصوصی‌ و ازدواجش ندارد.
چهار ‌سال قبل اما ازدواج مهناز افشار با محمدیاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد موجب حیرت بسیاری شده بود. افشار در اظهار نظری درباره ازدواجش با رامین گفت که «من با سوال، نقد و پرسش مشکلی ندارم تا جایی که روحم را زخم نکند. روزی که می‌خواستم ازدواج کنم، می‌دانستم همسرم پسر فردی خواهد بود که مجله «رویش» را به خاطر این‌که عکس من روی جلدش بود، توقیف کرد؛ اما فراموش نکنیم که هیچ‌کدام از ما نه شبیه برادرمان هستیم، نه شبیه پدرمان، نه شبیه خواهرمان، نه شبیه مادرمان. وقتی کسی را دوست داری بابت دوست‌داشتنش باید تاوان بدهی و من مشکلی بابت تاوان دادن ندارم.»با این مقدمه حالا هر کسی توییت جدید مهناز افشار درباره ازدواج مریم کاویانی را خوانده باشد می‌تواند به‌راحتی تحلیل کند چرا افشار چنین چیزی نوشته. چون روز گذشته مهناز افشار در صفحه توییترش: «خب؛ پس خدا رو شکر سیمرغ سعادت ازدواج سیاستمدارانه از روی شانه‌های من برداشته شد.» در واقع کنایه‌ای داشت به تمام انتقادهایی که عده‌ای بعد از ازدواج با رامین افشار به او وارد دانستند. هرچند که بعدها با توییت‌های مختلف به‌نوعی خواست افکار عمومی را نسبت به اتهاماتی که به همسرش وارد شده بود را آرام کند اما در مجموع حافظه جمعی همچنان ماجراها را دنبال می‌کند. حتی اگر قرار باشد همه یادشان رفته باشد افشار چه چیزی را از سر گذرانده، خودش با نوشتن این توییت انگار نشان می‌دهد تیغ تند نقد عده‌ای را یادش نرفته.