مشکلات زنجیره‌ای سرمایه اجتماعی را تضعیف کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات به طور زنجیره‌ای سرمایه اجتماعی را تضعیف کرده است؛ بنابراین باید برای انسجام بهتر و بازگشت سرمایه‌های اجتماعی تلاش کنیم و شرایط موجود را برای مردم توضیح دهیم.
به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری  دیروز  در دیدار با اعضای کانون عالی کارفرمایی کشور اضافه کرد: ما باید شفاف‌سازی اطلاعات را در نظر قرار دهیم و این وزارتخانه با ایجاد سامانه‌هایی در زمینه بهزیستی، کار و اشتغال، کارآفرینی، وام اشتغال روستایی و هزینه‌کردهای شرکت‌های دولتی بر این موضوع تاکید دارد. 
شریعتمداری جوانگرایی و بهره‌گیری از توان اقوام گوناگون کشور را سبب ایجاد نشاط، خلاقیت و نوآوری دانست که می‌تواند به ارتقای سرمایه‌های اجتماعی کمک کند. 
وی همچنین صنعت گردشگری را فرصت مهمی برشمرد که بوم‌گردی در روستاها می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. 


 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حمایت از اشتغال، کارآفرینی و کارفرمایی تصریح کرد: کارفرمایان خود مولد کارآفرینی و تولید کارند و خود نیز باید کارآفرین باشند.
وی ادامه داد: کشور در شرایط خطیری به سر می‌برد؛ بنابراین همه اجزای گوناگون به ویژه در حوزه‌های اقتصادی از جمله نظام بانکی، نظام مالیاتی و غیره باید کمک کنند تا بتوانیم به اهداف نظام دست یابیم. 
وی ادامه داد: در شرایط موجود گسترش نظام مالیاتی با شناسایی مودیان جدید، صیانت از واحدهای تولیدی و کاهش نرخ سود تسهیلات به صیانت از اشتغال موجود کمک می‌کند. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: «هیچ‌گاه احساس جدایی از کانون کارفرمایان را نداریم».
وی تصریح کرد: این کانون در بسیاری از مسائل کمک کرده‌، حتی در مجامع بین‌المللی می‌تواند به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و کشور کمک و از اقدامات ما در این حوزه دفاع کنند.  پیش از سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر یک از اعضای کانون عالی کارفرمایان به بیان خواسته‌ها و انتظارات خود پرداختند و پیشنهادهایی ارایه کردند. 
«محمد عطاردیان» رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، تصریح کرد: موضوع بیکاری و اشتغال همواره ما را نگران می‌کند و می‌توانیم کنار دولت به این مشکلات رسیدگی کنیم.  محمد حسین محتاج‌الله عضو هیات مدیره کانون نیز گفت: ما همواره به دنبال امنیت اقتصادی هستیم؛ بنابراین باید در ابتدا مشکل مردم و کارگران را رفع کنیم تا آنان نیز از آسودگی خیال برخوردار شوند.