بنزین سال آینده نه سهمیه‌بندی می‌شود و نه گران

سرویس اقتصاد جوان آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز پارلمان در جریان جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، جزء ۲ بند الحاقی ۳ تبصره ۱۲ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.
بر این اساس، از ابتدای سال ۱۳۹۸ سود دریافتی ناشی از سپرده‌های دارای مجوز دستگاه‌های‌مشمول به‌استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها، سازمان بورس و اوراق‌بهادار و صندوق‌ها به عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز می‌شود به استثنای مواردی که با اجازات مربوط به مقام معظم رهبری است.
سرباز‌ها بعد از ۴ سال از بودجه رفتند
همچنین با تصویب نهایی مجلس، دیگر فرصتی برای خرید خدمت سربازان مشمول در بودجه فراهم نیست و آن‌ها بعد از چهار سال از بودجه می‌روند. در سال آینده عملاً خرید خدمت سربازی منتفی است. بر این اساس دولت مکلف است اقساط جریمه غیبت از خدمت وظیفه عمومی افرادی را که تا پایان سال ۱۳۹۷ متقاضی پرداخت اقساطی این جریمه‌ها بوده‌اند تا پایان سال ۱۳۹۸ وصول و به حساب خزانه واریز کند.


همچنین افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به تسویه اقساط خود اقدام نکنند، مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند.
همچنین مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات لایحه بودجه با پیشنهادات مطهری و امیرنیا نمایندگان مجلس مخالفت کرد. به این ترتیب مجلس با هر گونه، تغییر در نحوه توزیع بنزین اعم از سهمیه‌بندی، تخصیص بنزین به هر نفر، افزایش قیمت بنزین و... رأی منفی داد.